Durf te vragen #2

Als je even contact met ze opneemt, lossen ze het op! Terugsturen zonder bericht lijkt me niet de bedoeling denk ik; dan weten ze niet dat het kapot is en komt het weer bij iemand anders terecht?

2 likes

Frank Carter & the Rattlesnakes ken je denk ik al wel? SONS? In de categorie meer elektronisch (wel vrij lomp) Onmens? Meer in de garage achtige hoek heb ik meer voor je maar weet niet of dat je ding is?

1 like

Ik wil een nieuwe, hele warme, winterjas. Hou zelf modellen zoals een trenchcoat, maar ook van die wanna be bontjassen met faux fur en parkas. Ben niet van de bomberjacks en ski jassen. Maar deze zijn natuurlijk helemaal niet echt warm.

Wat zijn jullie aanraders voor een hele warme jas waarmee ik bv een hele dag in de winter Efteling kan doorbrengen, of s avonds de stad mee in kan zonder dat ik doodvries? En waarmee ik als het even kan ook mee op mijn werkafspraken kan verschijnen.

Het liefst een van ongeveer 200, maar als het een hele mooie warme is wil ik er wat meer aan uitgeven. Maar vind 1000 euro voor een Woolrich jas echt belachelijk.

Ik ben echt een mega koukleum.

Thanks!!! Luister laatste tijd al veel naar de eerstgenoemde haha

1 like

Ben je bekend met PVRIS?

Jade Bird, Zola Jesus, de nieuwe van Ladytron al gesluiterd?

3 likes

@instantramen ik luister de laatste tijd veel naar Marika Hackman

1 like

Mensen verstand van arbeidsrecht?
Stel je contract loopt af en je zou een vast contract moeten krijgen, maar je zegt zelf dat je weg wilt bij het bedrijf: heb je dan recht op WW?

Bij eigen ontslag heb je vrijwel nooit recht op ww

Maar als je contract afloopt (maar je hebt niet per se zelf zin in een vast contract), is het dan eigen ontslag? Dat is de vraag!
Edit: ik heb aangeraden om te doen alsof diegene wel verder wilt met het bedrijf, maar die persoon kan niet zo goed liegen.

https://www.uwv.nl/particulieren/ontslag/ik-word-ontslagen/detail/ontslag-met-wederzijds-goedvinden-of-instemming/opzegging-met-instemming

Ik zou dit even doornemen. Wat @Banananana zegt inderdaad, als je zelf ontslag neemt kan je eigenlijk nooit WW aanvragen. Wat je misschien zou kunnen regelen is een van de opties die in het artikel uit de link worden beschreven. Dus dat bijvoorbeeld jouw huidige werkgever je contract niet wilt verlengen oid.

1 like

Ja in dat geval word je niet ontslagen. Je kiest ervoor geen nieuw contract te tekenen.

1 like

Ik noemde dan ook niet het woord ontslag :stuck_out_tongue:

Maar dat is net het verschil. Ontslag of niet.

Ik ben vorig jaar op zoek geweest naar een warme waterdichte parka, heb getwijfeld over woolrich maar vond die uiteindelijk toch te onflatteus (zeker voor dat geld), en ben uiteindelijk bij een 3-in-1 van Patagonia uitgekomen. Wel boven jouw budget, maar als je zoiets zoekt zou ik eens bij de Bever binnenlopen, daar hadden ze vorig jaar rekken vol warme parka’s met/zonder bontkragen en met/zonder dons en met/zonder capuchon etc etc etc.

1 like

Ok ik snap het niet meer. Die persoon heeft nu een tijdelijk contract. Stel ze gaat een vast contract aangeboden krijgen en zij wijst dat af; heb je dan recht op WW? Het is dan geen ontslag toch.

Dan heeft ze geen recht op WW, want ze weigert een aangeboden contract.

1 like

‘Meestal heeft u na afloop van uw tijdelijke contract recht op een WW-uitkering. Biedt uw werkgever u (weer) een tijdelijk contract aan en weigert u dit? Dan krijgt u geen WW-uitkering.’

Bovenstaande dus haha. Dat is hier te lezen: https://www.uwv.nl/particulieren/ontslag/ik-word-ontslagen/detail/mijn-tijdelijke-arbeidsovereenkomst-eindigt/een-vast-contract-na-tijdelijke-contracten

1 like

Yes heb dit al doorgestuurd! Ga er dan vanuit dat het woord ‘tijdelijk contract’ vervangbaar is voor onbepaalde tijd contract?

Ja klopt. Het gaat erom dat je werk weigert en dus eigenlijk door eigen schuld werkloos bent geraakt. Dat is een gegeven waardoor je in principe geen recht hebt op een WW.

2 likes

Oke!Ik heb aangeraden om te liegen :nerd_face: