Durf te vragen #4

Ik heb je even een PB gestuurd.

1 like

Wat heftig dat je dit hebt moeten doormaken. Hopelijk heb je mensen om je heen (in het echt of op het forum) die je kunnen adviseren en ondersteunen. Wees inderdaad niet bang om voor jezelf te kiezen en jezelf op één te zetten. Sterkte en een dikke digitale knuffel :heart:

1 like

Ik had hier het geluk dat we uit het buitenland naar Nederland kwamen en ik me meteen met mijn nieuwe naam kon inschrijven! En oja, die handtekening. Haha de lijst houdt niet op. Gelukkig moet ik binnenkort een nieuwe rijbewijs, dan kan ik dat meteen regelen.

1 like

Ah thanks!!

1 like

Weet iemand wat dit is? Is van tupperware

Als niemand iets weet heeft AliExpress misschien een suggestie? Als je een foto toevoegd.

Ik heb het telefoonnummer van een tupperware consulente en heb het even aan haar gevraagd, ik @ je wel even als ik reactie van haar heb

1 like

Het laat mij denken aan zo’n ding waarmee je bolletjes kunt maken uit fruit.

Alleen dat uitsteeksel klopt niet helemaal

1 like

Is dit niet een ei scheider? Kan niet goed zien of het groot genoeg voor een eidooier is…

Edit: die inkepingen lijken wel gemaakt om vocht van iets te scheiden…

Nee het is heel klein, op google vond ik een olijvenschepje maar wat is dat?? Maar het is wel de maat van een kleine olijf of amsterdams uitje ofzo

2 likes

hmm misschien om een olijf uit olie te halen en dan ‘druipt’ de olie zegmaar door die gleufjes :face_with_raised_eyebrow: …? ofzo haha

Ja misschien zodat je dingen die in water zitten zoals Amsterdamse uitjes eruit kan scheppen zonder het vocht mee te scheppen

@Luzarl dit was haar antwoord:
Ja dat is voor bv een augurk uit pot te halen, olijven of zilveruitjes etc.

Maar er horen dus langere puntjes aan te zitten om te prikken. Het ronde is dan voor de zilveruitjes denk ik, zodat je het vocht niet meeneemt

7 likes

Oke ik ben even op zoek naar andere meningen of misschien zelfs wel ervaringen. Een vriendin van mij heeft een eigen online winkel, maar ligt ook in een aantal concept stores met haar producten. Ze betaalt aan die winkels elke maand “huur” om haar producten daar neer te leggen en de winkel krijgt ook een bepaald percentage van elk verkocht product. Veel van die winkels hebben spullen van veel verschillende ondernemers liggen, dus de huur die die winkels krijgen is ook al onderdeel van het verdienmodel van die winkels. De winkels zijn nu natuurlijk dicht en mijn vriendin komt aardig in de knel met haar vaste lasten omdat de huur van al die winkels haar veel geld per maand kost. De winkels zelf hebben het natuurlijk ook heel moeilijk nu ze dicht moeten, maar ze hebben nog wel wat inkomsten door de huur van al die ondernemers die bij hun in de winkel liggen. De winkels zelf kunnen gemakkelijker steun aanvragen vanuit de overheid (of iig, ze komen voor meer steunpakketten in aanmerking). Vinden jullie dat die winkels geen of minder huur zouden moeten vragen aan de ondernemers die bij hun in de winkel liggen? Of vinden jullie dat omdat de winkel zelf ook getroffen worden ze dat niet hoeven te doen?

Ik vind het wel lastig inderdaad, want die winkel verkoopt natuurlijk ook niets. Ik zou het wel sympathiek vinden als er minder huur gerekend wordt. Of dat die winkel ook haar producten online aan gaat bieden.

4 likes

Ik heb deze en ben er heel blij mee. Groot genoeg en eet er ook gewoon rijst en pasta in. Heeft zelfs een uitsparing dat je stokjes blijven staan of kunnen liggen.

1 like

Het zou wel aardig als ze een huurkorting kan krijgen, want op hun beurt zouden de eigenaren van de winkel wellicht ook huurkorting kunnen krijgen van degene waarvan zij de ruimte huren (mocht het een huurpand zijn dan). De horeca onderneming waar ik voor werk krijgt momenteel ook huurkorting en een kennis van mij met een winkel krijgt ook korting van haar huurbaas. Echter, ken ik ook voldoende voorbeelden van mensen die geen korting krijgen. Ze zou het in ieder geval even kunnen aankaarten.

1 like

Heeft een van jullie ervaring met Invisalign? Ik overweeg het, maar duurt in mijn geval wel 14 maanden en kost 3450 euro :sweat_smile:

De zoekfunctie is je vriend.

Bedankt! Sorry, had niet bedacht dat daar ook een apart topic voor zou zijn.

2 likes