Durf te vragen #2

Het kan natuurlijk per maatschappij verschillen. Maar emiraten heeft wel specifieke voor de hogere klasses.
En zo is er aan boord ook altijd een purser. Dat is ook een taak die niet iedereen kan/mag doen.

1 like

iemand aanraders voor juweliers/online shops met sieraden met edelstenen? liefst een beetje ā€œorganischā€ / minimalistisch design

ben echt een noob in die wereld

1 like

Bedoel je deze? https://youtu.be/d36A9Ogq1kw

(Dit is de lange versie: https://youtu.be/p3TkTzGl2pM)

1 like

Hahahah wel heel grappig

1 like

Is er een mogelijkheid om de likes van anderen op Facebook te verwijderen?

Dit vanwege het nog meer anonimiseren van mijn Facebook.

Nu kun je als bezoeker nog steeds de likes/reacties op de laatst geplaatste omslagfoto zien. Deze kun je namelijk niet op ā€˜alleen vrienden’ zetten.

@Unquestionable wat hier gezegd wordt klopt wel. Het verschilt per maatschappij

1 like

Even een domme vraag, maar ik heb een verspakket gekocht bij de Appie en ik wilde de voedingswaarden aan MFP toevoegen. Er staat dat de voedingswaarden voor het bereidde product gelden, maar bedoelen ze daarmee dan ook de rookworst die erbij moet? Ik eet namelijk geen rookworst erbij

Deze dus
AH Zoete aardappel - sperziebonenstamppot #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi469813

Denk het niet. Ik heb even gekeken en hij zegt 115 kcal per portie toch? Rookworst is vrij vet en hoog in kcal, kan me niet voorstellen dat dat in die 115 kcal past

Het is 115 per 100 gram, maar volgens de verpakking is een portie 470 gram en 530 calorieƫn. Vind het inderdaad nog steeds weinig

Een rookworst van 100 gram is al 330 kcal, dus dat kan er nooit ā€˜in passen’ lijkt mij. Maar ik vind een portie van 470 gram ook wel veel klinken?

Ik verwachtte een brievenbuspakketje en zag dat vorige week ook al in de app staan (met een foto van het pakket). Maar het komt maar niet? We hebben vorige week en vandaag wel andere post gekregen maar het pakket zit er niet bij. Ik heb contact gehad met post NL en die zeggen dat ik maar moet afwachten omdat ze vertraging kunnen hebben. En anders kunnen ze ā€œer melding van makenā€. Met andere woorden ze zijn het kwijt en ik heb pech? Het is besteld bij een buitenlandse webshop dus de afzender contact laten op nemen is ook een beetje lastig. Weet iemand wat mijn rechten nu zijn of heb ik dus gewoon echt pech?

Ik ben sinds vandaag begonnen met de prikpil. Ben alleen bang om aan te komen… iemand ervaring daarmee?

Ik heb hetzelfde. 2 brievenbuspakketjes die vorige week in de app stonden maar die ik tot heden nog niet heb ontvangen. Zijn beide pakketjes van Ali. Heb wel andere post ontvangen (ook nog iets van Ali), maar die twee dingen niet. Ik wacht nog tot zaterdag en dan ga ik maar weer contact opnemen en een klacht indienen ofzo. De postbode die op de dagen de ronde doet dat de pakketjes bezorgd zouden moeten zijn is een bekende en weet ook niet waar ze zijn. Ze zaten niet bij de post die zij op het depot heeft opgehaald dus waar ze zijn gebleven weet niemand blijkbaar

Ik laat het er ook niet zomaar bij zitten. Het scheelt dat het pakket wel in de app staat met foto. Dan weet ik in elk geval zeker dat de fout bij hen ligt en niet bij de verzender. Ik denk ook dat het kwijt/gejat is op het depot. Ik moet ook wachten tot zaterdag, dan zijn die 4 werkdagen vertraging om. Wil je me laten weten wat er bij jou uitkomt?

Ja is goed, doe ik. Mocht ik het vergeten, dan moet je me maar even taggen.
Vooralsnog werd ik eigenlijk gewoon afgescheept met het standaard riedeltje dat ik geduld moet hebben, maar het eerste pakketje zou dinsdag al bezorgd moeten zijn dus inmiddels is mijn geduld ook wel een beetje op

1 like

Dan had jouw pakket eigenlijk vandaag moeten komen. Dan zijn er al 4 werkdagen voorbij gegaan. Die van mij stond zaterdag in de app dus ik moet m uiterlijk zaterdag krijgen. Maar ik verwacht er niks van. Neem jij wel contact op met de verkoper van ali? Want eigenlijk kan die er niets aan doen natuurlijk.

Even voor jou en een paar andere meiden die me een tip voor een koffie to go beker hadden gegeven, ik heb dus dit ontdekt: https://www.udo-duo.com/ zo vet :smiley: Een rubberen deksel waarmee je van een koffiekopje een to-do beker kan maken!

1 like

Ja klopt, maar dat andere pakketje is van een paar dagen later dus moet die ook nog afwachten.
Ik heb nog geen contact opgenomen met de verkoper op Ali. Die kan er inderdaad niks aan doen, maar als ik het niet krijg zou ik wel graag mijn geld terug hebben…dusja vind dat een beetje lastig eigenlijk. Of postnl moet het vergoeden maar dat zullen ze vast nooit doen haha

Ik heb even verder uitgezocht en post NL gaat niets vergoeden inderdaad. Weg=pech. Het zou aangetekend (of verzekerd als het een pakket is) verstuurd moeten zijn. Als ontvanger heb je ook geen gebruik gemaakt van hun ā€œdienstenā€ naar alleen de verzender. En ook alleen de verzender kan dan een onderzoek laten starten (waar ik ook geen goede ervaring mee heb). Dus ik denk dat t gewoon gejat is op het depot ofzo en dat we pech hebben :+1:t2:

Nee inderdaad. Ik snap het van de ene kant ook wel want die app is geen waterdicht bewijs. Iedereen kan zeggen dat hij/zij iets niet heeft ontvangen als je er niet voor hoeft te tekenen. Maar ik vind wel dat ze er minstens een fatsoenlijk onderzoek naar moeten doen en dat lijkt ook niet echt te gebeuren.
Ik wacht bijvoorbeeld ook nog steeds op kerstkaarten van vorig jaar die nooit bezorgd zijn. Nu lijkt me het heel sterk als iemand die gaat lopen jatten dus waarschijnlijk zijn die gewoon ergens tussen gevallen of wat dan ook, maar daar kom je als ontvanger ook nooit achter. En ook die ali pakketjes zijn heel random want eentje is een telefoonhoesje van 4 euro voor een telefoonmerk dat lang niet zo populair hier is als Apple of Samsung bijvoorbeeld en die waarschijnlijk ook niet zo heel veel mensen hebben. En het andere is iets voor gelnagels. Ook iets wat niet iedereen kan gebruiken…
Bij UPS is er zelfs een mega pakket met een jas erin kwijt geraakt en nooit meer gevonden. Ook bizar. Aan de buitenkant zag je ook niet dat het een jas betrof en het was ook niet verpakt in een winkelzak of iets dergelijks aangezien het van united wardrobe kwam. Daar krijg je dan wel een vergoeding, maar dat gaat via UW zelf. UPS deed ook vrijwel niks.

1 like