Durf te vragen #2

Ik heb echt een heel stom probleem. Ik kan gewoon niet slapen met blote benen… als ik snachts die huid tegen elkaar aan voel word ik helemaal gek. Ik heb dus altijd een lange pyjama broek aan, maar nu het buiten warmer word heb ik het snachts ook al warmer.

Heeft iemand de gouden tip voor naar welke stoffen ik moet zoeken als ik een nieuwe broek wil aanschaffen? Of überhaupt tips voor geweldige pyjama’s?

Heel random, maar wie niet waagt wie niet wint!

1 like

Voor de mensen die weleens kleding online verkopen; via welk bedrijf versturen jullie het pakketje? Ik zag dat zowel DHL als PostNL 4 euro voor een brievenbuspakketje vragen dus ik was benieuwd welke fijner is

Kiala is ook best goedkoop! Alleen is het nadeel dat die niet aan huis bezorgen. Ik kies zelf altijd voor postnl, omdat ik dat gewoon prettiger vind werken dan dhl.

1 like

Ik heb afgelopen week op dezelfde dag een pakketje via postnl en via DHL verstuurd. DHL naar een servicepunt. Postnl was binnen 24 uur bij de koper in huis en DHL servicepunt was het pas 2 dagen later en dan moet de koper het daar ook nog ophalen. Als het evenveel kost zou ik zelf voor postnl gaan

1 like

Ja gevoelsmatig leek PostNL me beter. Dank jullie wel dan weet ik dat! @Maestoso @Luipaard

Ik heb een bod geaccepteerd op schoenen op vinted maar nu snap ik eigenlijk niet hoe ik verder moet :thinking:

Dan krijg je een mail met verzendlabel dat je moet uitprinten, daarop staat ook welke verzendmethode (alsin Postnl/dpd)de koopster heeft gekozen.

Item inpakken > verzendbewijs erop > afleveren

1 like

Maar als ik op ‘maak verzendlabel’ druk vraagt hij om het bezorgadres. Had zij dat niet in moeten vullen?

Edit: ah heb het inmiddels al gekregen van haarzelf

Edit 2: ohhh er stond retouradres hiha

Ah top! Je hebt dan 5 werkdagen de tijd om het op te sturen. Zodra zij de schoenen heeft moet ze ‘akkoord’ geven en dan ontvang jij het geld in je Vinted portemonnee (moet je even checken of je je bankgegevens daar hebt ingevuld). Zodra het geld daar in je portemonnee staat kan je het overmaken naar je bankrekening :blush:

1 like

Voor degene die een online tijdschrift abonnement hebben. Welke leest het fijnst? Tijdschrift.nl of Readly?

En weet iemand of je die apps ook kunt verbinden aan je ereader?

Ik ‘moet’ een nieuwe telefoon en - rip mn bankrekening - ik wil een nieuwe iPhone. Ik vind de 11 Pro te groot maar de gewone 11 echt niet te doen met die kleurtjes. Is de Xs nog een slimme optie of loop ik dan achter de feiten aan?

Ja wilde ik ook reageren! Niks mis mee

1 like

Oh dit wil ik ook weten! En heeft iemand ervaring met proefabonnementen/gratis hierop toevallig? :slight_smile:

Ik heb twee chromecasts en ik heb regelmatig dat mijn telefoon ze beiden niet meer herkent. Het is vaak als ik even het huis uit ben geweest, ze zijn dan ook niet meer beschikbaar in de google home app. Terwijl er aan mijn wifi netwerk niets veranderd is? Na een paar uur zijn ze wel ineens spontaan weer zichtbaar. Echt super irritant, want de ene gebruik ik om muziek af te spelen. Iemand ditzelfde probleem gehad?

Readly biedt nu 2 maanden gratis proeflezen aan en Tijdschrift (.nl) 1 maand geloof ik! Alleen ik krijg het niet voor mekaar haha :nerd_face:

Ik ben een buikslaper, maar als ik even op m’n zij lig vind ik die dikke rand best wel chill. Maar voor op de buik is hij te groot. Dan draai ik m’n kussen om en slaap ik met mn nek in die inham zeg maar… maar ik hou van deze kussen, heb hem ook aan meerdere aangeraden. Het is even wennen in het begin maar daarna slaapt ie heel chill. Ik ben hierdoor wel van m’n nekklachten af.

(Ik heb de S trouwens!)

1 like

Heeft er iemand verstand van arbeidsrechten etc.
Mijn werkgever heeft ons verplicht dat we t/m 31 mei 5 dagen verlof op moeten nemen.
Deze gaan wel van je verlofsaldo af.

Mag dit zomaar? Ze doen dit om te voorkomen dat mensen aan het einde van het jaar heel veel uren over hebben.

Bij mij ook, moet oa morgen vrij nemen en 4 mei… Mag blijkbaar niet zomaar maar heel veel bedrijven doen het nu.

Mijn werkgever verplicht het mij ook. Dit is met de vakbonden besproken en verplicht gesteld.

Als ik nu 6 dagen moet opnemen en het betekend dat ik mijn baan over een jaar nog heb en mijn werknemer niet faillet gaat. Tsjah waarom niet?

1 like

Ja dit mag, je werkgever mag je verplichten tot 5 dagen op te nemen! Die van mij doet het tussen kerst en oud en nieuw bijvoorbeeld.