Durf te vragen #2

Groenten eten. Wasa volkoren knackerbrod vezelrijk, meer water drinken, regelmatig bewegen vooral lopen. In vijf zitten ook veel vezels. Ik heb ook last van obstipatie dus ik leer nog elke dag waar m’n darmen blij van worden

Suikervrije snoepjes werken ook goed
Of koffie

1 like

Ik las laatst dat knäckebröd juist verstoppens zou werken, omdat het hard gebakken is en dus vezels zijn die nauwelijks vocht hebben opgenomen. Iemand een idee of dat klopt? Ik eet namelijk ook iedere dag volkoren knäckebröd voor stoelgang maar ging toch twijfelen aan mijn goede bedoelingen :sweat_smile:

Dikke lepel zemelen door de yoghurt of de afslankthee van kruidvat want sennablad

1 like

De diëtiste die mij helpt wilde dat ik Wasa vezelrijke knackerbrod ging eten. Natuurlijk is goed kauwen ook belangrijk. En afwisseling in je voeding.

1 like

Appel met kaneel of peperkoek eten. Geen bananen eten want dat stopt.

1 like

Havermout! Als ik verstopt zit wil ik nog wel eens een lepeltje olijfolie eten, weet niet of dat nou echt goed is maar ik denk beter dan een chemische laxeerpil?

1 like

Oke ik moet hier nog even op terug komen hoor. De docs zitten nu als gegoten. Geen blaren gehad alleen heftige striemen op m’n wreef de eerste vier dagen of zo. Heb er natte handdoekjes in gedaan en gewoon met dikke sokken in gelopen en nu echt nergens last meer van!

2 likes

Ik heb een tweedehands spiegelreflexcamera gekocht bij Kamera Express. Alles was en is nog steeds in orde ermee na een paar jaar! Als je vragen er over hebt laat gerust weten.

1 like

Heb er ook al jaren last van, maar mijn voedingspatroon was toen ook niet echt geweldig. Merkte toen ik wat gezonder ben gaan eten ik ook minder last heb van mijn buik, vooral teveel brood is een trigger bij mij.

Ik ga proberen vaker te gaan wandelen voor beweging, aangezien ik grotendeels van de dag in de auto door breng.

Wat veel reacties, bedankt iedereen voor de tips!

Heb vandaag een fles roosvicee Laxo gekocht en ga morgen kijken voor lijnzaad en andere vezels. Eet redelijk wat groente en fruit. En drink ook minimaal 1,5 liter per dag.

Hopelijk komt het dan weer beter op gang.

1 like

Is er hier iemand die jurist is en me ergens mee zou kunnen helpen?

Ik heb te maken met een huisbaas die ten onrechte mijn hele borg in wil houden. Heb zelf en met het juridisch loket al het een en ander uitgezocht. Een vriendin van me had ook met hem te maken en heeft een mail gestuurd waarin ze dreigde met juridische stappen met een kennis die advocaat is in de cc en toen betaalde hij ineens alles terug. Ik ken alleen niemand die advocaat is en ben bang dat ik mijn geld nooit meer terug zien. Echt pfff die gast is miljonair en ik heb het geld gewoon echt hard nodig maar sta compleet machteloost. Ben echt behoorlijk wanhopig dus vandaar deze misschien beetje gekke vraag.

Juridisch loket contacteren?
Oh oeps heb je al gedaan. Shit zeg!

Ja zij geven aan een brief/mail sturen waarin je de borg terug eist. Maar daar gaat hij sowieso schijt aan hebben. Die vriendin heeft dat ook gedaan en vervolgens toen hij dat niet deed gemaild dat ze dingen heeft laten uitzoeken door een jurist en hem in de cc meenam in de mail en toen pas kreeg ze haar geld terug. Dus pas echt als hij weet oké wordt dadelijk een zaak en die ga ik sowieso verliezen gaat hij over tot betalen. Ik heb alleen geen middelen/connecties om hem te laten denken dat ik een zaak ga aanspannen tegen hem. Vandaar mijn wanhoop :cold_sweat:

Kan je die bevriende jurist van je vriendin niet even inzetten en in de Cc vermelden?

Ja dat ligt een beetje raar denk ik, het is namelijk een oud collega van haar vriend. En zij werken niet meer samen en hebben geen contact meer, en aangezien hij die mail dan wel binnen zou krijgen is dat wel iets om even te bespreken haha.

Misschien een beetje bluffen door zijn mailadres te cc-en maar dan met één letter fout ofzo. Dan krijgt die jurist hem niet. Alleen een probleem wanneer je huisbaas reply to all doet, dan krijgt ie m ook onbestelbaar retour maar zo te horen doet ie dat niet.

3 likes

Ja dat wel, alleen huurcommissie is niet voor particuliere huur helaas. Heb daar gister meteen naar toe gebeld maar werd dus geadviseerd dan naar het juridisch loket te gaan. Dat heb ik ook al gedaan maar vrees dus dat hun advies niet voldoende gaat zijn om het terug te krijgen.

@Rebus dat is misschien nog wel een optie ja. Doe dat wel alleen als ik geen andere mogelijkheden heb, soort van laatste redmiddel haha.

Echt ik baal zo erg, zo oneerlijk ook. Hij is miljonair (staat ook in de quote 500), en ik kan het geld gewoon niet missen… en het rammelt echt aan alle kanten. Juridisch loket gaf wel aan dat ik heel erg sterk sta mocht ik er een zaak van gaan maken, maar ja dat ga ik ivm kosten echt niet doen. En dat weet hij gewoon en daar maakt hij misbruik van.

Is het prins Bernard ofzo :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hahaha nee dat niet. Die naam is wel een van zijn doopnamen :joy:

Hij is meer type gladde dominante Tesla rijdende zonnebank gebruinde met facings gevulde bek arrogante kwal. :slightly_smiling_face:

3 likes

https://www.arag.nl/particulier/wonen/huur-of-verhuur/borgsom-huurwoning-terugvragen/

Is dit nog een optie? Deurwaarder inschakelen? Of zegt hij dat er wel gebreken zijn?