Thailand
Ik heb gisteravond snert in de koelkast gezet om te ontdooien maar nu zie ik dat het gewoon nog net zo bevroren is maar wil het wel graag vanavond eten. Ik heb geen magnetron⦠Hoe zorg ik ervoor dat ik dit over 8 uurtjes alsnog kan eten?
Water koken en het bakje in het hete water zetten? Au bain marie?
Dat is wel een goeie ja, dankje.
Ik zou het uit de koelkast laten en vanavond op zacht vuur (/lage stand) langzaam laten ontdooien/opwarmen.
Oh dat kan ik ook wel doen ja, zet ik het gewoon nu op het aanrecht neer.
@Chesirecat Voor dit soort dingen raadpleeg ik vaak het forum (ik vertrouw de meningen hier meer dan op random internet) en toen ik de zoekfunctie gebruikte kwam ik op jou uit, dus bij deze aan jou een vraag:
Mijn vriend komt opeens met het idee om een pizzarette te kopen en dit dan op kerstavond te doen. Is dat apparaat het geld waard?
Laf de pizzarette! Ik vind het zo lekker en chill. Veel leuker ook dan gourmetten wat er bij ons vooral op neerkomt dat er een hoop vlees op de plaat geflikkerd wordt.
Ja! Vind het zo leuk gezellig, zonder de stank van gourmetten Ʃn fijn voor vega vrienden / familie.
Maar even een tip! Je kunt ook gewoon picoliniās of zelf gemaakte pizzaās in zoān pannetje van de gourmet doen
Is er iemand die naast loondienst ook bij de KVK is ingeschreven? En wat gebeurt er als je als zzpāer niets omzet het eerste jaar?
Bedankt voor de tip! We hebben geen gourmetstel, dus denk dat mijn vriend dat ding alsnog wel gaat kopen haha.
Hier ook fans! Ik dacht eerst altijd dat het niks was tot ik een keer door een vriendin werd uitgenodigd.
Heb er toen meteen zelf 1 gekocht.
Super lekker, leuk en gezellig!
Ik sta ingeschreven maar doe er momenteel vrij weinig mee. Bij de aangifte heb ik aangegeven dat ik niks had om aangifte over te doen.
Ah heel lief! Is niet nodig, hij is zojuist al bezorgd (de 6-persoons), maar wel bedankt voor het aanbod!
Als je ogen slechter worden, zie je dan constant (dus altijd, de hele dag door) slechter? Soms kan ik zo moeilijk focussen en zie ik behoorlijk wazig, maar dat is alleen als ik moe ben. Op andere momenten (dus meestal gewoon overdag/ 's ochtends) zie ik gewoon scherp. Is het handig om mijn ogen eens te laten opmeten? Ik heb echt het idee dat dit een hele domme vraag is maar ik weet het oprecht niet haha. Een paar jaar geleden heb ik ook mijn ogen laten opmeten en toen had ik aan 1 oog -0,25 en dat was verwaarloosbaar zei de opticien, maar het kan natuurlijk dat het nog wat slechter is geworden.
Ik heb -4 en ik zie zonder lenzen altijd ontzettend beroerd, ongeacht of ik moe ben⦠Toen ik net lenzen kreeg had ik -1 ofzo en had ik heeeeel af en toe ineens een helder moment waarin ik dan heel kort even scherp zag zonder lenzen, maar dat heb ik nu echt nooit meer.
Als je eigenlijk meestal scherp ziet, verwacht ik dat je geen sterke afwijking hebt (gelukkig!).
Bedankt iedereen! Ik heb wel hoofdpijnklachten dus ik ga gewoon eens een oogmeting laten doen denk ik.
Een vraagje. Ik ga voor het eerst in mijn leven met mijn collegaās op wintersport. Jarenlang had ik smoesjes om niet mee te gaan, maar nu wilde ik zelf mee. Alleen ik ben echt een noob hierin. Inmiddels heb ik al een checklist gekregen van wat ik moet meenemen. Ik begrijp alleen niet welke soort schoenen? SkiĆ«n kan ik niet, maar zal daar wat lessen benen en materiaal lenen. Hoe zit het met schoenen buiten de piste om? Snowboard? Wat doe je aan als je gaat stappen?
Je kan snowboots dragen inderdaad, die je aandoet als je je ski schoenen nog niet aan hebt of na de ski dag. Maar dat kunnen ook āgewoneā stevige en warme schoenen of laarzen zijn! En verder is een paar stevige/ warme schoenen vaak ook wel lekker voor uitgaan of uit eten of boodschappen!