Durf te vragen #2

Heeft iemand ervaring met deze keukenmachine?
Keukenmachine Lidl

Wil beginnen met bakken, geen broden, maar gewoon taarten en cakes etc. Vind een kitchenaid een beetje overdreven om nu al te kopen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar om te bakken heb je echt niet per se een planeetmenger nodig! Ik bak heel veel in mijn vrije tijd en voor mijn blog en ik heb ook pas later een planeetmenger gekocht, gewoon eerst even zonder proberen. Deeg kun je ook prima met de hand kneden, zowel voor brood als gebak. Het enige waar ik moeite mee had was eiwit met de hand stijf slaan, maar dan heb je voldoende aan een handmixer/staafmixer met garde opzetstuk of een sterke partner :grimacing:

Ik vind hem fijn! Ik gebruik hem alleen voor brooddeeg, want dat vind ik enorm kut om te kneden. Op de snelste stand moet je er wel bij gaan staan, want anders zwiept hij alle kanten op.

Ja ik heb een gewone handmixer en ben tot nu toe altijd ermee uitgekomen (maar mijn kunsten kwamen ook niet verder dan dr Oetker en Koopmans). Maar heb nu in mijn hoofd gehaald dat ik zo een ding wil, maar wil er ook niet teveel voor betalen, omdat deze hobby binnen een paar weken ook weer voorbij kan zijn.

Wil je je blog delen?

@Vaiana dankjewel voor je reactie!

Heeft iemand een idee voor een niet te duur, wel redelijk luxe hotel voor een nachtje in Zuid-Holland, liefst met een leuke stad dichtbij? Ik wil m’n vriend ontvoeren voordat de verbouwing hier gaat beginnen. Ik heb de meeste sites al uitgespeeld, wellicht heeft iemand nog een goede tip.

De Van der Valk-kamers vind ik top, alleen de luxere zijn voor het mooie net iets buiten m’n budget. Loont het om deze last minute te boeken, of scheelt dat niet bijzonder veel?

1 like

Wat is een fijne computermuis? Ik heb er het liefst eentje die draadloos en oplaadbaar is.

Ik heb de corsair iron claw rgb wireless, misschien niet helemaal waar je naar opzoek bent maar ik hou van dat ding. Hij is gemaakt voor grotere handen en voor mij met m’n palm grip heel comfortabel. Als je iets minder gamerigs zoekt dan zou ik bij logitech kijken, bijvoorbeeld de logitech g703. Die gaat lang mee en is ook best fijn. De logitech mx (anywhere) 2s is ook goed en fijn!

(ja ik heb al deze muizen thuis plus nog wat)

1 like

Wil je echt een keukenmachine dan zou ik voor een goede gaan a la Kenwood/kitchenaid etc of voor een handmixer dat je in ieder geval beslag enzo kan mixen. De echt goedkopere keukenmachines hebben minder vermogen en zijn daardoor minder sterk en vaak zijn de koppelstukken veelal plastic waardoor een stuk kwetsbaarder. Maar idd het is een luxe apparaat en je hebt hem niet ‘nodig’ om te bakken.
Ik ben in ieder geval aan het sparen voor een kitchenaid :joy: en hou daarbij pepper in de gaten, daar komt ie regelmatig in de aanbieding langs :blush:

1 like

Ja dat heb ik me ondertussen ook bedacht. Handmixer heb ik al, bedankt. Ga me nu abonneren op pepper.

Gisteren was hij in de aanbieding maar daar kwam ik echt pas 10 minuten voordat hij afliep achter. En heb ook pas sinds dit weekend in mijn hoofd dat ik wil bakken, en vond 10 min iets te weinig om de goede keus te maken en research te doen en om zonder met vriend te overleggen (hij sliep al) zo een ding aan te schaffen. Moet zeggen dat ik nu wel spijt heb, want hij was ‘maar’ 325 euro ipv 500 :frowning:

Wat mij het meest liet twijfelen was dat hij maar maar 300w vermogen heeft en andere vergelijkbare apparaten rond de 1000w.

Als ik hem over een maand nog steeds wil mag ik een goede keukenmachine van mezelf kopen. Hopelijk zijn er dan ook deals ivm black friday en cyber monday.

1 like

Ik heb me er laatst in verdiept omdat ik zelf twijfel over een Kenwood of kitchenaid, ze zijn beide even sterk maar de een heeft een direct overbrengen en de andere een indirecte wat dus weinig verschil maakt in kracht maar wel in uiteindelijk vermogen. Daardoor heeft een Kenwood vaak 1000w en een kitchenaid ‘maar’ 300w. Maar zijn wel ongeveer even krachtig.

Hahaha ja ik ben die aanbiedingen ook aan het afwachten :joy: succes met beslissen :blush:

Ah vandaar. Maar wat heeft jou uiteindelijk overtuigd om voor de KitchenAid te gaan?

Voornamelijk het uiterlijk, en de mogelijkheden rondom de accessoires en dat hij al een aantal jaar ‘model vast’ is. Mijn moeder heeft een kenwood die lijkt om een kitchenaid, maar die is niet meer verkrijgbaar en de huidige Kenwoods vind ik niet mooi. Daarnaast zijn de mogelijkheden ongeveer gelijk en zijn de kitchenaid vaker in de aanbieding.

1 like

Duidelijk. De kleuren zijn ook echt mooi. Ik wist echt niet dat ze vaak in de aanbieding waren, stelt me wel een beetje gerust dat ik hem gisteren heb laten gaan. Bedankt!

1 like

Hotel Zuiderduin Egmond aan zee?

2 likes

Ik heb echt een ontzettend random vraag. Ik vraag me af of als je bijv een ongeluk hebt gehad en je buiten bewustzijn bent en naar het ziekenhuis wordt gebracht, of ze checken of je een tampon oid in hebt? Want om heel lang een tampon te houden kan gevaarlijk zijn toch, maar wordt dat dan ook gecheckt als je dit niet meer aan kan geven?

6 likes

Ik ga kijken, dankjewel!

1 like

Het is geen onderdeel van een standaard ‘work-up’, maar als je in zo’n toestand verkeert krijg je best snel een blaascatheter ingebracht en dan kom je het touwtje denk ik altijd wel tegen.

5 likes

Zo blij met een antwoord op deze levensvraag. Thanks!

1 like

Dit antwoord icm de vraag hierboven van @August :rofl: :+1:

12 likes

Haar confronteren met dat haar partner losse handjes heeft!? :no_mouth:

1 like