Havermout! Als ik verstopt zit wil ik nog wel eens een lepeltje olijfolie eten, weet niet of dat nou echt goed is maar ik denk beter dan een chemische laxeerpil?
Oke ik moet hier nog even op terug komen hoor. De docs zitten nu als gegoten. Geen blaren gehad alleen heftige striemen op m’n wreef de eerste vier dagen of zo. Heb er natte handdoekjes in gedaan en gewoon met dikke sokken in gelopen en nu echt nergens last meer van!
Ik heb een tweedehands spiegelreflexcamera gekocht bij Kamera Express. Alles was en is nog steeds in orde ermee na een paar jaar! Als je vragen er over hebt laat gerust weten.
Heb er ook al jaren last van, maar mijn voedingspatroon was toen ook niet echt geweldig. Merkte toen ik wat gezonder ben gaan eten ik ook minder last heb van mijn buik, vooral teveel brood is een trigger bij mij.
Ik ga proberen vaker te gaan wandelen voor beweging, aangezien ik grotendeels van de dag in de auto door breng.
Wat veel reacties, bedankt iedereen voor de tips!
Heb vandaag een fles roosvicee Laxo gekocht en ga morgen kijken voor lijnzaad en andere vezels. Eet redelijk wat groente en fruit. En drink ook minimaal 1,5 liter per dag.
Hopelijk komt het dan weer beter op gang.
Is er hier iemand die jurist is en me ergens mee zou kunnen helpen?
Ik heb te maken met een huisbaas die ten onrechte mijn hele borg in wil houden. Heb zelf en met het juridisch loket al het een en ander uitgezocht. Een vriendin van me had ook met hem te maken en heeft een mail gestuurd waarin ze dreigde met juridische stappen met een kennis die advocaat is in de cc en toen betaalde hij ineens alles terug. Ik ken alleen niemand die advocaat is en ben bang dat ik mijn geld nooit meer terug zien. Echt pfff die gast is miljonair en ik heb het geld gewoon echt hard nodig maar sta compleet machteloost. Ben echt behoorlijk wanhopig dus vandaar deze misschien beetje gekke vraag.
Juridisch loket contacteren?
Oh oeps heb je al gedaan. Shit zeg!
Ja zij geven aan een brief/mail sturen waarin je de borg terug eist. Maar daar gaat hij sowieso schijt aan hebben. Die vriendin heeft dat ook gedaan en vervolgens toen hij dat niet deed gemaild dat ze dingen heeft laten uitzoeken door een jurist en hem in de cc meenam in de mail en toen pas kreeg ze haar geld terug. Dus pas echt als hij weet oké wordt dadelijk een zaak en die ga ik sowieso verliezen gaat hij over tot betalen. Ik heb alleen geen middelen/connecties om hem te laten denken dat ik een zaak ga aanspannen tegen hem. Vandaar mijn wanhoop
Kan je die bevriende jurist van je vriendin niet even inzetten en in de Cc vermelden?
Ja dat ligt een beetje raar denk ik, het is namelijk een oud collega van haar vriend. En zij werken niet meer samen en hebben geen contact meer, en aangezien hij die mail dan wel binnen zou krijgen is dat wel iets om even te bespreken haha.
Misschien een beetje bluffen door zijn mailadres te cc-en maar dan met één letter fout ofzo. Dan krijgt die jurist hem niet. Alleen een probleem wanneer je huisbaas reply to all doet, dan krijgt ie m ook onbestelbaar retour maar zo te horen doet ie dat niet.
Ja dat wel, alleen huurcommissie is niet voor particuliere huur helaas. Heb daar gister meteen naar toe gebeld maar werd dus geadviseerd dan naar het juridisch loket te gaan. Dat heb ik ook al gedaan maar vrees dus dat hun advies niet voldoende gaat zijn om het terug te krijgen.
@Rebus dat is misschien nog wel een optie ja. Doe dat wel alleen als ik geen andere mogelijkheden heb, soort van laatste redmiddel haha.
Echt ik baal zo erg, zo oneerlijk ook. Hij is miljonair (staat ook in de quote 500), en ik kan het geld gewoon niet missen… en het rammelt echt aan alle kanten. Juridisch loket gaf wel aan dat ik heel erg sterk sta mocht ik er een zaak van gaan maken, maar ja dat ga ik ivm kosten echt niet doen. En dat weet hij gewoon en daar maakt hij misbruik van.
