Op Vinted mag dit helaas niet en wordt je advertentie verwijderd.
Volg je Daniel Verlaan? Hij schrijft hier regelmatig over en zijn boek (Ik weet je wachtwoord) is ook erg goed. Hij heeft ook een website, iets met ‘laat je niet hack maken’ waar hij tips deelt.
edit: deze site dus: https://laatjeniethackmaken.nl/
Ja echt naar dit, ik heb ook al van meerdere organisaties een mail gekregen.
Bedankt voor je link @tessel
Bij ons hebben erasmus studenten de grootste moeite om vakken te halen, halen soms hun herkansingen zelfs niet. Toen ik op erasmus in de Baltische staten was ben ik geeindigd met negens en tienen, echt super chill. Maar je kon daar zooo makkelijk afkijken tijdens een toets, had een docent die me wat antwoorden influisterde tijdens een toets en een ander liep letterlijk het lokaal uit. Presentaties die door studenten werden gegeven werden letterlijk voorgelezen vanaf het computerscherm incl zwarte letters op donkerrode achtergrond. Ze leerden ook pas DESTEP in jaar 3(!!) en achteraf hoorde ik dat je 1 ECTS voor €30 kon kopen . Mijn school stuurt er iig geen exchange studenten meer heen.
Wel jammer dat alleen mn ects zijn ingevoerd in nl en niet mn cijfers, had mn gemiddelde mooi omhoog gehaald haha
Haha precies hetzelfde! Bij ons gingen docenten gewoon weglopen om koffie te halen terwijl wij de toets zaten te maken! Er werd zoveel afgekeken en je hoefde er niet eens moeite voor te doen. Maar ik heb daarnaast ook voor sommige vakken weer super veel huiswerk moeten doen voor in totaal 3 ect??? En daarnaast kregen allee vakken weinig ect, waardoor ik 11 vakken moest volgen in een half jaar. Dat was weinig vrije tijd
Welk land zat je? Ik in Letland. Over afkopen van ect heb ik nooit iets gehoord en ik had 1 vak onvoldoende waardoor ik alsnog een half jaar extra moest studeren(verder dus wel 8en en negens ).
Oh en dat vak dat ik onvoldoende had, daarvan bestond de toets uit 3 vragen, waarbij je bij de eerste alleen punten krijg voor het laatste antwoord niet voor alle berekeningen doe ervoor kwamen en de vraag was 70 punten waard van de 100. Dus ja als je net de laatste formule niet weet was je al screwed (me)
Iemand postte dit onlangs. Stel ik wil sokken of een mondmasker versturen en dat past gewoon in een envelop en weegt nog geen 350 gram. Dan kan ik het toch gewoon als brief frankeren? Ik kan nergens op de PostNL website vinden dat het een pakketje MOET zijn? Iemand die me wijzer kan maken?
Ik weet niet helemaal zeker of het ook binnen NL geldt maar hier lees je er meer over:
https://www.postnl.nl/campagnes/online-frankeren-buitenland/
Ja hier hebben ze het specifiek over internationale wetgeving en mijn zooitjes blijven gewoon binnen onze landsgrenzen haha. Ik kon op de website van postNL eigenlijk ook niks hierover vinden, maar omdat iemand dat hier zo stellig postte. Normaliter zou ik gewoon even langslopen bij zo’n PostNL punt maar dat vind ik nu ook zo stom. Want wil ook niet alles al inpakken en dan meenemen als ik het straks fout doe XD
Dat is dus ook precies het enige wat ik kon vinden inderdaad! Het is voor het werk, dus zou het ook lullig vinden als collega’s naheffingen krijgen ofzo hahaha.
Ja kan gewoon, doe ik ook wel eens!
Het beste is wel een aanfoto. Anders netjes over een hanger doen. Ken je niemand die zwanger is die het aan kan trekken als paspop?
Ah, volgens mij mag het binnen landsgrenzen nog wel!
Hahaha ja, financial management was bij mij wcht 1000x zo zwaar als in Nederland, zoveel mental breakdowns gehad daardoor. Was gewoon een powerpoint met echt 350 slides die je moest leren.
Ik zat ook in Letland! In riga, aan de linkerkant van het water. Op welke school zat jij?
Bij een postNL punt wilden ze m’n brief een keer niet frankeren met postzegels omdat er iets in zat en ze dat ‘niet meer deden’. Maar daar zat een boekje in geloof ik. Ik heb een keer twee mondkapjes besteld via Etsy uit NL en dat kwam gewoon in een envelop en dat is goed gegaan!
Thanks! Het gaat idd in sommige gevallen om een klein doosje en dat moet ivm formaat wel via brievenbuspakket maar als ik jouw en de andere berichten lees moet een ‘brief’ wel kunnen voor sokken en mondkapjes XD
Het gaat ook niet zozeer om waar het in zit (envelop of doosje), maar om dat goederen nu niet meer als brief gefrankeerd mogen worden. Dus geen postzegels meer, maar een apart verzendlabel voor goederen.
Wel gelukkig alleen nog naar het buitenland, want het is duur en stom.
Als je denkt dat er ooit nog een tweede komt kan je het bewaren of anders weggeven aan een bekende of via het forum.
Kent hier iemand nog een leuke artiest of artiesten, die nu digitaal optredens geven? Ik ben bezig met een dag te organiseren voor het werk en als afsluiter zoeken we nog een leuk optreden. Het hele evenement vindt plaats via Zoom. Ik zie door de bomen het bos niet meer haha.
Toevallig, financial management & risk was bij mij het vak dat is dus na al die herkansingen niet heb gehaald! die lessen duurde ook 3 uur met een docent die alleen maar aan het zenden was, nul interactie en dan had hij ook een zwaar Russisch accent.
Toevallig! Ik zat ook aan die kant op Riseba! Zat jij op Turiba?