Durf te vragen #4

Wait, whut? Ik wist dat ze geen diamant maar ‘gewoon’ kristal gebruiken maar het zilver is ook nog eens plated? Dat moet er dan bij staan toch, net als bii gold plated?

1 like

Ja het is metaal met een laagje rhodium. Kwaliteit is niet heel best. Werk in een juwelier en krijg heel veel mensen binnen met verkleurde of lelijk geworden Swarovski sieraden. Ze moeten het wel vermelden inderdaad, als je googelt op Swarovski echt zilver staat er wel dat het verzilverd is. Geen idee of dat op hun eigen site ook duidelijk staat.

2 likes

Ik had op mijn 15e een Swarovski ring gekocht, was er helemaal trots op want lang voor gespaard en een echte Swarovski ring!!!, maar na een paar maanden dragen werd ie groen. Toen ging ik ermee terug naar de winkel en die man zei doodleuk “ja het zijn ook gelegenheidssieraden dus die moet je ook niet elke dag dragen”. Nouuuuuu, sindsdien haat ik het merk haha. :joy::triumph:

16 likes

Je betaalt voor de merknaam, niet voor de kwaliteit

8 likes

Ik zou denk ik geen gold plated nemen, in mijn ervaring verkleurt dat echt snel! Volgens mij ging het in het ‘eigen sieraden maken’ topic over dat RVS / stainless steel beter is/langer mooi blijft (zou je nog even op kunnen zoeken daar). Maar misschien wil je ook wel investeren in echt goud? Soms hebben verkopers op Etsy (wel even checken of het echt gold filled is) best betaalbare gouden sieraden, zeker als het een dun ringetje is. Je zou dan kunnen zoeken op ‘9k (of 14k) gold filled hoops’

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Noord-Holland

Niet aan beginnen. Die ringen moet je onwijs goed behandelen, echt teer spul. Met handen wassen ring af doen enzo. De ringen zijn idd niet kleiner te maken helaas. Ik heb er een die ligt te verstoffen om die reden. Veel te duur voor wat je krijgt.

1 like

Ik heb dit ooit gehad met een armbandje van Tiffany’s die ik van mijn ex had gekregen. Na een paar weken was hij gebroken. Werd wel gemaakt enzo zegt die man ja je moet hem ook niet dag en nacht dragen ivm bewegen tijdens je slaap enzo. :confounded: ik dacht nou voor dat geld had ik dat op zn minst verwacht.

Heb er ook een van MyJewellery en die draag ik wel dag en nacht en met douchen enzo en die blijft gewoon mooi voor 1/10e van de prijs.

Kan iemand mij helpen met excel? Ik zou graag een grafiek invoegen, zo’n taart of cirkeldiagram. Maar het lukt me niet de juiste waarden erin te krijgen?

Ja man, ik heb samen met mijn zusje een swarovski ring gekocht met een figuurtje erop van sentimentele waarde voor ons, en hij is binnen no time helemaal verkleurd. Draag hem nu amper, voelde me echt fucking hard genaaid. Ringen kostten ons 60 euro per stuk ofzo. Echt niet normaal.

2 likes

ik help je graag. stuur maar een dm of iets dan kijken we hoe we het aanpakken als het nog nodig is.

2 likes

Geen idee

Oorbellen wel. Na een halfjaar waren die compleet groen.

1 like

Ja voor alles

Weet ik ook niet eigenlijk. Wat ik wel weet is dat het Swarovski kristal heel goed beschermd moet worden tegen water etc. Dus gok dat het ook geldt voor de andere producten. Ik zou gewoon normaal goud/zilver oid kopen met zirkonen (of diamanten of edelstenen oid) en wel mee oppassen, ook goud/zilver wordt steeds kwetsbaarder als je het constant groter/kleiner moet laten maken.

Ik kreeg het in elk geval niet goed weg, want het zat echt onder de kristal en daar kun je natuurlijk niet poetsen zonder de hele oorbel te slopen. Ik zou gewoon iets anders kopen en wegblijven van Swarovski.

1 like

Grof geld voor geslepen glas op ijzer

17 likes

Heb ik ook met zirkonia, enige wat bij mij goedblijft is echt (wit)goud met diamant. Maarja :money_mouth_face:

1 like

Misschien als je zoekt op etsy. Waar mensen zelf hun sieraden maken en dan met wel echt zilver enzo. Je kan op prijsklasse zoeken. En ik denk dat je ook wel met de verkoper kan communiceren van als er iets aangepast moet worden dat diegene dat dan doet.

3 likes

Dan zijn edelstenen misschien dan wel een optie! Die kunnen goedkoop of duurder.

Oh en wat ik wel eens met zirkonen heb gedaan, is laten vervangen bij de juwelier. Was niet heel duur en ik had weer een mooi sieraad. Maar ik douch niet met sieraden en doe alles in de avond af. Dus ik heb amper last van verkleurende sieraden.