Durf te vragen #2

Wat is je budget?

1 like

Nou ik vind +/- 10 euro wel leuk zat maar ja heb er ook geen verstand van hoor.

Dan kan je prima naar een kaaswinkel voor eentje van bijvoorbeeld boska!

1 like

Deze is chill, vaak ook te koop bij de Albert Heijn

1 like

Bij de kaasboer, het is die van Boska die hierboven al staat. Echt een ideaal ding, ik maakte altijd een maanlandschap van de kaas met mijn vorige kaasschaaf en nu krijg ik gewoon mooie plakken kaas (zonder plakjes duim erbij).

2 likes

Dit zijn wel duidelijke antwoorden :smiley: Hier kan ik wel iets mee. Thanks!

Ik heb er laatst een gekocht bij hema met een grijzig handvat voor 8 euro. Superfijn!!

1 like

Heeft iemand nog een leuk idee over hoe ik Koningsdag toch nog enigzins feestelijk kan vieren thuis/op balkon met mijn vriend? (heb geen zin/behoefte aan versiersels) Naast gewoon wat lekkere drankjes halen.

2 likes

Samen tompoucen maken? Of een diner in elkaar flansen in de kleuren van de vlag. Of gewoon het thema koninklijk. Als je zoekt op Koningsdag krijg je bij ah echt super veel leuke ideeƫn!
Misschien zijn van die stomme spelletjes spelen ook wel leuk. Spijkertje poepen, snoep happen, ontbijtkoek, met een ei op een lepel door het huis lopen… haha.

1 like

Ja dit gaan wij thuis met m’n huisgenoten doen haha, hebben een sjoelbak geregeld en allemaal andere oud Hollandsche spelletjes, wordt sowieso hilarisch. (En veel alcohol drinken al kreeg ik verwijten dat dat geen Oud Hollandsch spel is maar goed hoort wel bij Koningsdag toch sjongejonge)

4 likes

Hehe dan misschien oer Hollandse drank kopen? Jenever, kruidenbitter en natuurlijk oranje bitter :sunglasses:

HAHA top!! Opgelost, oranje bitter it is :sunglasses:

1 like

Heeft iemand toevallig tips voor leuke hedendaagse Duitstalige muziek? Doe een taalcursus en wil die zo zelf wat aanvullen. Ik houd van allerlei verschillende soorten muziek, vooral indie/folk/rock maar lekkere popnummers zeg ik ook geen nee tegen

1 like

Je zou ook bepaalde afspeellijsten van spotify kunnen proberen.

Bijv: https://open.spotify.com/playlist/3nPdEsDdyp6h4wZLxWMrrx?si=_O5AHr0NQiWZIfVvK_pidQ

Ja, heb je toevallig tips? Duits/Deutsch leidt me tot nu toe vooral naar schlager en dat is niet helemaal mijn jam :zipper_mouth_face:

Edit : leuk dank!!

Ik snap echt niet waarom mijn nieuwe badjas super statisch is en mijn oude helemaal niet. Heb gecheckt en ze zijn allebei 100% polyester :face_with_raised_eyebrow: Ik doe die nieuwe nu bijna nooit aan omdat ik dan alleen maar schokken krijg. Hoe kan het aan iets anders liggen dan het materiaal?

1 like

MoTrip en Namika zijn leuk. Ik vind Helene Fischer ook wel leuk. Wel beetje volks misschien maar ook wel popachtig. En vind je musicals leuk? Er is een hele toffe van Sisi gemaakt. Een donkere versie want het gaat over haar relatie met de dood. Die liedjes zijn ook mooi, maar niet perse hedendaags.

Oh en misschien is het een idee om Duitse Disneyliedjes te luisteren? Een vriendin die Spaans leert zoekt ze op in het Spaans en dat werkt best goed.

2 likes

Ik luister graag de Duitse top40 op spotify!

1 like

Hahaha ik ook! Ik was zo geobsedeerd door deze musical dat ik de Duitse versie uit mijn hoofd kende. Na de NL versie natuurlijk (Pia Douwes <3 )

2 likes