Durf te vragen #4

Misschien komt de geur niet van de dakgoot maar van het dak zelf? Materiaal waarvan het dak is gemaakt of het isolatiemateriaal zou wellicht kunnen gaan stinken als het warm wordt en er dan dampen vrijkomen oid

1 like

Ik ga eind mei met z’n 6en en wij betalen bijna 1000 voor 7 nachten (landal huisje, wel redelijk luxe met sauna)

1 like

http://archive.vn/ Dit gebruiken

2 likes

Dank je wel!!

1 like

In de categorie ‘oma heeft een vraag’:

Als ik muziek wil toevoegen aan mn Instagramstory, moet ik per se zo’ n stomme sticker erbij doen met de songtekst of titel.

Ik zie in de story’s van anderen heel vaak dat er geen sticker bij staat, maar dat de titel ed alleen boven, vlak onder de gebruikersnaam wordt getoond.

Weet iemand hoe ik dat ook voor elkaar kan krijgen?

1 like

Je bericht is verwijderd @pineapple.
Zie update: Update maart 2021

Dit geldt ook voor het vragen om screenshots van betaalde artikelen.

Die sticker buiten beeld slepen haha
Gewoon links of rechts

1 like

Ik ben een oud houten meubel van vurenhout aan het opknappen maar er zitten een aantal vlekken en beschadigingen op die ik niet weg gepoetst krijg. Ik wil het geheel niet in een ander kleurtje verven en de hout structuur en kleur behouden zoals die nu is. Hoe krijg ik de beschadigingen ‘ingekleurd’ en de andere vlekken weggewerkt? Ik heb hem al helemaal ingeolied en nu glanst hij mooi maar aan de beschadigingen is niks veranderd haha!

afbeelding afbeelding afbeelding

2 likes

:older_woman:t2::sob:

Dankje!!

2 likes

Ik kwam hier ook pas later achter hoor haha

1 like

Sorry maar briljant. Dit vroeg ik mij ook al tijden af :rofl:

3 likes

Ik denk dat je dan alles zou moeten schuren. Zijn het beschadigingen of heeft er een bepaalde vloeistof op gelekt?

Wie heeft voor het thuiswerken een microfoontje (op tafel - kan klein zijn) en bevalt dat?

1 like

Jaa daar was ik al bang voor :tired_face: vooral slijtage plekjes

Als je een beits in die kleur hebt of kan vinden werkt t misschien, maar dan blijf je wel verschil in oppervlak zien denk ik

2 likes

Goeie tip! Ga ik eens proberen, schuren en beitsen kan altijd nog (en is veel werk en zooi haha)

@Deurklink daar zat ik ook aan te denken inderdaad, alleen de kleine stukjes aanstippen! Maar of je dan echt de goede kleur krijgt…

1 like

Hoe komen ze bij zo’n talkshow zoals Jinek of Beau aan gasten? Gasten die iets te zeggen hebben over iets actueels (vaak nog van dezelfde dag zelfs). Bijv. random ondernemers of een verpleegkundige of noem het maar op.
En hoe worden ze benaderd? Via dm? :joy:
En dat gaat allemaal op de dag zelf?

3 likes

Daar zijn redacteurs voor. Soms heb je al contact met bv het management van een persoon, soms moet je dat nog gaan regelen op het moment dat je een bepaalde gast bedenkt. Het is vooral heel veel bellen.
Vaak heb je voor in ieder geval een deel van de gasten al een planning vooruit, als iemand bijvoorbeeld een boek uitbrengt weet je van tevoren al wanneer dat actueel is en heb je dus vooraf al ingepland dat die gast komt. En als er op de dag zelf iets gebeurt dan regel je dat dus op de dag zelf. Je moet daarom ook wel eens schuiven met gasten want meestal heb je een vast aantal.
Potentiële gasten (of hun management) benaderen ook zelf programma’s als ze graag te gast willen zijn, meestal als ze iets te promoten hebben.

Edit: ik zie dat je het hebt over random personen en niet over bekende mensen sorry, maar dat gaat dus op dezelfde manier, een redacteur zoekt dan iemand die relevant is en probeert daar contact mee te leggen. Meestal is er in dat geval natuurlijk geen management haha. Kan via DM als dat je enige aanknopingspunt is maar bellen werkt meestal het beste. En als je een verpleegster zoekt kun je bijvoorbeeld het dichtbijzijnde ziekenhuis benaderen.

4 likes

Vooral dat er geen creatieve begeleiding is lijkt me al vervelend voor de stagiaire. Ik zou daar in ieder geval niet blij mee zijn en heb meerdere grafische stages gehad. Denk ook dat de opleiding zelf niet op staat te springen, bij mijn MBO werd dat goed gecheckt of er genoeg begeleiding was.

1 like

Ja dit bedoelde ik!
Alleen ik ben ook weer iemand die zoiets na 2 wkn ineens niets vindt, dus hoopte op iets goedkoper alternatief dan Jabra (al die producten zijn vlg mij top)
Maar fijn dat het werkt, ja headphone is toch minder