Durf te vragen #2

Hm heb even gegoogled en het lijkt mee te vallen voor het milieu maar mensen zijn er ook niet onverdeeld positief over. Dus ik sla ff over, wasverzachter is genoeg (en milieubelastend genoeg)

Ik gebruik die waspods van de Lidl en mijn kleuren ruiken echt veel langer lekker fris dan met ander vloeibaar wasmiddel. Zelfs het vloeibare wasmiddelen van de Lidl ruikt niet zo sterk. Gebruik ook nooit wasverzachter voor de geur. Gebruik überhaupt nooit wasverzachter, snap niet zo goed waar het voor is. :nerd_face:

Ik gebruik die blauwgroene van Lenor en m’n was ruikt wel echt heel sterk en lekker nu! En het blijft ook lang hangen. Ik moet alleen m’n was bij een wasserette doen waarbij het wasmiddel niet zo sterk ruikt, dus als jouw wasmiddel wel lang en fris ruikt is het misschien een beetje overbodig.
Oh en die korrels lossen gewoon allemaal op bij mij.

1 like

Ik wilde hier ook al een keer over posten. Maar ik wilde niet zo gek overkomen. Maar met dit en die gele schoonmaakdoekjes kan ik alleen maar denken aan afval en en microplastics

Haha, nou het zit echt vrij letterlijk in de naam: het maakt de stof zachter (zodat je bijv niet van die superstijve handdoeken krijgt). En lekker geurtje erbij als bonus.

@Banananana ik had die geurkorrels een keer gekregen van m’n schoonmoeder, van Lenor geloof ik, maar mijn vriend en ik zaten daarna allebei onder de rode jeukende vlekken, dus het lijkt me wel vrij agressief spul. Niet voor gevoelige huidjes iig

1 like

Hahah want ik kom nu wel gek over ?

@Lemongrab Shittie heb ze er net bijgegooid. Kreeg een probeerverpakking bij m’n wasmachine.

Is net als Ali, soms een hit soms een mis. En volgens mij kun je niet zomaar retourneren…

Nee maar ik ben al zo’n zeurwijf soms en als mensen dan heel blij praten over die schoonmaakdoekjes of wasballen wil ik niet inbreken door te zeggen hoe slecht het wel niet is!! Maar zoals jij deed had wel gekund

1 like

Dat klinkt wel echt vrij interesting

1 like

Weet iemand hoe lang het duurt voordat een boete in mijnCJIB staat? Ik denk/vrees dat ik vandaag geflitst ben door een handmatige flitser :weary:

Ik ben in een iets te korte tijd opeens weer 2 keer geflitst, beide niet bij een vaste flitspaal. Heb de eerste ontvangen na 2,5 week en de andere na 12 dagen. Dus ik zou toch wel rekening houden met 2 a 3 weken. Vaste, digitale flitsers heb je volgens mij al na een paar dagen binnen.

Heeft iemand ervaring met de Ultra Protector spray van Dr. Martens? Ik heb net mijn Dr. Martens (vegan) gesprayd maar je ziet gewoon die witte vlekjes van de spray zitten, lost dit nog op of moet ik 't deppen? Er is niet echt een gebruiksaanwijzing…

Ik gebruik die voor al mn docs (ook vegan) maar heb nooit witte vlekjes? Niet op de vegan of mn holographic docs. Heb je van heel dichtbij gesprayed misschien?

Nee gewoon 15cm zoals op de verpakking staat. En er staat vervolgens dat het uit zichzelf moet opdrogen, maar ik geloof er niets van. Wil niet dat ik straks allemaal vlekjes krijg dus ben 't er maar in gaan deppen.

Zo ziet het er bij mij echt niet uit, wat gek. Misschien is de spray zelf niet goed?

Edit: ik ga nu zelf even mn laarzen insprayen om te checken

Edit 2: Geen witte vlekken door mijn spray, en het lijkt ook veel minder nat dan bij jou?

1 like

Ik heb deze spray: https://www.drmartens.com/nl/nl/p/AC770000 op aanraden van een winkelmedewerker. :woozy_face: Ik dacht eerst ook dat 'ie niet geschikt zou zijn voor vegan schoenen, maar het internet zegt van wel (althans, een paar mensen zeggen dat).
Maar nu twijfel ik weer, denk niet dat 'm nog durf te gebruiken, doei 12 euro haha (maar beter dan doei 180 euro)

edit: ja dat bedoel ik, zijn dat ook vegan docs? bij mij lijkt het niet in te trekken…

misschien goed schudden van tevoren? geen idee of je dat al had gedaan

1 like

nee… ik dacht nog moet ik schudden, maar stond er niet op haha. Ik deed echt precies wat de verpakking zei :neutral_face:

Die heb ik ook! En ik heb vanmiddag ook nog mn vegan docs ingesprayed, en daarbij heb ik hetzelfde resultaat als op mn laarzen (geen vlekken dus)

1 like

@Xiomara zou je terug kunnen gaan met de spray misschien? Kan een slechte batch zijn geweest ofzo? Ik gebruik de ultra protector overigens al heel lang op mn vegan docs zonder problemen, dus het zou wel moeten kunnen