Durf te vragen #2

@memoria

Ik vond dit ook heel vaag toen ik afstudeerde, maar heb het toen ook uitgezocht en het is volgens mij als volgt. Je krijgt je stufi niet als voorschot, maar achteraf. Dus stel je begint in september, dan krijg je 24 september je eerste stufi. En stel je studeert officieel 15 feb af, dan heb je nog recht op die maand van februari dus krijg je 24 feb nog een keer stufi (maar daarna moet je het vanaf 1 maart stopzetten want dat controleren ze en dan moet je het terug betalen!).

@Vincent het ligt denk ik heel erg aan je bestuur/vereniging. Ik heb een jaar fulltime bij een studentenvereniging gedaan en daar ong. 1 dag per week naast gewerkt. Dat was prima te doen voor mij (wel druk). Maar er waren ook functies waar dat lastiger te combineren valt. Ik zou het overleggen met eerdere besturen wat zij ernaast konden doen! Van studieverenigingen is het vaak parttime en dan kan het makkelijker dan van een grote studentenvereniging bijv.

1 like

Ik heb ook niet boos tegen die mevrouw gedaan hoor? Sorry als dat zo overkwam in mijn post. Ik was heel kwaad maar toch niet op haar? Dan kan ik alsnog vriendelijk en beleefd blijven. En de meeste winkels zijn wel coulant als je er zelf even achteraan gaat. HM is coulant in ‘stuur alles ff terug’ :sweat_smile:

Haha ja ik las het ook, niet zoals ik het bedoelde.

Na je afstuderen kan je niet meer lenen, je krijgt dan op een moment een rekening om dat eventueel ontvangen geld terug te betalen. Dit had een vriendin van mij, zij vergat het telkens stop te zetten en 4 maanden later (eind van het jaar) moest ze alles in één keer terugbetalen.

1 like

Wat is formeel de term als iemand seksuele opmerkingen naar je maakt?

Seksueel overschrijdend gedrag?

1 like

@Bunnyslippers misschien een domme vraag maar ik schiet even in paniek, als je na je bachelor een master gaat doen mag je nog wel lenen toch, ook al ben je dan technisch gezien al afgestudeerd?

Jazeker, voor een wo bachelor + 2 jarige wo master staat 8 jaar (lening. Prestatiebeurs/aanvullende beurs is 5 en ov is 6 jaar). Als je naar mijn duo gaat staat er ook hoe veel recht je nog hebt (op wat en qua maanden).

en @Booklover dankjulliewel! Ik kom er net achter dat ik waarschijnlijk nog 6 maanden recht heb op prestatiebeurs en reisvoorziening aangezien ik net aan een master ben begonnen, dus goed dat ik even gekeken heb.

2 likes

Ja haha ik kwam er vorige week opeens achter dat ik geen automatische verlenging had terwijl ik nog 3 jaar recht had, ineens dikke stress. Ik kreeg al emails dat ik moest gaan terug betalen en dat ik boetes voor mn ov zou krijgen :weary: Die ik overigens om 3:30 sochtends ontving, waardoor ik wakker werd, en gelijk een hartaanval had van de stress

Oh vreselijk! Die communicatie verloopt niet altijd even soepel helaas, en half 4 's ochtends is echt niet fijn. Ik bel voor de zekerheid maar even want wil niet zomaar met studenten ov gaan reizen als het niet klopt.

1 like

Hoe kan je tijdens het filmen switchen van de front naar de back camera en andersom? Ik zie dit mensen vaak doen maar weet niet hoe. Via Google vind ik het ook niet, ik heb een iPhone. En hoe zoom je in met 1 hand?

Met de iPhone camera kan dat niet, met Snapchat wel. Dubbeltikken op je scherm is camera draaien en met je duim naar boven swipen is inzoomen.

Ooooh ik dacht gewoon met de iPhone! Eerst even in Snapchat filmen dan dus. Dank je!

Ik heb nog een vraag,
Sinds de iPhone-update doet het geluid in de stories het vaak niet, in de feed wel. Meer mensen last van? Heb m’n telefoon al aan- en uitgezet en de app opnieuw geïnstalleerd maar het helpt helaas niet :pensive:

Staat je telefoon op stil? Ik heb dit namelijk ook (omdat ik mijn telefoon altijd op stil heb) en als ik hem dan op geluid zet doet het geluid het wel. Dan krijg je ook in beeld stille modus uit

Ja voor geluid moet je het geluid van je telefoon aandoen, dus knopje links. Is iets van stille modus oid. Vind het super irritant, maar er is geen instelling om dat aan te passen

@Lovbog en @Luzarl Oh dat is het inderdaad! Stom zeg, voorheen was dat niet zo. Jammer dat het nu zo moet. Mijn telefoon staat altijd op stil.

1 like

Ja ik vind het ook stom! Maar als ik mn rondje stories doe zet ik mn geluid gewoon ff aan
 het is niet anders

En nu staat m’n geluid weer uit en doet het geluid van de stories het wel weer als ik aan de volumeknop zit. En eerder werkte dat dus niet. Vreemd.