Durf te vragen #2

Ik ga op kraamvisite in december en dit is m’n eerste kraamvisite ooit haha. Wat is leuk om te geven? Juist iets voor de moeder of ook de baby? Met de babyshower heb ik al wat babyspulletjes gegeven.
Dacht misschien iets van lush en een knuffeltje?

1 like

Ik zou ik ieder geval géén knuffeltje doen, verder is alles prima, haha. Knuffeltjes kom je vaak in om, zo zonde. Heel leuk om ook iets voor de moeder te geven. Voor de baby vind ik zelf boekjes altijd leuk om te geven/krijgen, iets van badspeeltjes, bijtspeelgoed, ander speelgoed ook altijd goed.

2 likes

Oja daar heb je een punt haha, thanks!

Ik heb mijn nichtje een hele grote handdoek gegeven van Hema met zo’n ding dat om je hoofd kan. Dus handdoek met een punt zeg maar.
Waren ze heel blij mee omdat die zo groot is.

2 likes

Dat zijn ook fijne cadeaus ja!

Mijn vriendin was mega blij met een loopfietsje van little Dutch, is de baby nu nog te klein voor maar ze zei “Pff gelukkig een cadeau voor als hij wat ouder is ipv allemaal babyspullen” en ik had een setje kleding maar dan ook in een maatje 68 (dan zijn ze 4 maanden ofzo?)

2 likes

Ik heb wel eens een besteksetje met de naam erin gegraveerd gegeven. Werd erg gewaardeerd. :slight_smile:

4 likes

Als moeder werd ik vooral heeeel erg blij met cadeaus voor mezelf :joy:. Mijn beste cadeau vond ik overigens eten en thuisbezorgd cadeaubonnen (want die eerste maanden zijn boodschappen en koken bij je eerste kind best wel eens lastig). Voor de baby werd ik blij van mooie prentenboeken met iets liefs erin geschreven. Ik kreeg ook dingen als een spaarpot met een euro er in en een hele lieve kaart met ‘de eerste euro voor je rijbewijs’ etc. Ging mij niet om geld of iets groots, maar als je voelde dat iemand er echt over na had gedacht, ging ik direct janken van emotie :joy:

Ahh dat spaarpotje is echt cute!

'In het dagelijks leven ben ik de persoon die dingen regelt, planningen maakt en het overzicht houd(t?). 'Moet houd dan met +t of niet? En waarom wel/niet?

Waar kan ik zeezoutvlokken kopen? Bij m’n plaatselijke AH en Jumbo hadden ze het niet :frowning:

De persoon houdt het overzicht. Niet de ‘ik’. Dus met t (die overigens ook achter maakt staat). Zou ik zeggen. Maar altijd als ik over dit soort dingen na ga denken, begin ik niet alleen daaraan te twijfelen maar aan zowat mijn hele bestaan. Dus neem me niet te serieus.

4 likes

Dank je! Ik twijfelde zo, vriendin van mij zei dus ‘houd’, want slaat op ik. Toen begreep ik er niks meer van om precies de reden die jij geeft. Er staat ook een t achter regelt en maakt.

Edit: hahaha ja ik begin ook altijd over alles te twijfelen dan.

1 like

Bij welke winkels kan ik het beste slagen voor broeken voor kleine mensen (± 1.60m)? Ik heb broeken besteld bij Asos petite maar dat was het allemaal net niet en ik ga morgen naar Utrecht dus maak dan wel wat tijd vrij om broeken te gaan passen.

Misschien ZARA en Mango? Dat zijn voor mij altijd te korte broeken haha (heb 1x gehad dat ik halverwege m’n dijbeen was met de broek aantrekken en dat de pijp al ‘op’ was hahaha. Toen dacht ik; ok deze zuid-europese maten zijn niet voor mij).

1 like

Naast wat al genoemd is: Stradivarius!

1 like

Nog een verdere toelichting: “ben” is in deze zin het werkwoord dat bij “ik” hoort, “de persoon” is een ander dus stam + t, en daar hoort “houdt” bij. Je ziet het ook aan de werkwoorden “regelt” en “maakt”, dat is ook stam + t.

1 like

Dankje voor je verdere toelichting! :blush: Soms vind ik het zo ingewikkeld en als je het dan zo zegt denk ik ja logisch.

1 like

Geen probleem, hartstikke goed dat je het vraagt :+1:t2:

1 like

Ja, zowel bij Jumbo als AH haal ik kleine wraps!

1 like