Heb even gegoogled en blijkbaar kunnen ze ondersteunen door aan te geven wanneer het etenstijd is, maar ik lees vooral veel over het bieden van ritme, verhelpen van eenzaamheid en het geven van steun en houvast.
Het kan ook veel helpen dat je niet alleen voor jezelf verantwoordelijk bent. Die hond heeft jou nodig om uitgelaten te worden etc en is afhankelijk van jou⦠dus als het moeilijk is om āvoor jezelfā het goed te doen, kan het als stok achter de deur werken dat je meer verantwoordelijkheden hebt. (Mits het verantwoord is en de hond dus wel goed verzorgd kan worden )
Volgens mij bedoel je deze?
yesss super bedankt!!!
Ik denk dat de hond een afleiding kan zijn, onder anderen tijdens eetmomenten. Daarnaast zijn honden wel gevoelig voor emoties en bepaalde trekjes van mensen. Als iemand met een eetstoornis bijvoorbeeld treuzelt met eten of hierdoor een bepaalde emotie vertoont (kan heel subtiel zijn), zal de hond dit signaleren en vervolgens hierop reageren door toenadering zoeken of aantikken met de neus, als een soort nudging. Wellicht omdat hier geen āmenselijkā contact aan te pas komt en daardoor minder beoordelend of invasief is, dat dit voor sommige mensen met een eetstoornis een goede motivator is.
Ik heb vanaf vorige(?) maand geen recht meer op studiefinanciering en dus ook niet meer op een lening bij duo. Nu kreeg ik vandaag toch het geld van mijn lening binnen. Op internet lees ik dat je je lening zelf moet stopzetten als je er geen recht meer op het. Als je dit niet doet, wordt het omgezet in een lening (precies wat ik wil dus).
Iemand hier ervaring mee? Wat gebeurd er als je na je studie blijft lenen terwijl je hier geen recht op hebt?
"Bij een controle kan blijken dat u te veel studiefinanciering of tegemoetkoming hebt gekregen. Geld waar u geen recht op had, moet u terugbetalen. Kan DUO het te veel ontvangen bedrag niet verrekenen? En betaalt u het ook niet op tijd terug? Dan wordt het bedrag automatisch een lening.
Voor de ontstane lening gelden dan dezelfde regels als voor elke andere studieschuld. U betaalt dus ook rente. De rente begint te lopen in de maand waarin de vervaldatum van het betalingsverzoek ligt."
ik snap je vraag niet, je moet je lening stopzetten anders wordt het een lening?
Volgens mij volgen wij de zelfde persoon, volg ook nog een ander meisje met een hulphond.
En inderdaad volgens mij door signalen op te vangen, en het gevoel dat je moet zorgen voor een hond
En @anon95960165 ja ik weet dat dit langer kan, maar ik ben laatst afgestudeerd en dan mag je überhaupt niet meer lenen, of je nou 1 jaar of 7 jaar hebt geleend. Misschien had ik mijn eerste zin niet zo handig verwoord
@Kurisu ja dat is eigenlijk precies mijn vraag. Ik lees op internet dat je je lening dus moet stopzetten, anders wordt het een lening. Heel vaag.
Ik heb gisteren iets besteld op een webshop, en krijg nu net een mail binnen dat er over een paar dagen flinke korting is op het hele assortiment Dit is waarschijnlijk al voordat mijn product aankomt.
Ik zit erover te denken om het item dan opnieuw te bestellen met die korting, en het product dat ik nu binnenkrijg terug te sturen en dat geld terug te laten storten.
Ziet iemand praktische redenen waarom dit niet zo kunnen? Het is qua bedrag best een groot verschil voor mij op dit moment namelijkā¦
Het is trouwens een grote internationale webshop met vrij slechte klantenservice dus ik denk niet dat contact opnemen met de klantenservice om het geld op die manier terug te krijgen veel zin zal hebbenā¦
Ik had dit ooit bij HM en heel boos gebeld. Zei de dame āu moet het retourneren en dan een nieuwe bestelling plaatsen tijdens de kortingsdagenā
Nee dit kan prima! Heb dit zelf ook wel eens zo gedaan.
Gedoe haha
Maar ik ga het wel doen denk ik, bedankt! Wilde even nagaan of ik niet iets ontzettend stoms over het hoofd zag.
Ik zie trouwens al aankomen dat ik nummer 2 bestel voordat nummer 1 aangekomen is, en dat dan vlak daarna nummer 1 arriveert en blijkt dat het heel erg tegenvalt en ik dus twee keer ga retourneren
Kent iemand leuke en interessante artikelen over vegetarisme/veganisme die enigszins wetenschappelijk onderbouwd zijn? Ik wil me meer inlezen maar vind sommige artikelen nogal droog van stof haha. Engels of Nederlands maakt niet uit!
Ik had voor al die kinderen kleding en jassen gekocht, bijna 300 euro. Hadden ze de volgende dag (!!!) ineens 20% korting op alle kinderkleding. Ik was echt heel kwaad omdat ik nergens kon annuleren. Vooral boos op mezelf denk? Waarom niet gewoon even een paar dagen of weken gewacht tot er een actie was? Dus toen heb ik uiteindelijk gebeld en vertelde de mevrouw dat ik gewoon een nieuwe bestelling moest plaatsen.
Ik heb een jaar bestuur gedaan bij een studentensportvereniging. Theoretisch was deze parttime, maar in de praktijk vrijwel fulltime! Ik was hier secretaris en had dus het voornaamste leden intact en notuleerde tijdens vergaderingen. Qua taken nam het misschien nog niet het meeste tijd in, maar vooral de voorbereiding en aanwezigheid bij alle activiteiten kostte verreweg het meeste tijd.
Ik heb er nog een aantal vakken bijgedaan omdat ik mijn propedeuse moest halen. De rest van mijn bestuur probeerde ongeveer 1 vak per blok, maar kwam eigenlijk niks van terecht haha. Denk dat dat vooral komt omdat je constant met zoveel andere dingen bezig bent en je daardoor totaal niet in een studieritme zit.
Ik heb het zelf niet gedaan, maar een vriend van mij wel. Hij was hier echt fulltime mee bezig en had ook geen tijd om er vakken bij te blijven doen. Hij heeft enkel een paar herkansingen gedaan tijdens die periode. Maar onze opleiding had een goede band met onze studentenvereniging, dus een bestuursjaar telde daar mee als een minor. Zo kreeg je er toch punten voor!
Is er iets van een informatie/meeloop/vragenstel-mogelijkheid aan het zittende en/of oude bestuur? Ik heb een bestuursjaar gedaan maar was daar zeker 50 uur in de week mee bezig en heb ernaast 2 of 3 kleine vakken gehaald. Mensen in besturen voor mij hebben ook wel eens de volle 60 punten kunnen halen, dat is een kwestie van prioriteiten (ga je in een tentamenweek mee naar 3 feestjes in Groningen, Maastricht en Utrecht of blijf je thuis?, pak je allerlei ambitieuze grote nieuwe projecten op of laat je de vereniging rustig doorkabbelen?) en ook van wat je met de rest van je bestuur afspreekt (is het OK als 1 iemand niet meegaat op een weekendje weg? Is het OK om niet zo ambitieus te zijn binnen je functie omdat je je studie wil halen?).
Maar dat ligt overal anders en de experts zijn de mensen die in het specifieke bestuur waar jij interesse in hebt zitten of hebben gezeten.