Durf te vragen #4

Of vraag het aan de balie als je er al bent @anon94399943

3 likes

Kun je dan niet gewoon dat bedrag van die belastingdiensttool aanhouden? Of kom je dan maandelijks in de knel met te lage toeslagen?

Neem aan van wel, maar of het praktisch is natuurlijk een tweede (met aan- en omkleden enz.). Zou ook even bellen idd zoals al is gezegd, dan weet je het zeker

Kut ik heb een bericht van de belastingdienst en ik vermoed dat ik zorgtoeslag mag terugbetalen ughhh

Heb je ook onregelmatigheidstoeslag? Wat misschien nog een idee is, om halverwege het jaar even een nieuwe berekening te maken met de al bekende gegevens. Je gebruikt trouwens het bedrag voor de loonheffing, dat is anders dan het bruto inkomen! En eigenlijk altijd naar boven afronden en iets meer meenemen is ook wel zo handig (maar denk dat je dat ook wel doet)

1 like

Oh joepie ik heb te weinig gekregen dus ik krijg nog 250 :money_mouth_face: @Xiomara
Ik had het maar ruim ingeschat voor de zekerheid, wel gewisseld van inkomen. Volgend jaar moet ik het wel hoger inschatten denk ik.

3 likes

Ohh wat een chille meevaller!

1 like

Het is een long shot en anders bel ik morgenochtend gelijk maar weet iemand misschien wat er gebeurd wanneer een verblijfsdocument terug naar de IND wordt gestuurd? Ik kan echt nergens vinden wat de consequenties zijn wanneer je een verblijfsdocument niet binnen 7 kalenderdagen afhaalt behalve dat hij teruggestuurd wordt en niet opnieuw gestuurd zal worden.

1 like

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Spanje

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Spanje

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Series & Netflix #3

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Series & Netflix #3

Ik ben laatst voor het eerst bericht na een reactie op woningnet (werd 8e bij loting), moest online bezichtigen en reactie doorgeven voor gisteren. Gedaan. Krijg ik daar nu nog een reactie op off? Want ik keek net en zag dat mijn voorlopige positie opeens 7 was ipv 8.

Wat zijn interessante supplementen en dergelijke voor een gemiddelde sporter? Ik doe vooral krachttraining en lopen. Zijn bv proteïnepoeders en creatine grote meerwaardes? Ik hoor het graag allemaal! (En ja, ik zou alles op Google kunnen vinden maar ik verkies vaak toch de mening van FF!)

Ik neem trouwens al magnesiumcitraat, vit D en visolie dagelijks.

Proteïnepoeder hangt gewoon af van je eetpatroon. Als je al veel eiwitten binnenkrijgt door je gewone voeding dan is het zeker geen must. Je zou eens een paar gemiddelde dagen de voedingswaarden kunnen berekenen van wat je eet (via Myfitnesspall bijvoorbeeld). Als je ergens tussen de 1,2-2g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht komt dan zit je wel goed. Afhankelijk van of je alleen plantaardige eiwitten eet zou je nog iets extra kunnen rekenen omdat plantaardige eiwitten minder goed zouden worden opgenomen.

3 likes

Wat @whosthatgirl zegt inderdaad, ik neem ook nog extra bcaa’s (aminozuren) en creatine.

1 like

Snapt iemand misschien de verschillen hiertussen? Vind het vaag en kan het niet echt voor me zien. Gaat om combineren van psychotherapeutische stromingen en dit zijn de definities. Eclectisme is gewoon van verschillende stromingen wat technieken gebruiken in je therapie volgens mij, maar begrijp niet hoe dat zich onderscheidt van de rest.
Docent vragen heeft geen zin, tentamen morgen om 9 uur.

1 like

Ik ken deze begrippen niet in deze context, maar als ik uit de beschrijving iets moet opmaken denk ik:
Combinatie - alle elementen van verschillende dingen lukraak bij elkaar gegooid tot 1 nieuw ding
Eclecticisme - de best (passende) elementen van verschillende dingen bij elkaar gecombineerd tot 1 beter nieuw ding
Integratie - elementen van het 1 opnemen in het ander zodat een ding beter wordt
Synthese - uit verschillende dingen tegengestelde elementen halen en combineren om een beter ding te maken
En misschien is het woord “ding” in bovenstaande zinnen dan te vervangen voor bijv. het woord “behandeling” of “therapie”

Correct me if I’m wrong, gokje dit

1 like

Ja dat verheldert het wel iets, bedankt!

2 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Durf te vragen #4 (Deel 3).