Durf te vragen #2

Ik ben verkouden en heb heel erg last van een droge/schrale keel. Heeft iemand hier tips voor? Het voelt echt super irritant omdat drinken niet helpt en daardoor blijf ik slikken. Drink al thee met honing maar helpt nog niet. Kan alleen maar dingen vinden voor keelpijn maar het doet geen pijn.

Ik kan mij voorstellen dat de feestdagen voor kleine kids een hele gebeurtenis is en dan ander gedrag tonen dan normaal gesproken. Slaap tekort of te veel snoepen dan normaal gesproken maakt de kids ook stukken hyper dan normaal. Hoe is hij thuis?

Praten doen ze al vanaf 6 maanden (brabbelen), vervolgens komen de twee worden rondom 1,5 jaar en meestal na hun tweede langere woorden en zinnen.

1 like

Dit @ValsKreng. Overigens heb ik ook 2 ‘tragere’ praters. Eentje is ruim 4 maar sprak pas een beeeeetje verstaanbaar rond 3 (voor mij, een buitenstaander verstond 'm amper). Hij praat nu uitstekend zonder logopedie oid.
Mijn jongste (ruim 1,5) spreekt een combi van Hebreeuws/Chinees/Engels en Latijns :joy:

4 likes

Deels ligt dit echt aan de ouders (als je toegeeft, heb je simpelweg verloren) en natuurlijk ook aan het kind. Die zoeken op die leeftijd de grenzen op. Aan de ouders dus om deze dan ook aan te geven :slight_smile:

1 like

Mijn achternichtje had dit heel erg, die had heel goed in de gaten dat wij elkaar allemaal begrepen maar zij kon zich nog niet voldoende uitdrukken. Dus die raakte waanzinnig gefrustreerd. Dat is wel een heel stuk gekalmeerd toen ze leerde praten. Wat dus rond 2/2,5 was. Ze is nu bijna drie en je kan er gewoon een gesprek mee voeren en ze is daardoor zoveel rustiger.

1 like

Naar het schijnt leven ze thuis ook van de ene naar de andere driftbui. Al denk ik niet dat het hielp dat het kind nu een hele schaal met kerstchocolade leeg had gegeten (met de hulp van z’n ouders). Wat het allemaal nog extra awkward maakte was dat een aantal (vooral oudere) familieleden bij iedere driftbui opvoedkundig commentaar gingen geven en adviseerden om ben niet z’n zin te geven, waarop m’n schoonzusje dingen zei als “je kan een kind niet programmeren” en “jij moet maar nooit in je leven aan kinderen beginnen”. Als we nog een keer zo’n kerst meemaken ben ik bang dat mijn vriend zich preventief laat steriliseren.

Tip voor een goed regenpak? :slight_smile:

Awhhh! Ik denk ook wel dat het deels door de ouders komt, maar vind dat zo hard om te zeggen. Hopelijk wordt het beter, zodra hij beter kan communiceren. Daarbij elke kind is anders hè.

De ouders werken het ook zelf in de hand door niet consequent te zijn.

Ja bijna alle kinderen hebben rond die leeftijd wel driftbuien, maar als je daarin meegaat door ze dan toch hun zin te geven, blijven ze de volgende keer net zo lang doorgaan tot ze krijgen wat ze willen. Ook al kunnen ze niet praten, hebben ze dit ‘systeem’ echt wel door

Mr. Mofongo! Dat is wel een van mijn favoriete restaurants.

Uurwerker en De Pijp Wine & Dine vind ik ook leuk.

1 like

Ik denk dat alle peuters het wel af en toe proberen. Maar als je niet consequent bent word het wel veel erger.

Ligt heel erg aan het kind. Mijn dochter word bijna twee en praat al maanden heel goed. Die van mijn collega niet, maar die liep bijvoorbeeld wel wel al vanaf 10 maanden. Ieder kind ontwikkeld zich in een andere snelheid en andere volgorde.

Commentaar is wel heel vervelend voor de ouders. Ik denk dat ze zelf al onzeker genoeg worden van de situatie.

2 likes

De oude brandweer, de 2 jongens

1 like

Ja maar dan moeten ze je adres invullen. Een meisje van het forum zit op mijn familieaccount haha

De ouwe brandweer eet ik alleen als ik met veel te veel bier na de vrijdagmiddagborrel wat moet eten haha, zou ik niet zo snel normaal heen gaan. Ik vind Wadapartja leuk (huiskamersfeer), de Pijp idd (wel wat duurder en wat ‘stijver’, zomers op het terras is ook een aanrader), Gustatio is een megalekkere italiaan waar ook italianen heen gaan, en goede prijs kwaliteitsverhouding, Konbu zit er tegenover en moet echt een aanrader zijn, maar ik ben er zelf nog nooit geweest. Bistro Boys en Midi zijn ook beiden leuk en ik wil zelf vooral nu heel graag een keer eten in het Nok, bovenin het pasgeopende Groninger Forum. Maar dat zit voorlopig nog ramvol, en volgens mij loopt de organisatie daar nog ook niet zo lekker, dus dat zal wel ergens van het zomer worden.

2 likes

Hoe heet zo’n ding waarmee een deurtje rechtop blijft staan als je het opent?!

Een deurvastzetter, ik Googlede op deuropenhouder :joy:

1 like

Iemand een goed, lekker en makkelijk recept voor caramel cheesecake?

Zo logisch eigenlijk :woman_shrugging:t2:

Weet iemand wat de McDonalds deal is van vandaag? Heb de app (nog) niet, een bijna volle telefoon en kan het online niet zo snel vinden.

1 like