Durf te vragen #2

Hoeveel aardappelen houden jullie ongeveer aan als je stamppot maakt voor 2 personen? Ik heb nu 2 keer stamppot andijvie voor m’n vriend gemaakt en hij had dat nog nooit gegeten en het valt heel goed in de smaak haha. Dus ik wil het vaker maken maar eigenlijk eet hij bijna direct alles op? En het leek mij meer dan genoeg voor 2 personen. Ik vind het prima dat ik wat minder dan heb hoor maar hij zei net zelf, kun je niet gewoon een supergrote hoeveelheid in 1 keer maken? Maar andijvie moet vers zijn en ingevroren heb ik nog nooit gedaan maar dat lijkt me niet echt smakelijk. Ik heb ook al gegooglet maar ik kom er gewoon niet uit hoeveel aardappelen ik dan moet schillen?! Een hele zak? Voor 2 personen dus.

500 gram andijvie en 450 gram aardappels hier :slight_smile:

2 likes

Op Instagram ontbreekt voor mij de optie om andermans verhaal/post te delen in mijn eigen verhaal, echt super irritant. Het ligt niet aan de telefoon, ik heb de app vaak genoeg verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd maar de optie verschijnt nooit. Heeft iemand tips hoe ik dit kan fixen?

Dan heeft diegene die optie uit staan! Bij sommige accounts kan het wel, maar je kunt dat ook uit zetten.

Maar ik kan het bij geen enkele account, ongeacht die instelling of of het een openbare of een privéaccount is, de optie om andermans verhaal/post te delen in mijn eigen verhaal verschijnt bij mij gewoon nooit.

Ik kan inderdaad alleen dat, maar in principe zou je dus ook posts en verhalen waar je niet in bent getagd moeten kunnen delen in je verhaal!
Heb even een screenshot gemaakt van iemands verhaal, dan ziet het er zo uit en als je op de afbeelding of tag klikt wordt je doorgelinkt naar de originele post/account.

Huh maar zie je dit dan niet onder iemands foto?

Kan je niet dit?

Bij een story van dit account kan ik het ook niet

1 like

@Spaarlamp dat zie ik wel, maar als ik daar op klik krijg ik deze opties:

de optie “bericht toevoegen aan je verhaal” ontbreekt gewoon altijd.

Ik heb instagram hier ook al een keer over bericht gedaan maar nooit een reactie gekregen dus denk dat het hopeloos is helaas.

Ik heb dit ook! Geen idee hoe ik het moet oplossen.

1 like

Frustrerend! Wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben haha

misschien omdat je het zelf ook uit hebt staan?

1 like

Had gekund maar heb het gecheckt en heb het zelf wel aan staan!

oh hmm dan weet ik het niet :frowning:

Ik probeer wat ruimte vrij te maken op mijn telefoon. Bij audio staat ruim een gig aan bestanden.

Maar als ik het dan vervolgens selecteer, is de map leeg. Weet iemand waar dit aan ligt?

Misschien gedownloade content in je app (bijv. gedownloade liedjes in Spotify die je dan offline kan luisteren) ?

Heb je na het gebruik van de ossenhalzeep het kledingstuk ook in de zon gehangen? Ik had enorme vieze vlekken in een wit shirt die er echt niet uit wilden, uiteindelijk dus met ossengalzeep behandeld en daarna in de wasmachine. Kwam dat shirt er dus nog steeds met vlekken uit, daarna buiten opgehangen. Ik was het shirt toen even vergeten, dus na een dag of twee haalde ik hem van de lijn en was ie weer als nieuw!

Nope, die had ik daarvoor geleegd.

Yes @FISSA, dat moet het zijn! Thanks! Ik heb een aantal interviews opgenomen met mijn telefoon. Niet heel handig om dan te verwijzen naar een lege map, maar mysterie opgelost.

1 like

Zijn een mening en een waardeoordeel wat jullie betreft synoniemen of zit er toch iets van verschil in?

oh dit is echt een heel helder voorbeeld, dankjewel!

1 like