dat is toch gewoon je beugel dan?
Ja de beugel steekt er idd uit maar ik heb hier iemand gesproken die wist waarom dat dan kwam. Zij had gewerkt in een lingeriezaak. Ik weet alleen haar naam niet meer. En ik heb geen zin om 70 euro weer neer te leggen voor een bh waarbij dat weer gebeurd.
Avifauna?
Laatst werd mij verteld in een lingeriezaak dat de Bh dan misschien te groot is, dat geeft meer wrijving, waardoor hij eerder verslijt.
Zie je tampons ook op een scan?
Hmm die bhās zijn echt niet te groot juist. Maar ik zat ff na te denken en volgens mij heb ik die bhās al vanaf januari 2018. Dus misschien is dat wel gewoon slijtage. Ik weet ook niet hoelang iemand gemiddeld met een bh doet.
Ja ik heb in een lingeriezaak gewerkt!
Hij kan gewoon versleten zijn. Ligt eraan hoe vaak je bh draagt maar gemiddeld gaat ie naar mijn ervaring 1 a 2 jaar mee. Ik heb heel veel bhās dus ik doe er soms wel 3 jaar mee, omdat ik vaak afwissel. Hij kan ook te klein in cup zijn (dus niet de omvang maar je cup) dan staat er teveel druk op de beugel en dan wordt ie eruit geduwd. Ik heb zelf nog nooit gehad bij een duurdere bh dat de beugel eruit ging. De meeste lingeriespeciaalzaken repareren dit soort kleine dingen wel (je zou het zelf ook dicht kunnen naaien, of door een kleermaker laten doen).
Edit: ohja omdat ik merkte dat veel mensen dit niet weten: je moet je bh na 2 keer dragen wassen. Zo behoud je de kwaliteit van de stof en was je het zoute zweet en je huidvet eruit. Dus dat is echt belangrijk voor het onderhoud.
Binnenkort gaan we met mn ouders een midweekje skien omdat ze 30 jaar getrouwd zijn. Nu dacht ik is het misschien leuk om het hotel te mailen om te vragen of zij een bloemetje enzo op de kamer willen zetten? Is dat raar om te vragen?
Lader erin doen? Gewoon even 15 min wachten?
Misschien moet ik mān cupmaat weer een keer laten opmeten. De laatste keer was in januari 2017 dus dat is ook al weer een tijd geleden. Ik vind na 2 keer dragen je bh wassen wel veel moet ik zeggen. ik draag ze echt veel langer voordat ik ze was. Ik wil het niet eens weten hoelang.
Ik draag ze echt weken geloof ik⦠ik wissel gewoon af dus ik hou dat ook echt niet bij
Het zit in oberhausen. Daar woon je dan zeker niet in de buurt?
Het is dus zo dat ik heeeeel graag een paar dingen wil bestellen via de duitse amazon, maar die verzenden niet naar nederland
Dacht dus in eerste instantie eraan om te vragen of ik hem naar iemand anders mag laten sturen.
Maaar heeft er toevallig iemand een andere oplossing voor?
Een vriendin van me heeft dit toevallig meegemaakt, maar kon het nog wel zelf aangeven. Ze hadden trouwens wel vet veel moeite om m eruit te krijgen, zo vaak hadden ze het nog niet gezien.
Ik snap dit echt niet:
Ik heb ouderschapsverlof en dat is per maand ā¬300 minder dan mān normale salaris. En nu staat er op mijn loonstrookje die 300 bovenaan. Daaronder enkele verrekeningen en onderaan de streep moet ik ineens nog maar 150 inleveren. Hoezo is die 300 een bruto bedrag en ākomt er geld bijā?
Jip en Janneke-taal wordt erg gewaardeerd.
Ik hoop niet dat de verbinding van je harde schijf kapot is, want dit had ik toen bij me die appel bleef hangen. Heb hem toen moeten laten repareren.
Dit al geprobeerd?
@luzarl haha ja jullie zijn niet de enige hoor. De meeste mensen in onze winkel waren super verbaasd dat je 'm zo vaak moet wassen. Maar op zich is het wel logisch, want je draagt 'm heel dicht op je huid en de elastische vezel raakt aangetast door vet en zout. Dus het is belangrijk om die goed schoon te houden zodat ie zān rek niet verliest. Hetzelfde geldt trouwens voor badkleding, chloor/zonnebrand/zeezout is ook slecht voor de stof en moet je schoonhouden. Als je meerdere bhās hebt kun je ze 1x per week of 1x per twee weken in de wasmachine doen en dan zijn ze allemaal in 1x weer schoon! (wel in een waszakje, max 30 graden en niet je trommel propvol!)
Waar ik ze heb gekocht (twee speciaalzaken) gaven ze weer totaal ander advies, dus ik weet ook echt niet wat ik moet geloven⦠maar ze gaan al dik vier jaar mee dus ik hou het gewoon zo
Dat is wel echt vreemd want alle merken die wij verkochten geven ook dit advies. En dat zijn de grote merken a la Prima donna, marie jo, Aubade, etc. En naja het is ook gewoon logisch nadenken vind ik. Die vezel moet schoon worden toch?
Ik denk dat dit hetzelfde is als met mijn extra reiskosten haha. Snapte daar ook eerst heeeelemaal niks van, maar heb uiteindelijk iemand van financiƫn gevraagd het me uit te leggen.
Ik denk dus dat het is omdat je geen belasting betaalt over deze 300 euro (dat is soms zoān speciale regeling). Dus hij wordt eerst afgetrokken van je bruto loon, dan wordt er over dat loon (zonder die 300 dus) belasting geheven en dan wordt die 300 er weer bij op geteld. Omdat je over die 300 geen belasting hebt betaald, hoef je dus omgerekend minder te betalen.
Hahaha het is echt zo. En ik vind na twee keer dragen wassen ook geen kwestie van logisch nadenken, ik vind dat best specifiek