Durf te vragen #2

Voor het geval @anon95960165 jouw berichtje niet leest: ze hebben ze dus niet bij Starbucks Leiden. Voor het geval jij nu extra gaat omfietsen ofzo :smile2:

4 likes

Bedoel je dan met een ambtenaar van de burgerlijke stand verkleed als Elvis en knipperende lichtjes in je boeket of meer de praktijk van binnen een half uur getrouwd zijn?
Dat eerste ongetwijfeld wel, dat tweede lukt niet, je moet twee weken van te voren doorgeven dat je wil gaan trouwen aan de gemeente.

3 likes

Waarschijnlijk wel, als je ernstig ziek bent of om andere redenen per direct moet trouwen zul je vast wel ergens een dispensatie kunnen vragen, maar ‘omdat ik het wil’ zal wel niet goed genoeg zijn :stuck_out_tongue:

1 like

Wie heeft aanraders voor taarten makers die mooie en lekkere taarten maken? Liefst in omgeving Brabant, als het even kan Eindhoven, maar in de buurt kan ook.

Zie veel hobby taarten makers op fb voorbij komen en er zat een hele goede hier in best, maar die is helaas gestopt. Geen grote keten ivm kosten die dan weer veel hoger liggen.

Zijn er speciale stewards/stewardessen voor eerste/business class, of worden ze gewoon ingedeeld per vlucht en zie je wel in welke klasse je terecht komt?

• Zijn speciale stewards/stewardessen
  • Ze worden gewoon per vlucht ingedeeld
  • Ik weet het ook niet, maar wilde wel stemmen

0 stemmers

Met speciale bedoel ik dan met evt extra cursus/opleiding/zoveel jaar ervaring/weet ik veel

2 likes

Het kan natuurlijk per maatschappij verschillen. Maar emiraten heeft wel specifieke voor de hogere klasses.
En zo is er aan boord ook altijd een purser. Dat is ook een taak die niet iedereen kan/mag doen.

1 like

iemand aanraders voor juweliers/online shops met sieraden met edelstenen? liefst een beetje “organisch” / minimalistisch design

ben echt een noob in die wereld

1 like

Bedoel je deze? https://youtu.be/d36A9Ogq1kw

(Dit is de lange versie: https://youtu.be/p3TkTzGl2pM)

1 like

Hahahah wel heel grappig

1 like

Is er een mogelijkheid om de likes van anderen op Facebook te verwijderen?

Dit vanwege het nog meer anonimiseren van mijn Facebook.

Nu kun je als bezoeker nog steeds de likes/reacties op de laatst geplaatste omslagfoto zien. Deze kun je namelijk niet op ‘alleen vrienden’ zetten.

@Unquestionable wat hier gezegd wordt klopt wel. Het verschilt per maatschappij

1 like

Even een domme vraag, maar ik heb een verspakket gekocht bij de Appie en ik wilde de voedingswaarden aan MFP toevoegen. Er staat dat de voedingswaarden voor het bereidde product gelden, maar bedoelen ze daarmee dan ook de rookworst die erbij moet? Ik eet namelijk geen rookworst erbij

Deze dus
AH Zoete aardappel - sperziebonenstamppot #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi469813

Denk het niet. Ik heb even gekeken en hij zegt 115 kcal per portie toch? Rookworst is vrij vet en hoog in kcal, kan me niet voorstellen dat dat in die 115 kcal past

Het is 115 per 100 gram, maar volgens de verpakking is een portie 470 gram en 530 calorieën. Vind het inderdaad nog steeds weinig

Een rookworst van 100 gram is al 330 kcal, dus dat kan er nooit ‘in passen’ lijkt mij. Maar ik vind een portie van 470 gram ook wel veel klinken?

Ik verwachtte een brievenbuspakketje en zag dat vorige week ook al in de app staan (met een foto van het pakket). Maar het komt maar niet? We hebben vorige week en vandaag wel andere post gekregen maar het pakket zit er niet bij. Ik heb contact gehad met post NL en die zeggen dat ik maar moet afwachten omdat ze vertraging kunnen hebben. En anders kunnen ze “er melding van maken”. Met andere woorden ze zijn het kwijt en ik heb pech? Het is besteld bij een buitenlandse webshop dus de afzender contact laten op nemen is ook een beetje lastig. Weet iemand wat mijn rechten nu zijn of heb ik dus gewoon echt pech?

Ik ben sinds vandaag begonnen met de prikpil. Ben alleen bang om aan te komen
 iemand ervaring daarmee?

Ik heb hetzelfde. 2 brievenbuspakketjes die vorige week in de app stonden maar die ik tot heden nog niet heb ontvangen. Zijn beide pakketjes van Ali. Heb wel andere post ontvangen (ook nog iets van Ali), maar die twee dingen niet. Ik wacht nog tot zaterdag en dan ga ik maar weer contact opnemen en een klacht indienen ofzo. De postbode die op de dagen de ronde doet dat de pakketjes bezorgd zouden moeten zijn is een bekende en weet ook niet waar ze zijn. Ze zaten niet bij de post die zij op het depot heeft opgehaald dus waar ze zijn gebleven weet niemand blijkbaar

Ik laat het er ook niet zomaar bij zitten. Het scheelt dat het pakket wel in de app staat met foto. Dan weet ik in elk geval zeker dat de fout bij hen ligt en niet bij de verzender. Ik denk ook dat het kwijt/gejat is op het depot. Ik moet ook wachten tot zaterdag, dan zijn die 4 werkdagen vertraging om. Wil je me laten weten wat er bij jou uitkomt?

Ja is goed, doe ik. Mocht ik het vergeten, dan moet je me maar even taggen.
Vooralsnog werd ik eigenlijk gewoon afgescheept met het standaard riedeltje dat ik geduld moet hebben, maar het eerste pakketje zou dinsdag al bezorgd moeten zijn dus inmiddels is mijn geduld ook wel een beetje op

1 like