Durf te vragen #2

Kent er iemand leuke (kleine) restaurants/cafe’s in de Amsterdamse Kinkerbuurt die leuke cadeaupakketten (borrelhapjes/maaltijden incl drankjes) bezorgen?

Laatst was er een vraag over frisdranken toen kwam iemand, was volgens mij @Bunnyslippers met allemaal bijzondere frisdranken. Ik kan dat berichtje niet weer vinden maar ben zo benieuwd welke dat waren en waar je deze frisdranken kan kopen :smile:

Heeft iemand goede ervaringen met een lijst op maat online kopen? Heb een poster in 42 x 59 en dat is niet bepaald een standaard maat kom ik nu achter.

Jaaa, ik had oa ginger beer, Rose lemonade, elderflower tonic, pink ginger, ginger ale etc genoemd. Mijn favorieten zijn van Fevertree & Fentimans, Albert Heijn verkoopt ook een selectie! Zit in glazen flessen, en sommigen ook in blikjes. Verder koop ik ook wat apartere smaakjes van die merken en andere soortgelijke merken bij een winkel als Foodelicious. Zit in mijn buurt, maar hebben ook een online shop.

3 likes

ik heb ook een raar formaat poster en ben uiteindelijk maar voor zo’n posterhanger gegaan, want op maat gemaakte lijsten zijn duurrr

oooh super dank je wel! Ga ik dat even opslaan. En wat grappig, ik had net een blikje rose lemonade gekocht gisteren bij de AH. Wist niet meer dat je die had genoemd. Is verrassend lekker, alhoewel een beetje bitter. Maar bedankt! :smiley:

1 like

Oh ja dat kan natuurlijk ook nog! Ga daar eens naar kijken, vond inderdaad alleen maar mega dure lijsten.

1 like

De schweppes premium tonics zou ik ook aan dat lijstje toevoegen

1 like

Je kan ook kijken voor een iets grotere standaardmaat lijst en dan de passe-partout op maat laten maken? Ik heb een hele grote op maat laten snijden voor €20 oid, dat was met een standaardlijst in ieder geval een stuk goedkoper dan een op maat gemaakte lijst.

1 like

sorry voor de foto haha maar wat voor vogel is dit??? leek op een merel, zelfde kenmerken oranje snavel maar de nek was wit

Kan gewoon een merel zijn! Sommige merels hebben een pigmentafwijking ( leucisme) waardoor ze witte vlekken hebben. Zat er vroeger altijd eentje in de tuin bij mij, shout-out naar Poepvlek de merel.

11 likes

42 x 59 is toch ‘gewoon’ een horizontale a2? Als ik daar op Google krijg ik best veel hits?

https://www.bol.com/nl/s/?searchtext=a2+lijst&searchContext=media_all&appliedSearchContextId=&suggestFragment=&adjustedSection=&originalSection=&originalSearchContext=&section=main&N=0&defaultSearchContext=media_all

https://www.fotolijsten-online.nl/afmetingen/fotolijst-a2-42x59-4.html

1 like

Oooh grappig! Zou goed kunnen ja

Ohh joh! Ik had bij andere sites gekeken en daar zat deze maat niet tussen en omdat het niet mooi “rond” was ging ik ervan uit dat het afweek, maar hier zit inderdaad wel wat tussen! Top dank voor dit inzicht haha

2 likes

Weet iemand toevallig waar dit tasje van is? Foto komt van de wehkamp en het gaat om de trui (van Numph) Maar ik vind dus vooral de tas leuk. Er staat een merknaam op maar ik kan het (net) niet lezen… Gezocht op tassen van Numph zelf maar dat had geen succes. Mocht iemand het merk kunnen ontcijferen of de tas herkennen, let me know!

is het niet maar lijkt wel een beetje op de tassen van hvisk

Parfois geloof ik!

1 like

@instantramen thanks! Ik ga even op zoek naar deze twee merken!

Edit: @Honey je had gelijk! Found it! :+1:t2:

1 like

Er is iemand op het forum die een vriend heeft die van alles weet over beestjes enzo toch? Want ik heb een dode wesp achtige gevonden waarvan ik me afvraag of het een Hoornaar is of gewone wesp. Enne is het een gewone arbeider of een koningin? (Ik heb dus nu al drie van die beesten in huis gevonden en zit niet echt op een nest te wachten)

@crazyplantlady

1 like