Durf te vragen #2

Ik heb erg slechte ervaringen met Calco. Stuur maar een PB als je meer info wilt.

1 like

Ah thanks! Helaas zit ik in toerisme, echt de slechtste sector om op dit moment in af te studeren en volgens mij ook om een traineeship te vinden. Thanks voor je berichtje!

1 like

Ah lastige sector inderdaad! TUI en KLM hebben vaak toffe traineeships. Better Places ook: https://www.betterplaces.nl/traineeship/, heb ik zelf niet gedaan maar ken wel deelnemers die heel enthousiast zijn. Wel afwachten of die doorgaan natuurlijk. Vaak zoeken ze voor beleidstraineeships bij provincie/gemeente ook afgestudeerders van toerisme.

1 like

Thanks voor je tips! Vond je een traineeship in het algemeen aan te raden? Ik kom zelf vanaf hbo en heb dus al stage gelopen, maar ik begrijp dat je bij een traineeship meer als volwaardig werknemer wordt behandeld. Het zal vast liggen aan de traineeship maar ik zag ook dat je vaak opdrachten moest doen. Is dit dan ter grootte van een scriptie of kleiner? Ik wil namelijk geen master doen vanwege de scriptie maar ik wil eigenlijk nog niet stoppen met leren…

Ik volg zelf een business & it traineeship bij een groot financieel bedrijf, terwijl ik niet perse een achtergrond erin (wel afgestudeerd aan de TU, dus een technische basis had ik wel al) en vind het een grote toevoeging!

Het voordeel is dat je een volwaardige medewerker bent die alle ruimte krijgt om uit te zoeken wat hij/zij leuk vindt. En vaak betaalt het heel goed. Vooral de nieuwe opdrachten elk half jaar vind ik fijn. Ik had zelf namelijk gedacht dat ik de opdracht die ik nu doe (en afrond over een week) geweldig zou vinden maar vind het eigenlijk echt niet leuk. Ben blij toe dat ik dus over een week iets totaal anders ga doen en ga kijken of ik dat wel leuk vind. Afgezien van dit voordeel, is het bij veel traineeships de bedoeling dat je een zeer steile leercurve hebt en veel extra doet/leert om zo uit te stromen in een functie waar je normaal veel meer werkervaring voor nodig hebt. En je ontwikkelt verschillende skills door verschillende opdrachten, wat ook wel fijn is. Maar deze opdrachten zijn absoluut niet te vergelijken met een scriptie schrijven hoor! Sowieso is het bijna nooit wetenschappelijk wat je doet. Soms werk je mee in een team maar vaak heb je wel je eigen individuele opdracht.

2 likes

Ik ben opzoek naar nieuwe strings. Het liefst met een (dunne) elastieke band aan de bovenkant zodat ze ook fijn zitten met sporten. Heeft iemand een tip hiervoor? Ik zie nu alleen maar van die broekjes van Calvin Klein van 25 euro per stuk

Weet niet precies hoe je de elastieken band bedoelt, maar misschien zijn de strings van de h&m wel iets.

En dan even goed kijken dat je de variant hebt met 92/95% katoen en dsn de rest Elasthan of polyester. En dan met een kanten rand aan de bovenkant. Blijven goed zitten, maar zitten niet te strak

Bedankt voor je reactie!! Super jammer zeg! Ik denk dat ik ze maar ga terugsturen, vind ze verder ook niet heel geweldig en inderdaad soms reageert ie niet goed. Denk dat ik toch meer behoefte heb aan een echte knop, waar je voelt wat je doet haha.

Edit: dus als er iemand nog tips heeft voor goede draadloze oordopjes?

1 like

Bekijk Mossmedia Professional Draadloze Oordopjes - Met Oplaadcase - Wit op: https://www.bol.com/nl/p/mossmedia-professional-draadloze-oordopjes-met-oplaadcase-wit/9200000108684472?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Ik heb deze laatst gekocht en vind ze heel fijn. Je kunt alleen je muziek op pauze zetten met dat knopje en 2 keer drukken is de laatste gebelde persoon bellen (niet heel handig?), maar dat vind ik niet zo’n probleem.

1 like

Ik zoek al een half uur op netflix en google maar ik kom er niet uit.

Ik heb enkele maanden terug een aantal afleveringen gekeken op netflix waarbij misdaden besproken werden en daarnaast werden de betrokken agenten ook geinterviewd. Er is hier toen ook over gesproken omdat somige verhalen echt creepy waren.

Weet iemand welke serie ik bedoel?

Er zijn heel veel van die series, I am a killer bijvoorbeeld. Heb je meer details?

De verhalen werden nagespeeld. Vlgs mij was er o.a. een verhaal waarbij er iets was met een kinderlokker.
Er werd gekeken naar de impact van deze zaken op de carriere/levens van de agenten.

Real Detectives!

Ja dank je! Ik ga het nu kijken.

Ik had hem al gezien maar ik dacht dat het introductiestukje ging over de hele serie.

1 like

Ja elke aflevering gaat over een andere zaak. Die met de kinderlokker/pedofiel/kanibaal is me zeker bijgebleven. :persevere:

Dit nummer: https://open.spotify.com/track/4h6gMieXtijdxHbylhnxxU?si=iApPybkLSaG_pdGxqPngnQ

Ik ben verliefd en ik wil meer. Maar omdat deze artiest maar 1 nummer heeft op Spotify is er blijkbaar geen nummer- of albumradio… Kent iemand artiesten die soortgelijke muziek maken?

Edit: voor wie geen zin heeft om te klikken: het is Pink Sky van Alan Maddison. Het doet me in de verte denken aan Alt-J zonder vocalen en dan wat dromeriger.

Dit kan meer dan 20 jaar duren en dan nog bij enkel dreigingen blijven leert ervaring.

1 like

Mijn ouders deden er 36 jaar over :expressionless:

1 like

Ik vermoed dat deze situatie op jezelf betrekking heeft en daarom wil ik je gewoon even een digitale knuffel geven. Ouders die scheiden lijkt me niet fijn, maar ouders die maar niet lijken te scheiden terwijl dat overduidelijk beter is, is ook echt vreselijk (ik ken het gevoel). Sterkte <3

2 likes

Heb je ooit goede tips gehad op deze vraag? Of ondertussen zelf goede tips verzameld :hugs:?