Durf te vragen #2

Het is een ingewikkeld verhaal. Probeer het even beknopt uit te leggen. Weet dus ook niet of een deurwaarder een optie is, wil ik wel gaan uitzoeken!

• voorinspectie was er niet toen ik er ging wonen. Moest bij de makelaar op kantoor handtekening zetten onder foto’s van de woning. Kwam ik in de woning aan en bleken de foto’s niet te kloppen. Ik mail gestuurd dat ik gebreken constateerde en de foto’s niet kloppend waren. Is niets mee gedaan en heb daar toen 2 jaar gewoond.
  • eindinspectie kwam hij binnen zonder documenten/foto’s van voordat ik er kwam wonen. Keek beetje rond en begon te zeiken over ongeveer alles. Ik boos geworden en aangegeven dat er veel gebreken waren toen ik er kwam wonen en dat hij daar nooit iets mee gedaan heeft. Ik zelf een deel van de woning opnieuw gewit heb omdat de muren vies waren en ik dat ook gemaild had toen ik er kwam wonen en (hij vond de muren In het deel dat ik niet gewit heb dus smerig). Nieuwe huurders waren daar al bij aanwezig en uiteindelijk zei hij oké zij accepteren het in deze staat, ze gaan het witten en jij en ik betalen voor die verf en thats it.
  • ik netjes de helft van de verf betaald. Hem daarna gevraagd waar mijn borg blijft. Waarop ik een mail doorgestuurd kreeg van de nieuwe bewoners. Waarin zij gebreken naar hem mailen die ze in de eerste week dat ze er nu wonen nog tegen gekomen zijn. Hij gaf dus aan dat hij gezien de mail met gebreken van de nieuwe bewoners eerst daar wil gaan kijken wat er hersteld moet worden en dat hij mijn borg daar voor gaat gebruiken.

Maar dat zijn dingen die hij tijdens mijn ‘eind inspectie’ niet eens gezien heeft. Er is overeengekomen dat zij de woning zouden accepteren zo en qua verven ben ik al tegemoet gekomen zeg maar. Plus ze wonen er al een week en die gebreken vallen naar mijn idee dus niet meer onder mijn verantwoordelijkheid want is niet in mijn huurperiode geconstateerd wat er nu ineens nog mis is. Plus hij heeft niets opgeschreven of getekend en ik ook niet, hij kon eigenlijk al geen eind inspectie doen omdat hij geen staat van oplevering heeft over de woning toen ik er kwam wonen… en de dingen die er mis zijn zijn normale gebruikers sporen waarvoor de borg niet eens ingehouden mag worden. EN als hij tijdens de eindinspectie gebreken zag had hij dat moeten noteren en me een termijn moeten geven om het te herstellen, dat is niet gebeurd want ik hoefde niets te herstellen er hoefde alleen geverfd te worden…

Dus ja dit allemaal :cold_sweat:

Klinkt als een leuk persoon voor Boos!

1 like

Haha ja daar dacht ik zelf ook al aan vandaag. Ik voel er alleen niet zo veel voor om op YouTube te zien te zijn :joy:

Misschien hebben ze wel meer gedupeerde? Je kan het altijd proberen en aangeven dat je liever niet in beeld komt, who knows!

1 like

Ja echt heel erg naar. Voelt ook zo oneerlijk. Die 800 euro is voor hem echt 8 euro ofzo, voor mij 8000 haha. Ik hoop het ook! Ben ook rond aan het vragen via vriendinnen en netwerk van mijn schoonfamilie, heb eigenlijk alleen iemand nodig die ik in de cc mag zetten van die dreigende eisende mail zodat het wat serieuzer overkomt en dat als hij het e-mail adres Google’d hij denkt oké shit ja dit is een serieus iemand en ik ga sowieso verliezen dus ik betaal maar. Want zo is het dus bij die vriendin van me gegaan toen dit bij haar aan de orde was.

Misschien bij het juridisch loket vragen of je een contactpersoon daar in de cc mag zetten?

Oh ja thanks voor de tip! Dat is inderdaad ook wel een optie. Denk alleen wel dat dat op hem minder indruk maakt dan een echte advocaat. Wanneer hij juridisch loket ziet staan weet hij ook echt wel dat zij geen zaken starten enzo. Maar het is iig iets. Mocht iemand hier kunnen helpen dan zou dat nog steeds heeeeul erg fijn zijn.

Ik ben advocaat en je mag mijn e-mailadres wel in de cc zetten. Stuur me even een berichtje als je dat wil!

36 likes

Ohhhhh echt geen idee hoe blij ik nu ben!!! Zo lief! Ga je nu meteen een pb sturen.

1 like

Ik moet morgen vliegen voor werk met enkel handbagage. Moet m’n laptop meenemen, normaal gesproken prima maar ben een beetje bang dat m’n laptop in het ruim moet omdat die vakken boven de stoelen al vol zitten (volgens de site van de luchtvaartmaatschappij gebeurt dat vaak). Mag je dan wel bijv je laptop eruit halen en aan bord bij je houden? Ze zijn wel strikt met het max. 1 stuk bij je hebben maar ik durf 'm er niet in te laten zitten als ie in het ruim moet (voor als ermee gesmeten wordt oid).

Met welke maatschappij vlieg je en heb je bijv prioriteit bij het instappen? Bij Ryanair mogen de eerste 90 mensen die instappen hun handbagage mee de cabine innemen en dus in die bakken boven in leggen, de rest moet ik het ruim maar die mogen dan wel een tasje met noodzakelijke spullen meenemen die ze onder de stoel voor hun kunnen leggen.

EasyJet! En geen prioriteit

Ja, je mag er dan nog wel wat spullen uithalen voordat ze 'm innemen! Met KLM heb ik een tas van hen gekregen voor de spullen die ik mee wilde nemen, maar bij EasyJet zou ik daar misschien niet op rekenen, haha. Als je een katoenen tasje meeneemt en zorgt dat je je laptop er snel uit kunt halen moet dat geen probleem zijn!

1 like

OK!! Thanks. Katoenen tasje wilde ik sowieso meenemen. Dan waag ik het erop, wordt anders echt ingewikkeld qua werk.
Ook bedankt @Spaarlamp

1 like

Je huurde in Rotterdam toch? Zou je zijn naam/bedrijf kunnen sturen in een privéberichtje? Dan weet ik met wie ik niet in zee moet gaan in mijn zoektocht naar een huis…
Hopelijk krijg je je geld terug!

echt van leiden ook¿¿ dan is die nieuw en moet ik er één hebben hahaha

Ahhh tof! Echt zo’n nieuwe?
Dank je wel voor het reageren nu.

Wat is een leuke stad om in je eentje heen te gaan op city trip? Het liefst waar het rond maart/april een beetje lekker weer is.

Madrid!

Ik wil deze zomer een paar dagen naar berlijn, heeft iemand supergoede tips voor een verblijf/welke buurt het fijnst is om te verblijven? :smile: