Durf te vragen #4

Oke ik ben even op zoek naar andere meningen of misschien zelfs wel ervaringen. Een vriendin van mij heeft een eigen online winkel, maar ligt ook in een aantal concept stores met haar producten. Ze betaalt aan die winkels elke maand “huur” om haar producten daar neer te leggen en de winkel krijgt ook een bepaald percentage van elk verkocht product. Veel van die winkels hebben spullen van veel verschillende ondernemers liggen, dus de huur die die winkels krijgen is ook al onderdeel van het verdienmodel van die winkels. De winkels zijn nu natuurlijk dicht en mijn vriendin komt aardig in de knel met haar vaste lasten omdat de huur van al die winkels haar veel geld per maand kost. De winkels zelf hebben het natuurlijk ook heel moeilijk nu ze dicht moeten, maar ze hebben nog wel wat inkomsten door de huur van al die ondernemers die bij hun in de winkel liggen. De winkels zelf kunnen gemakkelijker steun aanvragen vanuit de overheid (of iig, ze komen voor meer steunpakketten in aanmerking). Vinden jullie dat die winkels geen of minder huur zouden moeten vragen aan de ondernemers die bij hun in de winkel liggen? Of vinden jullie dat omdat de winkel zelf ook getroffen worden ze dat niet hoeven te doen?

Ik vind het wel lastig inderdaad, want die winkel verkoopt natuurlijk ook niets. Ik zou het wel sympathiek vinden als er minder huur gerekend wordt. Of dat die winkel ook haar producten online aan gaat bieden.

4 likes

Ik heb deze en ben er heel blij mee. Groot genoeg en eet er ook gewoon rijst en pasta in. Heeft zelfs een uitsparing dat je stokjes blijven staan of kunnen liggen.

1 like

Het zou wel aardig als ze een huurkorting kan krijgen, want op hun beurt zouden de eigenaren van de winkel wellicht ook huurkorting kunnen krijgen van degene waarvan zij de ruimte huren (mocht het een huurpand zijn dan). De horeca onderneming waar ik voor werk krijgt momenteel ook huurkorting en een kennis van mij met een winkel krijgt ook korting van haar huurbaas. Echter, ken ik ook voldoende voorbeelden van mensen die geen korting krijgen. Ze zou het in ieder geval even kunnen aankaarten.

1 like

Heeft een van jullie ervaring met Invisalign? Ik overweeg het, maar duurt in mijn geval wel 14 maanden en kost 3450 euro :sweat_smile:

De zoekfunctie is je vriend.

Bedankt! Sorry, had niet bedacht dat daar ook een apart topic voor zou zijn.

2 likes

Weet niet wie laatst die egyptican magic aanraadde, maar is dit ook in een fysieke winkel te koop of alleen online? Als ik Google kom ik alleen op webshops uit, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

1 like

@Karl_Lagerfeld had het er laatst over!

2 likes

De bijenkorf heeft het een tijdje verkocht maar nu volgens mij niet meer. Maar in een drogist nog nooit gezien!

1 like

Mensen met acne: Moet je heden ten dage nog steeds een anticonceptie pil/spiraal hebben voor je roaccutane mag gebruiken?

Nee hoor! Ik moest alleen een extra verklaring tekenen dat ik geen hormonale anticonceptie gebruikte.

Ok top! Dat was eerst wel jaren het geval namelijk.

Word wel aangeraden en je moet iedere maand een zwangerschapstest doen in het zh voor je je nieuwe kuur krijgt

Er was vroeger zo’n programma met poppen van kinderen. Ik geloof dat het een Scandinavisch programma was en het speelde zich af in zo’n stenen huisje in het bos. Hoe heette het ook alweer… kan er gewoon niet op komen en google helpt me ook niet verder

Wat betekend deze emoji bij jullie? :grimacing:

Ik gebruik die smile al sinds het begin als vervanging van : D , maar daar heb ik nu een miscommunicatie over met een ander haha. Die gebruikt het als een verschrikt gezicht.

Vooral als ik iets stom heb gedaan of als er iets fout gegaan is ofzo gebruik ik deze.

13 likes

Een soort angstig, onhandig of als er iets is misgegaan. Als ik m een beetje knijp.

5 likes

afbeelding afbeelding
afbeelding

52 likes

:joy: Oke ja hebbes hahaha.

3 likes