Is het prins Bernard ofzo
Hahaha nee dat niet. Die naam is wel een van zijn doopnamen
Hij is meer type gladde dominante Tesla rijdende zonnebank gebruinde met facings gevulde bek arrogante kwal.
https://www.arag.nl/particulier/wonen/huur-of-verhuur/borgsom-huurwoning-terugvragen/
Is dit nog een optie? Deurwaarder inschakelen? Of zegt hij dat er wel gebreken zijn?
Het is een ingewikkeld verhaal. Probeer het even beknopt uit te leggen. Weet dus ook niet of een deurwaarder een optie is, wil ik wel gaan uitzoeken!
- voorinspectie was er niet toen ik er ging wonen. Moest bij de makelaar op kantoor handtekening zetten onder foto’s van de woning. Kwam ik in de woning aan en bleken de foto’s niet te kloppen. Ik mail gestuurd dat ik gebreken constateerde en de foto’s niet kloppend waren. Is niets mee gedaan en heb daar toen 2 jaar gewoond.
- eindinspectie kwam hij binnen zonder documenten/foto’s van voordat ik er kwam wonen. Keek beetje rond en begon te zeiken over ongeveer alles. Ik boos geworden en aangegeven dat er veel gebreken waren toen ik er kwam wonen en dat hij daar nooit iets mee gedaan heeft. Ik zelf een deel van de woning opnieuw gewit heb omdat de muren vies waren en ik dat ook gemaild had toen ik er kwam wonen en (hij vond de muren In het deel dat ik niet gewit heb dus smerig). Nieuwe huurders waren daar al bij aanwezig en uiteindelijk zei hij oké zij accepteren het in deze staat, ze gaan het witten en jij en ik betalen voor die verf en thats it.
- ik netjes de helft van de verf betaald. Hem daarna gevraagd waar mijn borg blijft. Waarop ik een mail doorgestuurd kreeg van de nieuwe bewoners. Waarin zij gebreken naar hem mailen die ze in de eerste week dat ze er nu wonen nog tegen gekomen zijn. Hij gaf dus aan dat hij gezien de mail met gebreken van de nieuwe bewoners eerst daar wil gaan kijken wat er hersteld moet worden en dat hij mijn borg daar voor gaat gebruiken.
Maar dat zijn dingen die hij tijdens mijn ‘eind inspectie’ niet eens gezien heeft. Er is overeengekomen dat zij de woning zouden accepteren zo en qua verven ben ik al tegemoet gekomen zeg maar. Plus ze wonen er al een week en die gebreken vallen naar mijn idee dus niet meer onder mijn verantwoordelijkheid want is niet in mijn huurperiode geconstateerd wat er nu ineens nog mis is. Plus hij heeft niets opgeschreven of getekend en ik ook niet, hij kon eigenlijk al geen eind inspectie doen omdat hij geen staat van oplevering heeft over de woning toen ik er kwam wonen… en de dingen die er mis zijn zijn normale gebruikers sporen waarvoor de borg niet eens ingehouden mag worden. EN als hij tijdens de eindinspectie gebreken zag had hij dat moeten noteren en me een termijn moeten geven om het te herstellen, dat is niet gebeurd want ik hoefde niets te herstellen er hoefde alleen geverfd te worden…
Dus ja dit allemaal
Klinkt als een leuk persoon voor Boos!
Haha ja daar dacht ik zelf ook al aan vandaag. Ik voel er alleen niet zo veel voor om op YouTube te zien te zijn
Misschien hebben ze wel meer gedupeerde? Je kan het altijd proberen en aangeven dat je liever niet in beeld komt, who knows!
Ja echt heel erg naar. Voelt ook zo oneerlijk. Die 800 euro is voor hem echt 8 euro ofzo, voor mij 8000 haha. Ik hoop het ook! Ben ook rond aan het vragen via vriendinnen en netwerk van mijn schoonfamilie, heb eigenlijk alleen iemand nodig die ik in de cc mag zetten van die dreigende eisende mail zodat het wat serieuzer overkomt en dat als hij het e-mail adres Google’d hij denkt oké shit ja dit is een serieus iemand en ik ga sowieso verliezen dus ik betaal maar. Want zo is het dus bij die vriendin van me gegaan toen dit bij haar aan de orde was.
Misschien bij het juridisch loket vragen of je een contactpersoon daar in de cc mag zetten?