Maar even een tip! Je kunt ook gewoon picolini’s of zelf gemaakte pizza’s in zo’n pannetje van de gourmet doen
Is er iemand die naast loondienst ook bij de KVK is ingeschreven? En wat gebeurt er als je als zzp’er niets omzet het eerste jaar?
Bedankt voor de tip! We hebben geen gourmetstel, dus denk dat mijn vriend dat ding alsnog wel gaat kopen haha.
Hier ook fans! Ik dacht eerst altijd dat het niks was tot ik een keer door een vriendin werd uitgenodigd.
Heb er toen meteen zelf 1 gekocht.
Super lekker, leuk en gezellig!
Ik sta ingeschreven maar doe er momenteel vrij weinig mee. Bij de aangifte heb ik aangegeven dat ik niks had om aangifte over te doen.
Ah heel lief! Is niet nodig, hij is zojuist al bezorgd (de 6-persoons), maar wel bedankt voor het aanbod!
Als je ogen slechter worden, zie je dan constant (dus altijd, de hele dag door) slechter? Soms kan ik zo moeilijk focussen en zie ik behoorlijk wazig, maar dat is alleen als ik moe ben. Op andere momenten (dus meestal gewoon overdag/ 's ochtends) zie ik gewoon scherp. Is het handig om mijn ogen eens te laten opmeten? Ik heb echt het idee dat dit een hele domme vraag is maar ik weet het oprecht niet haha. Een paar jaar geleden heb ik ook mijn ogen laten opmeten en toen had ik aan 1 oog -0,25 en dat was verwaarloosbaar zei de opticien, maar het kan natuurlijk dat het nog wat slechter is geworden.
Ik heb -4 en ik zie zonder lenzen altijd ontzettend beroerd, ongeacht of ik moe ben… Toen ik net lenzen kreeg had ik -1 ofzo en had ik heeeeel af en toe ineens een helder moment waarin ik dan heel kort even scherp zag zonder lenzen, maar dat heb ik nu echt nooit meer.
Als je eigenlijk meestal scherp ziet, verwacht ik dat je geen sterke afwijking hebt (gelukkig!).
Bedankt iedereen! Ik heb wel hoofdpijnklachten dus ik ga gewoon eens een oogmeting laten doen denk ik.
Een vraagje. Ik ga voor het eerst in mijn leven met mijn collega’s op wintersport. Jarenlang had ik smoesjes om niet mee te gaan, maar nu wilde ik zelf mee. Alleen ik ben echt een noob hierin. Inmiddels heb ik al een checklist gekregen van wat ik moet meenemen. Ik begrijp alleen niet welke soort schoenen? Skiën kan ik niet, maar zal daar wat lessen benen en materiaal lenen. Hoe zit het met schoenen buiten de piste om? Snowboard? Wat doe je aan als je gaat stappen?
Je kan snowboots dragen inderdaad, die je aandoet als je je ski schoenen nog niet aan hebt of na de ski dag. Maar dat kunnen ook “gewone” stevige en warme schoenen of laarzen zijn! En verder is een paar stevige/ warme schoenen vaak ook wel lekker voor uitgaan of uit eten of boodschappen!
Ik bleek ook een afwijking te hebben terwijl ik in principe gewoon scherp zie. Schijnbaar kunnen mijn ogen goed focussen en daardoor compenseren voor de afwijking (viel mee trouwens +1 ofzo), maar als ik moe ben of veel van een scherm gelezen heb is het moeilijker en/of krijg ik koppijn.
Als je moe bent zie je meestal slechter dan wanneer je je fit voelt. Zou daarom aanraden om een oogtest te doen als je niet heel moe bent. Maar met -6 is mijn wereld een grote waas ongeacht mijn gesteldheid haha.
Zeker even laten controleren. Je ogen kunnen heel veel corrigeren overdag maar houden dat niet eeuwig veel, dus dan is het logisch dat het focussen minder gaat als je moe bent. Als je niet zo’n hele hoge sterkte hebt, kunnen je ogen best veel corrigeren namelijk.
Overleg anders even met de opticien wat het beste moment is van de dag. Met mijn hoge sterkte en cilinder is dat 's morgens zonder dat ik op een scherm heb gekeken o.i.d. Maar misschien is dat in jouw geval anders.
Misschien een gekke vraag, maar wat zijn leuke dingen om te doen met je partner op 2e kerstdag buiten de deur? Normaal hebben wij allemaal verplichtingen, maar nu niet dus wil wel iets leuks doen.
Naar de schaatsbaan? Of naar het bos, een mooie wandeling maken?
Hahaha nee dat was ik ook zeker niet van plan.
@Dazed Schaatsbaan is wel een leuk idee inderdaad. Als ik het nog kan haha
Final Fu?
Dagje naar een waddeneiland?
Leuk idee, maar dat is wat te ver weg voor 1 dag.