Durf te vragen #2

Weet iemand waar je afbeeldingen kunt vinden waar van je zeker weet dat die vrij zijn van auteursrecht of waarvan de maker toestemming heeft gegeven dat je ze gebruikt voor de voorkant van je paper/scriptie/verslag?

Wikimedia commons
Op flickr en google kun je ook filteren op afbeeldingen die rechtenvrij zijn.

2 likes

Shutterstock

Thanks @Stars @Lemongrab @Daelyss heb een plaatje gevonden!
(Ik kwam er dus per ongeluk net op tijd achter dat je afbeeldingen helemaal niet mag citeren als ze geen functie hebben maar alleen zijn bedoeld om het op te leuken.)

2 likes

Nooooooooooo ik ben vorige week 30 geworden :pensive: :older_woman:t4: Ga wel eens mailen voor de zekerheid. Wilde het voor m’n birthday aanvragen maar dat kon niet ivm Corona, dus hoopte dat ik het vlak voor m’n 31ste verjaardag kon aanvragen maar helaas

Dankjeweeeel voor je antwoord in ieder geval

Unsplash!

1 like

En pixabay!

1 like

mijn moeder woont in Frankrijk, en ik wil een cadeautje laten bezorgen voor moederdag
ik dacht dat is misschien handig (ook qua verzendkosten) om dat vanuit dat land te doen
als ik zelf Google kom ik op vreselijke cadeaudozen websites uit

is er toevallig een forummer die daar woont en/of een leuk bestelcadeau weet in Frankrijk?

Jaa je hebt gelijk, heb een mailtje teruggekregen. :partying_face: Zou het sowieso pas willen aanvragen nét voor mijn 31ste verjaardag in 2021 en dan nog een paar maanden wachten om te vertrekken aangezien ik hier net een baan aanvaard hebt maar ZO fijn dat het kan! (Hopelijk lukt het dan ook ivm Corona)

@Gelatelli In welke regio woont je moeder ergens? Wil wel even meezoeken

2 likes

wat leuk!
ze woont in het noorden, ik zit naar https://www.thepopcase.com/16-cadeau-fete-des-meres te kijken want ze wil sowieso geen bloemen of geen chocola etc. lekker makkelijk haha
misschien weet jij nog wat beters!

@Hinkje woont geloof ik in Frankrijk, mss weet zij iets?

1 like

@Gelatelli Ik woon inderdaad in Frankrijk (ook in het noorden), maar ik ken eerlijk gezegd geen webshops of online cadeaudozen. Ik heb hier zelf ook nog niets online besteld, dus ik vrees dat ik je niet kan helpen.

1 like

Zie de laatste tijd vaak “n=2” op het forum voorbij komen. Snap dat niet?
Ik zie dit vaak op social media voorbij komen “:point_right::point_left:” snap dat ook niet?
Ik zie vaak “iedereen en zijn moeder” hier op het forum voorbij komen en ook dat snap ik niet
What’s wrong with me

N=2 wordt in wetenschappelijk onderzoek gebruikt om het aantal gevallen/respondenten/etc aan te geven. En het wordt in het dagelijks leven volgensmij daarom ook wel gebruikt om aan te geven dat er iets bij een (klein) aantal mensen voorkomt, naar jouw weten. In een zin zou je het bijvoorbeeld kunnen gebruiken als “ik heb laatst in iemands gezicht gehoest en diegene werd toen niet verkouden, maarja n=1” (dus dit is maar 1 geval waarbij dat zo is.

En iedereen en zijn moeder wordt gebruikt om te benadrukken dat iets bij veeeel mensen zo is, gewoon om lekker te overdrijven. Dus je zou ook kunnen zeggen n=iedereen en zijn moeder (nee grapje)

4 likes

Ik wil een fotocollage ophangen op de muur, alleen ben nog een beetje zoekende hoe ik dat mooi en strak krijg. Posterbuddies plakken niet heel goed, en je krijgt vieze vlekken op de muur. Dubbelzijdig montagetape heb ik ook wel eens gebruikt, maar dat beschadigt de foto’s sowieso, en dat bleek toch ook niet heel erg goed te plakken volgens mij. En ixxi’s vind ik redelijk duur, en toch een beetje goedkoop ogen.

Ja klopt @Enthusiasm die vingertjes zijn van verlegen! Zie je ook veel op tiktok weer

Heb hier echt andere associaties bij

19 likes

Hahaha laten we die erin houden

3 likes

Ik snap dit nog steeds niet haha, ik dacht meer iets van hee houd anderhalve meter afstand :point_right: :point_left:

Ik was Community aan het kijken en daar gebruikt 1 van de personages het als het over homoseksualiteit gaat.