Lemon curd!
– 2 citroenen
– 200gr fijne suiker
– 125gr roomboter, op kamertemperatuur
– 2 eieren
Met vers gebakken cake erbij mmm
Oeps was @Calypso, lekker bezig vandaag
Lemon curd!
– 2 citroenen
– 200gr fijne suiker
– 125gr roomboter, op kamertemperatuur
– 2 eieren
Met vers gebakken cake erbij mmm
Oeps was @Calypso, lekker bezig vandaag
Hoi! Kent iemand een betrouwbare, betaalbare schilder in de omgeving Den Haag/Leidschendam?
Tevens eenzelfde betrouwbaar iemand die laminaatvloeren legt. Hoop dat iemand een goede tip heeft!
Dikke prima! Geen klachten
Ik zit al jaren bij Ben en nooit problemen gehad, lekker goedkoop en allemaal overzichtelijk te regelen.
Oh dit klinkt wel heel goed. Heb je misschien een linkje? Ik kan de aanbieding niet vinden, maar zit ook bij ING.
ligt aan de verslagen, maar als je veel met grote hoeveelheden data, tabellen en (automatische) bronvermelding werkt vind ik docs niet toereikend!
Nee dat hoeft dus niet, doe de pabo dus alles lekker kwalitatief en over mezelluf
lekker reflecteren
In die rentepuntenshop en dan bij die bonnen geloof ik! Kan niet linken want zit achter een inlog
In mijn ervaring zijn eieren eigenlijk altijd nog 1 a 2 weken na de houdbaarheidsdatum goed! Om dat te checken kan je ze in water leggen.
Eieren zijn echt véél langer houdbaar dan erop staat. Drie weken tot een maand langer.
En: kokosmakronen. En dan pudding maken van de dooiers, kokosmelk en chocola
Ok, thanks! Ik ga daar even kijken.
Afgelopen week mocht ik bij de bloedbank niet doneren omdat mijn hb te laag was. Omdat zit al best een tijdje zo is wil ik wat meer ijzer uit mijn voeding halen. Bij de bloedbank vroeg ik om tips en naast de redelijk standaard dingen (appelstroop, volkoren brood/producten, groene groenen, roosvicee ferro) noemde ze ook dat het goed is om na een boterham fruit te eten omdat je het ijzer dan beter opneemt. Online lees ik idd dat vitamine C de opname van ijzer bevordert. Maar is het daarbij ook specifiek nodig om het fruit direct na bijv mn boterhammen te eten of ‘werkt’ dat ook als ik het een paar uur later eet?
Mijn hb was ook altijd te laag als ik wilde doneren, dronk toen een dag of 4 voordat ik wilde gaan doneren elke ochtend een smoothie met banaan, sinaasappel en spinazie (je proeft de spinazie dan niet) en toen was mijn hb wel hoog genoeg. Alsnog net op het randje dus ze hebben me toe aangeraden om plasma te doneren, misschien ook iets voor jou?
Oh als een paar dagen goed opletten al helpt ga ik dat de volgende x proberen! Smoothies (en salades) met spinazie vind ik lekker dus dat komt mooi uit.
Ik zat nu ook op het randje, ze heeft 5x gemeten en schommelde tussen 7,2 en 7,7 waar het7,8 moest zijn dus hopelijk is dit al genoeg straks!
@Spaarlamp geen advies maar respect dat jullie ermee doorgaan. Ik heb het ook een tijdje gedaan en mijn hb was ook altijd laag waardoor ik altijd bijna out ging. Ik ben er toen mee gestopt. Echt goed dat jullie er zo bewust mee bezig zijn om wel te mogen doneren
Het aanvullen van een ijzergebrek en het daarmee verhogen van je Hb kost een week of 4-10, ik denk dat je met 4 dagen smoothies misschien maximaal 0,2 punt erbij snoept, maar dat je Hb nu waarschijnlijk beter is omdat er iets structureel veranderd is in je eetpatroon.
@Bubbless Ik heb een tijdje (maand of 3 denk ik) dagelijks roosvicee ferro gedronken, daarna heb ik altijd een prachtig Hb gehad, maar of dat nou helemaal aan elkaar gerelateerd is weet ik niet zeker.
Ik neem wel eens floradix, helpt erg goed. Daarnaast ook al die tips toepassen die je al gekregen hebt
Oh ja maar mijn hb was niet zó laag, was 7,5 terwijl het 7,7 moest zijn om te doneren (geen idee wat de echte getallen zijn maar het scheelde 0,1/0,2) dus die smoothies hielpen voor mij net genoeg. Heb er verder ook geen last van, ze raadden toen ijzertabletten aan maar die vond ik te duur om dagelijks te gaan slikken zodat ik 1 keer per jaar kan doneren. Maar de hb waarde die je voor doneren moet hebben is toch iets hoger dan wat normaal moet zeg maar?
Lief Ik heb er 0,0 last van dus vandaar dat ik nog wel even wil blijven proberen.
@Merel dankjewel! Dat is goed om te weten! Mijn hb zit net onder het minimum, maar dat is al wel heel lang zo (ik heb bijv afgelopen jaar niet mogen doneren vanwege te laag ferritine, dit zou de eerste x weer zijn, en daarvoor moesten ze steeds 2-3 x meten voordat de waarde goed was). Dus ik zou het fijn vinden als het voortaan gewoon structureel goed is. Ik ga naast al het eten ook eens kijken naar die ferro!