Durf te vragen #2

Ik wil highlights op Instagram instellen. Nu lijkt het me leuk om dat ook van een oude vakantie te doen waarvan ik nog geen foto’s heb gepost in stories.
Is dat mogelijk? En zo ja hoe?

Ja! Op je eigen pagina rechtsbovenin op de drie streepjes drukken > archief en dan vind je al je stories!

Edit: oohh sorry waar je nog géén stories van hebt. Nee dan moet je ze denk ik eerst als story doen en dan aan de highlight toevoegen

Het heeft idd meer een Afrikaanse vibe, ik weet niet of er in gezongen wordt, denk het wel maar dat is zegmaar niet wat het belangrijkste is van het liedje (net als bijv. housemuziek dat er meer wordt meegezongen met de muziek maar niet een verhaal wordt verteld). Maar ik weet nog dat er op het feestje waar ik was werd geroepen dat het Afrikaans was vandaar dat ik in die richting zoek😂

Ik dacht gelijk aan

Maar dat zal wel niet, aangezien dit nu niet meer ‘trendy’ is. Wel tijdloos vind ik :stuck_out_tongue:
8 likes

Is Jo Malone te koop op Schiphol achter de douane?

Yesss

1 like

Ik zag vanavond 2 luchtballonnen vliegen, de achterste was gewoon rood en de voorste was blauw met een grote witte L er op, net als lesauto’s hebben. Is er ook iets als een lesluchtballon?

6 likes

Oh dat zou leuk zijn. Tnx!

Is een schoen in kindermaat 38 gewoon hetzelfde als een volwassen 38? Of zit er misschien een klein verschil op?

Volgens mij zit er geen verschil in qua lengte. Ik heb maat 37 en koop ook altijd de kinderversie als die er zijn. Van zowel Nike als Adidas valt de maat dan goed!

De breedte is vaak smaller

Ik kan het niet terugvinden maar ik zoek een luxe hotel met bubbelbad en/of sauna op de kamer.
Hebben jullie tips of sites die ik kan bekijken?

Van de Valk suites hebben die vaak geloof ik. Bijvoorbeeld dit hotel in Assen. https://www.valkexclusief.nl/kamer-boeken/

1 like

Mainport hotel in Rotterdam!

1 like

@Karl_Lagerfeld is hotelexpert

1 like

Ik heb veel foto’s waar ik graag een backup van wil maken, nu zat ik eerst te denken aan een externe harde schijf of iets in die richting.
Maar bedacht me gister ook dat je het voor een relatief laag bedrag online kan backuppen, wie heeft hier ervaring mee en weet een goede site? Ik ben zelf bekend met dropbox, maar die vind ik relatief duur. En kwam gister ook Smugmug tegen tijden mijn online zoektocht.
Of zeggen jullie van; niet online, maar gewoon zelf een backup maken (of beide)

Hahaha ja een beetje wel :joy: mijn favo is van der valk!

https://www.valkexclusief.nl/hotels/

Vind ik het ontbijt het lekkerste en ze hebben goede roomservice. Suites zijn super mooi en hebben bijna allemaal wel een bubbelbad/sauna oid.

Ik gebruik Google Photos en betaald 2eu per maand voor extra opslag! Werkt goed en je kan ook zoeken op trefwoorden wat ik erg fijn vind.
Dus als je even snel een foto van die ene jurk zoekt, dat je gewoon Jurk typt en dan heb je hem

2 likes

Zijn hier juristen of mensen met veel kennis van wetgeving in de zaal?

Ik heb momenteel een contract van 9 uur per week, maar werk structureel meer. (al jaren) Ik ben nu bezig om mijn contract omhoog te krijgen, het liefst richting de 28 uur per week. Nu heeft mijn manager een contract geboden voor 24 uur, maar dan maar voor een half jaar. Mijn vraag is of een tijdelijke verhoging wel mag? Ik dacht dat ik recht had op onbepaalde tijd verhoging. Het gaat immers niet om een zwangerschapsverlof oid die ik opvang.

Volgens mij is het zo dat als je 12 weken achter elkaar meer uren werkt dan je contract kun je het gemiddelde daarvan op contract krijgen en volgens mij krijg je dan gewoon een contract zoals je volgende verlenging ook zou zijn. Dus als bij je volgende verlenging je nog recht zou hebben op een jaarcontract, dan krijg je dat nu ook. Maar ik weet niet hoe dit juridisch zit, je zou het juridisch loket kunnen bellen?