Durf te vragen #2

ik las hier enkele dagen geleden meerdere forummers posten over safety razors - maar waar hebben jullie ze gekocht? worden nu veel verkocht op internet maar weet niet wat een goede is haha

Haha nee is prima! Heb spiraaltjes geprobeerd maar was geen succes helaas.

Het is voornamelijk dat ze niet lang genoeg zijn en te smal. Dan heb ik al met vleugels en een enorme lap bij mijn kont en lig je op je zij en dan gaat het er toch naast (hoe doen mensen dat? hoort dat goed te gaan?). Of als je op je rug ligt je billen. Word je toch niet goed van. Tampons en menstruatiecup vermindert het risico wel wat, maar ik kan dan niet goed uitplassen dus is ook niet echt een optie want moet dan 4x per nacht plassen.

Matras weet ik niet, maar bij mij werkt het voor beddengoed echt goed om er Dasty (dat chemische gele schoonmaakspul van de Wibra) op te sprayen alvorens het in de was te gooien! Sowieso top spul, werkt voor alles :thumbsup:

2 likes

Geen idee hoe je al die vlekken weg krijgt, maar ben je bekend met menstruatie ondergoed? Las daar laatst iets over en klinkt opzich alsof dat beter zit dan een zelfgebouwde luier.

1 like

Voor beddengoed heb ik toen zo’n vanish vlekkenspray bij de action gekocht en dat werkte top. Voor matras zoek ik ook nog de gouden tip.

1 like

Vraagje over PAYPAL:

Ik ben gescamd door een Ebayseller, maar via Paypal is het geregeld dat ik een volledige terugbetaling krijg. Alleen moet ik hiervoor het pakje terugsturen en tracking info uploaden. Probleem is: door de coronacrisis zou het zo’n 50 (!!!) euro kosten om het pakje terug te zenden en dat zou dan op eigen kosten zijn… Ik las wel dat ‘in sommige gevallen’ (lekker vaag ook) Paypal een percentage van de shipping costs terugbetaalt, maar daarvoor moet je blijkbaar een of andere service geactiveerd hebben (die natuurlijk goed verborgen en onvindbaar is) VOOR je de transaction gedaan hebt. Ik heb dus nu die link wel geklikt, maar ik neem aan dat het al te laat is hiervoor… Iemand enig idee of er hier nog een oplossing voor is? Of zit er niks anders op dan de verzendkosten op mij te nemen? Het stomme is ook dat het letterlijk een pakje met gewoon rommel is, niet alsof de seller het echt terug moet hebben…

Oh en door heel de coronacrisis ligt Paypal’s klantenservice ook plat dus ik kan niemand bellen en op mails worden enkel geautomatiseerde berichten terug gestuurd.

HELLUP :cry:

Ja kinderen leren het nog maar niet allemaal. School kan ervoor kiezen het niet te doen. Maar aan elkaar schrijven gaat veel makkelijker en sneller dan los schrijven (ik schrijf los maar als ik snel schrijf gaat het vanzelf aan elkaar). Het is een soepelere en vloeiendere beweging uit de pols, iets wat makkelijk te introduceren is door random (schrijf)patronen te tekenen. Blokletters zijn veel statischer en hoekig en laten zich minder makkelijk introduceren

1 like

Wat ik begrijp uit eBay’s policy (https://www.ebay.com/help/policies/ebay-money-back-guarantee-policy/ebay-money-back-guarantee-policy?id=4210, “If a buyer is returning an item within the seller’s return window, the seller’s return policy will indicate who pays for the return shipping label. The cost of return shipping for an item that is not as described is the seller’s responsibility and, in cases where an eBay-generated return shipping label is used for the return, the return shipping label cost will be added to the seller’s invoice.” en “In some instances, we may not require that an item be returned to the seller. In these situations, we refund the buyer and may seek reimbursement from the seller, for example if: The seller chooses not to accept a return request when they offered returns in the listing, or the return request was opened because the item was not as described, The seller did not provide a return shipping label or funds for the buyer to return the item, the item no longer has a value (for instance, a ticket for a cancelled event)”) is dat de verkoper jou een return label moet geven via eBay (aangezien je zegt dat het een scam artikel is), en als hij/zij dat niet doet je het artikel niet terug hoeft te sturen. Heb je het dispuut geopend via eBay of via Paypal?

Ik had eerst Ebay gecontacteerd en zij hadden me doorverwezen naar Paypal, waar ik dan een dispuut geopend heb. Alles verliep hierna via Paypal dus ik weet niet goed of ik nu nog terug bij Ebay terecht kan?

@lijnewiets Het zijn overal bots die antwoorden helaas. Volgens Paypal moet ik voor de 8ste tracking info uploaden, anders sluiten ze de case.

Voor hoe ik ebay ken moet je ook op ebay zelf een dispute openen

Bij een webshop waar ik heb gewerkt waren de claims van Paypal en eBay aan elkaar verbonden en kon je dus ook informatie over de claim in eBay vinden via het Resolution Center (https://resolutioncenter.ebay.com/). Daar kan je ook contact hebben met de verkoper over het eventueel terugsturen. Ik weet niet of je daar nog opties ziet tot overleg met eBay of verkoper? Wel een lastige situatie zo. Is 50 euro verzendkosten de goedkoopste optie? Misschien is UPS of DHL op dit moment goedkoper, aangezien PostNL een toeslag hanteert op internationale zendingen i.v.m. corona.

meteen in de was op 20 graden met een flinke schep vanish werkt hier altijd!

Haha, klopt.

1 like

Voor de mensen die wel eens bananenbrood bakken (het hele forum dus)
Bewaren jullie het brood als jullie 'm gesneden hebben dan in de koelkast? Vriezer? Of gewoon in een normale kast in een afgesloten bakje. Ik ben er nog niet overuit hoe die 't lekkerst blijft…

Wij zijn met z’n 2e dus binnen enkele dagen is die op. We doen ‘m dan gewoon in een afgesloten bakje in de lade bij het brood. Voorheen toen ik nog alleen woonde deed ik plakjes in de vriezer in ziplocks. Avond van te voren vast eruit halen en dat was echt prima!

2 likes

dit spul werkt bij mij altijd heel goed! Ook op m’n matras. En een dikke molton op het matras die je er makkelijk afhaalt en dus mee kan wassen.

1 like

Heb je ervaring hiermee met oude bloedvlekken? Omdat er ook dit staat " “De Dr. Beckmann Vlekkenduivel Bloed en Eiwit heeft de bloedvlekken in mijn blouse er zelfs na verschillende behandelingen niet uit gekregen”

Als het om oudere vlekken gaat, kan dat inderdaad zo zijn. Door de tijd die inmiddels verstreken is, veranderen de bestanddelen van de bloedvlek. Probeert u het eens met Dr. Beckmann Vlekkenduivel Roest en Deodorant. Bloed bevat namelijk ook ijzer of ijzeroxide."

1 like

Ja ik heb het wel gebruikt op wat oudere vlekken op mijn beddengoed, die zijn bij mij nog wel wat vervaagd. Het werkt inderdaad wel het beste als je het op nieuwe vlekken doet.

Ik heb hem via amazon gekocht (maar woon wel in DE). Heb er een van Wilkinson genomen, leek me een betrouwbaar merk en had goede reviews.

1 like