Durf te vragen #2

Ik herinner me een boek van mijn jeugd maar ik heb geen idee hoe het heet. Het was nogal duister geloof ik. Er was een ondergrondse stad en alle gebouwen waren van zilver(?) en er alles was half overstroomd dus de karakters vaarden veel rond in speciale boten.

De hoofdkarakters waren vrij jong, ik kan me een meisje herinneren maar volgens mij was er ook een jongen?

God dit klinkt echt nog vager dan ik dacht sorry.

De tuinen van dor?

1 like

Ohh heb het net gegoogled en dat kan best inderdaad! Zal meteen zien of ik het ergens kan lezen. Heldin! :purple_heart:

Dit is toch zó geweldig aan het forum, een of andere super vage omschrijving en een ander die dan precies weet wat het is :blue_heart:

20 likes

Hebben jullie misschien tips voor een goede boxspring (voor volwassenen :upside_down_face:) ? 7 jaar terug toen wij gingen samen hebben wij een boxspring gekocht bij een vriend die een beddenzaak had. Helaas merkte we al na een jaar of twee dat het matras was ingezakt. Jammer genoeg is de beddenzaak failliet en konden wij vrij weinig. Toen hebben we besloten om een nieuw matras op te leggen. Uiteindelijk twee soorten matrassen van Ikea geprobeerd, maar ook die zakken ik. Wij slapen nu op een verschrikkelijk bed. Over een weekje krijgen we behoorlijk wat belastingaangifte terug en hebben besloten om nou eens een degelijk bed/boxspring te kopen. Wij denken aan een auping boxspring. Iemand ervaring daarmee ?

Eerst dachten wij swiss sense, maar lees daar best veel negatieve ervaringen over.

1 like

Wij slapen nu 3 jaar op een bed van Caresse en ik merk er nog helemaal niks aan ziet en voelt nog als nieuw. Echt goede kwaliteit! Ook niet te duur vind ik zelf vergelen met andere merken €1400 euro voor een bed van 1.80

1 like

En sterker nog, zo te zien heeft @Leeva speciaal een account aangemaakt om dit te delen :grin:

8 likes

That’s the spirit!

1 like

Iemand tips waar je mooie vazen kunt bestellen? Liefst rond de 30 euro. Ik heb al op standaardsites als blokker en bol gekeken, maar die zijn allemaal net iets te basic.

Bijenkorf?

1 like

H&m home en Zara home al gekeken?

1 like

Dank! Stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht

Kan iemand mij helpen met een nieuw koffiezetapparaat? Ik weet me echt geen raad. Ik drink zelf vaak cappuccino en gewone koffie, maar wil eigenlijk ook thee ermee kunnen zetten, zodat de waterkoker van het aanrecht kan.

Je kan het direct uitzetten hoor, geen gedoe. Gewoon niet vergeten.

Top! En als ik ‘m direct stopzet, krijg ik de eerste box dan wel?

Ja! Het is echt chill.
Volgens mij kan je zelfs voor 4 pers gratis box krijgen (staat wel bij de voorwaarden).

Nu ik thuiswerk ivm corona, kan ik de box ook weer ontvangen (ben anders nooit thuis en voor de deur neerzetten kan niet in de stad). Echt fijn. Heb zelfs nieuwe pannen besteld, omdat ik meer met koken bezig ben ipv na werk chocola in mn mik duwen. :star_struck:

1 like

Vorig jaar een bij Decathlon gekocht voor 25 euro ofzo, redelijk dik en blijft mooi liggen. Na 30 sec planken zitten er wel “deuken” onder mn handen maar die trekken snel weer bij.

2 likes

Misschien deze? Heb er zelf zo eentje gekocht omdat ie mooi compact oprolt, plat blijft liggen en je niet wegglijdt.

Is er een manier om bloedvlekken uit een matras en beddengoed te krijgen zonder zonlicht?
Ik moet echt iets als 30plusser iets doen aan doorlekken :S Bijna elke maand is het weer raak. Of een matrasbeschermer kopen, zo eentje voor baby’s van plastic. :thinking:

Edit: met zout en water heb ik geprobeerd, dan wordt het een soort vage bruin-ish grotere vlek. Met biotex en water idem.

Ik had vroeger een heftige menstruatie en sinds ik kyleena spiraaltje heb is het veel minder… voor de vlekken geen tips helaas maar misschien is een spiraaltje wel iets voor je? Hopelijk komt het niet als raar advies over …