Durf te vragen #2

Haha hij is wel heel grappig en gek geknipt.

Als je direct na je eerste pilstrip aan een tweede begint en je vergeet van die tweede strip in de eerste week een pil, telt dat toch als ‘pil vergeten in week 2’ a.k.a. niks aan de hand? (Wie stelt mij gerust? :smile:)

Ja klopt volgens mij! (Maar het is fijn als iemand anders het ook even kan bevestigen)

1 like

Nou ik vind het zielig en vooral heel stom. Zelfs al hebben ze het niet door, ze lopen voor gek. Alleen omdat een dier geen nee kan zeggen betekent niet dat je er maar alles mee kan doen zolang het geen pijn doet. De mens moet alles zo naar zn hand zetten.

Ja niks aan de hand! Je moet het zo zien: als je een stopweek had ingepland na die 21 dagen en 7 dagen geen pil had geslikt, was je in die week ook gewoon beschermd geweest

1 like

En @Puzzelmeiske bedankt voor jullie reacties! Ik heb nu mijn stopweek en wel een normale onttrekkingsbloeding, maar dat hoeft niks te zeggen en googlen leverde ook alleen maar tegenstrijdige verhalen op.

Oké, ik heb weinig verstand van salaris en salarisstroken. Mijn contract is per 1 juli veranderd waardoor ik in een andere schaal zit en dus een hoger uurloon heb. Op mijn vorige loonstrook van juli was dat nog niet aangepast, nu van augustus wel maar er is volgens mij niks met terugwerkende kracht berekend over de maand juli. Had dit wel gemoeten of is eigenlijk je salaris van augustus al over juli, en juli over juni etc. en klopt het zo dus :woman_shrugging:?

Je krijgt normaal gesproken 25 juli (of ergens rond die tijd) uitbetaald over de maand juli, dus achteraf. Als je eind augustus pas voor het eerst de verhoging kreeg, dan is dat dus niet goed gegaan en zou ik het even navragen!

1 like

Ik zou het navragen bij HR.

1 like

Ik vind het vooral stom omdat poedels intelligent, vrolijk en speels zijn en goede jacht- en waakhonden, maar doordat ze zo worden geknipt en behandeld lijken het net van die domme tuttige suffe prinsjes en prinsesjes.
Hun imago klopt echt totaal niet bij wat ze zijn.

4 likes

& @crazyplantlady bedankt voor jullie antwoorden. Voor mij gevoel is het niet goed gegaan, ga het maar eens navragen indd.

Even ruiken en als je niks ruikt, even proeven. Als het goed smaakt, gewoon eten. Het is TENMINSTE houdbaar tot, dus de kans is er dat hij nog gewoon prima is.

Wel echt heel slordig van de winkel dat ze je die hebben verkocht

Mijn ervaring is toch wel eerder 4 dan 2 dagen…

Ik ben afgestudeerd dus mijn uni mailaccount wordt bijna opgeheven. Nu wil ik mijn mails downloaden (ofwel op mijn computer, ofwel naar een ander gmail account), maar het lukt me niet. Iemaand dit die wel ooit gelukt is? Het is een edu account via gmail.

Misschien even de IT afdeling van je uni mailen? Heb ook altijd ruzie met dit soort dingen haha

1 like

Alles selecteren en doorsturen naar je Gmail.

1 like

Deze uitleg (punt 5) heb ik zelf gebruikt.

Weet iemand of je de stellingkast Ivar van Ikea ook helemaal zelf samen kan stellen? Ik zie op de website een aantal ontwerpen staan en een aantal losse onderdelen, maar het ontwerp wat ik wil zit er niet bij en is ook niet precies te maken met de losse onderdelen. Ik zie ook nergens een planner staan of zo.

Je kunt alles zelf los kopen.
Dus zelf ontwerpen met pen en papier.

1 like

Wat geef je een stel (goede vrienden) op een bruiloft? Qua geldbedrag? Ik vraag me af wat hierin normaal is. Mijn partner en ik zijn daggasten en ik ben ook getuige.