Durf te vragen #2

Ik had hiervoor ook een S8. Die wilde ik eigenlijk wel houden, maarja toen liet ik m kapot vallen…
Hij maakt hele mooie foto’s. De nachtstand is ook heel goed en als je wat “proffesioneler” wilt fotograferen zitten er best wat extra functies op. Maar dat moet je wel even uitvogelen.
Ik vind de s-pen vooral fijn om stukjes tekst (die je normaal niet kunt selecteren) uit bijvoorbeeld een screenshot om te zetten naar tekst. Ook heb ik nu een tekenprogramma gedownload en dat werkt ook goed. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat pennetje verder niet bijzonder vaak gebruik.

In ieder geval ben ik er heel blij mee. Vind het formaat ook goed, hij is wel iets groter dan de S8. De Note10+ vond ik persoonlijk te groot.

1 like

Ik heb deze nu een paar maanden en ben er super blij mee…
Ik vind de lange accuduur fijn, had hiervoor een iPhone en die moest ik gedurende dag al opladen als ik m enthousiast gebruikt had.

De camera is niet top, maar overdag wel, vooral in t donker niet zo.

Vinger scanner doet t bij mij gewoon goed.

1 like

Vinden jullie oordopjes met zo’n ingebouwd microfoon dingetje handig of niet? Ik moet nieuwe hebben en bel semi-regelmatig in de trein, maar twijfel of het nou echt toegevoegde waarde heeft of dat ik gewoon weer m’n vertrouwde super-basic oortjes koop.

Ik gebruik die microfoon echt zelden. Als iemand mij belt of ik moet bellen en ik heb mijn handen vrij dan bel ik gewoon op de normale manier. Vind die oortjes zo lastig. Als het microfoontje niet goed zit moet je hem alsnog vastpakken en als het heel druk ergens is verstaat de andere kant je ook niet zo goed (al kan dat ook aan mijn oortjes liggen hoor).

Enige wat ik wel heel handig vind is dat ik de muziek kan bedienen en het volume kan veranderen met die oortjes als mijn telefoon in mijn zak zit. Daarom koop ik die meestal in plaats van gewone. Maar verder vind ik het niet echt een must.

2 likes

en @pastelzwart Dankjulliewel! Fijn om meerdere ervaringen te horen. Dat van het volume veranderen klinkt ook wel heel handig, had ik nog niet eens aan gedacht. Met de oortjes die ik op het oog heb is het prijsverschil met en zonder vrij klein dus ik ga het maar gewoon eens proberen denk ik, en als ik het niks vind koop ik de volgende keer weer normale :slight_smile:

2 likes

Heeft iemand hier toevallig ervaring met verstandskiezen laten trekken onder narcose?

Ik kreeg geen toestemming van mijn tandarts :sweat_smile: achteraf ook niet nodig geweest denk ik.

Oh no waarom kreeg je geen toestemming?
De tandarts hier doet dat zelf, dus hoop eigenlijk dat ik het op die manier kan doen en dan alle 4 tegelijk + een gaatje vullen dat er blijkbaar zit. Dan ben ik in één keer klaar ermee. Durf echt niet die dingen laten te trekken. Krijg mjn mond ook helemaal niet ver open :no_mouth:

Is dit in NL?

Ja

Sorry beetje kort berichtje maar was aan het eten en was zo benieuwd. Ik dacht dat je ze nooit tegelijkertijd eruit mocht halen ivm zwelling, of is dit achterhaald?

Maar super chill dat dat bij jou kan. Bij zeuren ze er al tijden om, maar vond het de vorige keer zo vies dat ik mijn 2e verstandskies gewoon laat zitten .

Haha geeft niet hoor. Smakelijk!
Ik weet niet of ze alle vier er op die manier tegelijk uit kunnen hoor. Dat ga ik bij de volgende afspraak vragen, daarom vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee had. Had inderdaad ook gelezen dat er kans is op zwelling, en het daarom niet overal gedaan wordt, maar ik kwam ook verhalen tegen dat het wél kan en mensen het hebben laten doen.
Lijkt me echt heel nasty om dat te moeten ondergaan dus alles in eens heeft wel echt mijn voorkeur. Hik er al jaren tegenaan maar nu moeten ze er echt uit voordat ik er straks enorm last van ga krijgen

1 like

Zit er hier iemand op de UvA die een artikel voor me zou kunnen downloaden? Het gaat om een artikel waar ik zelf aan mee heb geschreven, maar ik heb alleen het manuscript gekregen dat is ingeleverd (wat er lelijk uitziet). Ik zou graag ook het ‘gewone’ artikel in volle omvang willen hebben. Het is, voor zover ik dat kan zien, wel te downloaden via de UvA bibliotheek, maar ik ben geen student meer.

dan moet die waarschijnlijk ook toegankelijk zijn voor andere universiteiten? dan kan ik t wel proberen :nerd_face:

Die stond er zelf niet achter, vooral omdat er 3 uit hoefde waarvan er maar één echt vervelend zat. Ik vond het achteraf echt meevallen, dat zegt wat aangezien ik bij een angst tandarts zit.

Hm ja ik hoor zoveel wisselende verhalen. angsttandarts is inderdaad wel fijn lijkt me. Heb daar ook over getwijfeld maar de dichtstbijzijnde zit alsnog best ver.
Maar ik vind het idee dat er iemand zo ver in je mond zit te frutten en dat gekraak zo nasty. Ben daar echt bang voor. Verdoving boeit me op zich niet maar de rest…daar lig ik nu al wakker van.

Zie nu alleen dat verzekering narcose niet dekt dus dat moet je zelf betalen. Meh wat een ellende joh.

Nee ja een narcose lijkt me ook niet heel top. Ga eerst maar eens vragen wat voor opties er überhaupt zijn. Zag dat ze ook met lachgassedatie werken. Misschien is dat ook nog een optie

1 like

Ik zou zeggen 5 a 10 minuten. Maar je kan het het beste gewoon eens uitproberen voor de maatregel in gaat. De gemiddelde snelheid op een 130 weg is 122 en op een 100 weg 102, dus in gemiddeldels verlies je geen 30 km per uur maar maar 20.

Dit is natuurlijk niet echt nuttige info voor je want hoe iemand het beleeft is persoonlijk en kan van heel veel factoren afhangen, maar toch, misschien heb je er iets aan om positieve ervaringen te horen. Al mijn verstandskiezen zijn ook getrokken, twee bij de kaakchirurg en twee bij de tandarts, en allebei de keren zijn me echt heel erg meegevallen, zowel het trekken zelf als het herstel. Ik had me op veel ergere pijn ingesteld maar eigenlijk weinig last gehad.

Zoals @Luzarl zegt, iets van 5 tot 10 minuten. Mijn traject is ook 50km en ik rijd er zonder files 35 minuten over, maar meestal is dit een uur doordat het erg druk is. Bij medium drukte is het drie kwartier rijden. Bij mij is 4/5 100 en 1/5 130.

1 like