Durf te vragen #2

Doe dat zelf ook graag want dan is er echt een stuk minder/geen olie of boter nodig dan bij bakken in de pan!

1 like

Je kan een afspraak maken bij je huisarts en dit voorleggen. Hij/zij kan inschatten waar je terecht kan. Kan een psycholoog zijn voor behandeling, of misschien de praktijk ondersteuner (poh) voor een paar gesprekken. De kosten worden in principe vergoed door je zorgverzekering, wel bedrag eigen risico gaat in. En even checken of ze een contract daarmee hebben, hoewel dat ook bij aanmelden gevraagd en gecontroleerd wordt over het algemeen.
Succes, hoop dat het je helpt om met iemand te praten!

1 like

Volgens mij wordt een psycholoog alleen nog vergoed als je gediagnosticeerd bent met een stoornis uit de DSM… Ik heb het recent zelf uit zitten zoeken en kwam daar op uit. Nu schraap ik mijn spaarrekening leeg om met iemand te kunnen praten. Want ik heb geen stoornis, maar zit wel in een situatie die een maatje te groot is om in mijn eentje mee te dealen… Maar misschien weet iemand hier of het toch anders zit?

1 like

Ooh gelukkig maar! Toch wel raar dat ze het erin doen

Wij hebben op 2 mei een vriendinnendag in den haag die ik moet organiseren, wat is een leuke activiteit om te doen? (6 meiden van 30) Bootje varen, puzzeltocht door de stad, high tea oid. Alle tips zijn welkom! Mag ook iets lekker geks zijn. Miss weten de meiden uit de buurt wel wat er leuk is om te doen! :grin:

Ik zoek een cabaret stukje van zo’n 15+ jaar oud ongeveer, waarin de cabaretier telkens z’n zin begint met een hard scheldwoord, maar het dan omdraait naar een normale zin. ā€œKANKER nog wat borrelnootjes bij krijgen?ā€ Het scheldwoord zegt ie dan steeds heel hard voor de shock, maar daarna meteen een andere zin. Ook met andere scheldwoorden. Ik heb Hans Teeuwen in m’n hoofd, maar kan ook iemand anders zijn.

4 likes

Hoe kan ik mijn profiel afschermen hier? Zodat je mijn berichtengeschiedenis niet in kunt zien, of andere details.

Ik ken het niet maar moet nu al lachen
(bert visscher? wilde gok)

1 like

Iemand tips hoe een salarisonderhandeling aan te gaan bij mijn huidige baan?
Ik vind echt dat ik qua salaris meer omhoog moet omdat ik andere werkzaamheden doe die veel lastiger zijn, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Het moment staat wel al gepland, dat kan bij ons tijdens je functioneringsgesprek.

Maak een lijst van dingen die je goed doet + dingen die je extra hebt gedaan. Weet niet of je binnenkort functioneringsgesprek hebt, maar dan kun je het aan het einde zeggen met daarbij: ā€˜Je zegt dat ik dit en dit goed doe, daarnaast vind ik ook dat ik dit en dit doe, daarom wil ik graag salarisverhoging.’"

En geef niet op als je ā€˜nee’ te horen krijgt!

2 likes

Wat helpt om beter te poepen? Heb er altijd wel moeite mee gehad, maar de laatste tijd lijkt het steeds moeilijker te gaan. Had laatst constant buikpijn dat ik na 4 dagen maar een laxeertablet had gepakt. Echt heerlijk, maar lijkt me niet echt goed om dit elke keer te doen.

Misschien iets van een thee, of een middeltje van de tuinen ofzo?

Lijnzaad kan helpen. Is heel vezelrijk. Wel de gebroken lijnzaad nemen

1 like

Kiwi’s of pruimen

1 like

Hier ben ik allergisch voor :cry:

Groenten eten. Wasa volkoren knackerbrod vezelrijk, meer water drinken, regelmatig bewegen vooral lopen. In vijf zitten ook veel vezels. Ik heb ook last van obstipatie dus ik leer nog elke dag waar m’n darmen blij van worden

Suikervrije snoepjes werken ook goed
Of koffie

1 like

Ik las laatst dat knƤckebrƶd juist verstoppens zou werken, omdat het hard gebakken is en dus vezels zijn die nauwelijks vocht hebben opgenomen. Iemand een idee of dat klopt? Ik eet namelijk ook iedere dag volkoren knƤckebrƶd voor stoelgang maar ging toch twijfelen aan mijn goede bedoelingen :sweat_smile:

Dikke lepel zemelen door de yoghurt of de afslankthee van kruidvat want sennablad

1 like

De diƫtiste die mij helpt wilde dat ik Wasa vezelrijke knackerbrod ging eten. Natuurlijk is goed kauwen ook belangrijk. En afwisseling in je voeding.

1 like

Appel met kaneel of peperkoek eten. Geen bananen eten want dat stopt.

1 like