Durf te vragen #2

Waar kan ik zeezoutvlokken kopen? Bij m’n plaatselijke AH en Jumbo hadden ze het niet :frowning:

De persoon houdt het overzicht. Niet de ‘ik’. Dus met t (die overigens ook achter maakt staat). Zou ik zeggen. Maar altijd als ik over dit soort dingen na ga denken, begin ik niet alleen daaraan te twijfelen maar aan zowat mijn hele bestaan. Dus neem me niet te serieus.

4 likes

Dank je! Ik twijfelde zo, vriendin van mij zei dus ‘houd’, want slaat op ik. Toen begreep ik er niks meer van om precies de reden die jij geeft. Er staat ook een t achter regelt en maakt.

Edit: hahaha ja ik begin ook altijd over alles te twijfelen dan.

1 like

Bij welke winkels kan ik het beste slagen voor broeken voor kleine mensen (± 1.60m)? Ik heb broeken besteld bij Asos petite maar dat was het allemaal net niet en ik ga morgen naar Utrecht dus maak dan wel wat tijd vrij om broeken te gaan passen.

Ik weet dat H&M tegenwoordig ook een petite lijn heeft, maar weet eerlijk gezegd niet of ze die ook in de winkels verkopen. Maar misschien is het het vragen in de winkel waard? Offline weet ik verder niet zo veel, maar online dus sowieso H&M en Zalando heeft ook veel!

1 like

Misschien ZARA en Mango? Dat zijn voor mij altijd te korte broeken haha (heb 1x gehad dat ik halverwege m’n dijbeen was met de broek aantrekken en dat de pijp al ‘op’ was hahaha. Toen dacht ik; ok deze zuid-europese maten zijn niet voor mij).

1 like

Topshop!

Edit: zit alleen niet in Utrecht, sorry

1 like

Naast wat al genoemd is: Stradivarius!

1 like

Nog een verdere toelichting: “ben” is in deze zin het werkwoord dat bij “ik” hoort, “de persoon” is een ander dus stam + t, en daar hoort “houdt” bij. Je ziet het ook aan de werkwoorden “regelt” en “maakt”, dat is ook stam + t.

1 like

Dankje voor je verdere toelichting! :blush: Soms vind ik het zo ingewikkeld en als je het dan zo zegt denk ik ja logisch.

1 like

Geen probleem, hartstikke goed dat je het vraagt :+1:t2:

1 like

Ja, zowel bij Jumbo als AH haal ik kleine wraps!

1 like

Heeft iemand nog een kortingscode voor Wehkamp?

Gierige modus uit

Wat betekent die afkorting die ik hier vaak zie ‘NMSMVPE’ o.i.d.? De betekenis begin ik inmiddels wel een beetje te vermoeden maar waar staat het voor? Enlighten me!

Niet mijn smaak maar veel plezier ermee

1 like

Niet mijn smaak maar veel plezier ermee.

Dat werd veel gezegd in shop topics op het oude EGF. Echt een eeuw geleden.

2 likes

Heeft iemand tips om koffie te leren drinken? Mijn ouders hebben een Nespresso apparaat met melkopschuimer gekocht, dus cappuccino opties en dergelijke kunnen ook.

Misschien beginnen met een latte macchiato? Daar zit niet zoveel koffie in/is meer melk. Eventueel met een scheutje siroop erin. Die heb je in verschillende smaken en maakt de koffie zoeter. Dan kun je daarna steeds wat meer koffie en minder melk doen en experimenteren wat je lekker vindt en wat niet.
Of beginnen met van die chocolade koffie. Dat is meer chocomel met een vleugje koffie, alleen weet ik niet of ze die ook hebben voor Nespresso. Wel voor Dolce Gusto eigenlijk.

1 like

IK ZEI TOCH WACHTEN!!!

7 likes

Maar koffie heeft wel een andere werking dan havermout. Ik lustte ook geen koffie maar kon op mijn eerste stage soms mijn ogen niet meer openhouden dus daar heb ik koffie ‘leren’ drinken. Heb af en toe gewoon echt caffeine nodig en je kunt niet overal een blik monster opentrekken ofzo