Durf te vragen #2

Ik zie iedereen de hele tijd met dit soort plaatjes, is dit een spelletje ofzo?

1 like

Mondo?

Ik lees steeds vaker het woord kumbaya
hoe moet ik dit in een Nederlandse zin gebruiken?
begrijp het toch niet helemaal geloof ik :sweat_smile:
help ik wil ook mee doen met de taal trends

Hahaha kumbaya my lord is een een lied (ongetwijfeld uit een geloof, geen idee welk) dat vaak om kampvuren wordt gezongen als iedereen het zo lekker gezellig met elkaar heeft. Wordt gebruikt om een gezellige pais en vree maar weinig spannende situatie mee te beschrijven.

Dus als @Eddie de knuppel in het hoenderhok probeert te gooien met wat polls maar iedereen uiteindelijk gaat delen voor wie ze een zwak hebben op dit forum is dat nogal kumbaya

9 likes

Aaah die wist ik ook niet

haha dankjewel voor deze duidelijke uitleg :biggrin:

1 like

Ik heb Monin gekocht, het syroop voor in koffie, maar hoe maak je daar eigenlijk de lekkerste koffie mee? Ik heb een percolator en een koffiezetapparaat tot mijn beschikking en zo’n handmelkopschuimer van 2 euro.

Ik heb zowel hazelnoot als karamel!

1 like

Ik vind het gek en onhandig van die man maar geen reden voor compensatie. Schutting is prima geplaatst neem ik aan?

34 likes

Ik zou het zo laten.
Inderdaad onbeschoft gedrag van die werknemer, maar het is niet de eerste keer dat ik zoiets hoor.
Ik keur het absoluut niet goed, maar het is helaas geen alleenstaand geval.

Bij een volgende werkman kan je het duidelijk zeggen: hier is water, elektriciteit en daar het toilet.

1 like

Het wordt tijd dat ik een nieuwe laptop koop. Ik heb nu nog een oude MacBook die ik al 10 jaar heb. Nu wil ik graag een nieuwe, waarvan ik hoop dat ie net zo lang meegaat.
De nieuwe air lijkt me een goede optie. Hier zit 8gb ram bij maar je kan ook upgraden naar 16gb. Heeft iemand enig idee of dit het waard is? Het gaat me er vooral om dat ie dus lekker lang mee kan en dus niet al te snel sloom wordt. Ik doe er geen hele bijzondere dingen mee (document bewerken, internet, soms stata of Python maar dat bijna niet) dus het is niet dat ik het nu nodig heb, meer voor de langere termijn. Verder kan je ook voor de i5 kiezen, maar ik lees dat hij dan sneller oververhit raakt.
Nu heb ik echt geen verstand van dit soort dingen, maar misschien dat iemand hier iets van wijsheid heeft!

Ik had laatst deze vraag ook gesteld en toen kreeg ik terug dat je op de air niet goed zware programma’s kan draaien. Je geeft aan dat je dat nu niet doet, maar is de kans aanwezig dat je dat in de toekomst wel gaat doen? Als je er weer 5+ jaar mee wil doen moet je dat misschien wel goed uitdenken

Nee! Ik denk (weet vrijwel zeker) ook niet in de toekomst, maar vraag me meer af of hij langer meegaat en of upgraden het wel waard is.

Ik doe het in de melk en dan laten opschuimen! Dan zit het er goed doorheen voor m’n gevoel

1 like

Guido Spek die eerste misschien?

Herman de Schermman.

15 likes

Bij de eerste denk ik aan Freek Vonk
Maar ik ben echt altijd mega slecht in dit soort dingen

Ik dacht dat ook!

1 like

Dit ja!

Attje kuiken, tweede kamerlid.

Met dank aan Google images.