Durf te vragen #2

Iemand tips voor youtubekanalen of podcasts? Tijdens het sporten (crosstrainer) kijk/luister ik graag naar iets. Vlogs zijn niet echt mijn ding. Wat ik bijvoorbeeld wel leuk vind zijn de video’s ‘Een bakkie met…’ van Willemijn en Martine. Maar dan niet die over opvoeding/kinderen maar meer over een huis kopen, geldzaken, leven met een ziekte,… Dus ik ben meer op zoek naar soort van video’s met gesprekken/interviews?

Man man man de podcast? Domien Verschuren en 2 andere mannen bespreken elke podcast een ander onderwerp om te zien hoe mannelijk ze zijn, echt super grappig. Heb echt lachend over straat gelopen hiermee haha.

2 likes

Je werkgever kan je de voor kiezen, maar het is niet verplicht. Tenzij je moeder al langer dan een jaar werkt (voor de coronacrisis) dan had zij volgende de wet arbeid in balans al een urenaanbod van het gemiddeld aantal uren moeten hebben ontvangen.

Maar die NOW-regeling is niet zo mooi als hij lijkt. Mijn werkgever kiest ervoor om parttimers niet uit te betalen.

Alle parttimers?want dat mag niet zomaar? Of de oproep/ Flexkracht?

Oproepkrachten, sorry.

1 like

Zelfspodcast op Spotify!

En idd @Spaarlamp man man man ook, beide echt m’n favoriete tijdens het wandelen.

1 like

Bij ons krijgen de oproepkrachten en vaste nuluren wel gewoon uitbetaald. Op basis van je gemiddelde van de afgelopen zes maanden. Hoe kan jouw werkgever ervoor kiezen om dat niet te doen? Die NOW is juist aangepast tov WTV zodat alle loondienstcontracten meegenomen worden.

Weg

1 like

Ahh ok dit klinkt logisch, Wel heel vervelend allemaal

1 like

Independence Day?

2 likes

Independence day?

1 like

Haha ja, je kan hem nu kijken op Veronica @kali

1 like

Ik belde vanmiddag een restaurant om afhaal te bestellen en de telefoon ging een paar keer over en toen kreeg ik zo’n bandje te horen met allemaal info over corona en openingstijden enzo. Ging er een beetje vanuit dat het voicemail was ofzo. En toen werd ik ineens gebeld door een heel vaag nummer. Ik dacht oh dat is vast het restaurant via een systeem ofzo. Dus ik nam op en ik hoorde niks dus maar weer opgehangen. Daarna werd ik nog een keer gebeld door dit nummer en toen heb ik niet opgenomen. Toen zelf weer opnieuw het restaurant gebeld en toen werd er meteen opgenomen door iemand. Maar dat nummer is dus “4800*001”. Ik heb al gegoogled maar kan er niet zo snel iets zinnigs over vinden. Jullie enig idee wat dit geweest kan zijn?

Is dat het hele nummer?? @FrozenFlame dit is iets voor ons om uit te zoeken

1 like

Ja dat is alles. Kijk hier zie je het staan.

Ik vraag me af of dat bellen naar dat restaurant nou gerelateerd is of dat het gewoon toevallig rond die tijd was.

@Elafonisi wat gek joh! Ik heb een beetje zitten zoeken, maar krijg niks zinnigs gevonden. Ergens denk ik wel dat het te maken heeft met het restaurant. Maar ik zou het echt niet weten haha. Ik had aan het restaurant gevraagd of ze je net geprobeerd hadden te bellen hahah.

Voor de meiden die nu thuiswerken: wat doen jullie/doet jullie werkgever om toch nog een beetje in contact te blijven met collega’s?

Wij hebben Slack, een chat programma, dat hadden we al voor Corona maar is nu helemaal fijn! Daarnaast ondernemen we zelf ook vanalles, zoals lunch of een vrimibo met videobellen.

1 like

Jaa achteraf dacht ik dat ook. Zo dom dat ik dat niet even had gevraagd haha

@Sok wij werken in teams van ongeveer 6 man en hebben elke dag een kwartiertje een vrijblijvend koffiemoment via Microsoft Teams waar we even met elkaar kletsen. Dat is ook het moment waarbij onze teamleiding soms aanhaakt en even kan peilen hoe het gaat.

2 likes

Wij hebben elke ochtend en eind van de middag een meeting van ca. 30-45 min waarin we bespreken wat we gaan doen/hebben gedaan die dag, maar ook gewoon een beetje kletsen. Tussendoor heb ik meerdere keren per dag ook korte (video)calls met de collega met wie ik het nauwst samenwerk. En op vrijdagmiddag doen we idd ook een soort borrel. Lunch hebben we het wel over gehad, maar iedereen gaat op zulke verschillende momenten pauze houden steeds, dat het nog niet gelukt is. En inderdaad ook slack net als @Blush, dat gebruikten we hiervoor ook al (ook al zijn we maar met 7 en zitten we normaal allemaal in dezelfde ruimte), maar nu natuurlijk veel meer.

1 like