Beste aankoop van 2020 geweest. Makkelijk dat ik mijn iPhone en kan opladen en muziek kan luisteren nooit meer zo’n irritant kabeltje, je kunt gewoon weglopen terwijl je telefoon nog op tafel ligt. En ik gebruik ze ook als ik ga slapen. Kan namelijk gewoon draaien en bewegen zonder dat ik opgehangen word door het kabeltje.
En verder vind ik de geluidskwaliteit echt meer dan prima. Maar dat vind ik van normale Apple oortjes ook.
Waarom zetten sommige mensen een spatie voor hun uitroepteken/vraagteken ? (a la dit dus)
Hebben ze dat gewoon van elkaar overgenomen of is er een reden waarom mensen dit doen. Ik kan me hier dus onnodig aan ergeren.
Geen antwoord op je vraag, maar ik ken iemand die dit doet.?
Dus eerst een punt en dan een vraagteken. Ook zo irritant.
Dit hoort zo in het Frans, maar geen idee waarom niet-Franse mensen dit zouden doen
Komt dat niet gewoon door hun telefoon? Dat je typt en een woord suggestie kiest en dat er automatisch een spatie achter dat woord geplaatst wordt?
oh gelukkig, ik heb nu precies dezelfde status als @Bergson dus ik schrok even Kan nu niet wachten tot het binnen is <3
Of een punt/uitroepteken achter een emoji
Zo lelijk🥲!
Bij mij is de reden dat ik dat doe idd die van @Camem.Bert. En dat ik dan te lui ben om die spatie weg te halen haha.
Haha dat moet!! Anders is mn zin niet af !!!
huh echt?
Dat wist ik helemaal niet, dat heb ik ook nooit geleerd bij Frans volgens mij?
Hebben andere mensen wel geleerd op school dat er in het Frans een spatie voor een vraagteken komt?
- Ja
- Nee
0 stemmers
In het piercing topic staan er goede tips opgelijst in de openingspost!
Wel pas op het hbo voor het eerst geleerd na 5 jaar Frans op de middelbare
Ben er zoooo blij mee! Heb zelf wel de draadloos oplaadbare want we hebben overal van die draadloze opladers staan en mijn telefoon kan daar ook op. Maar echt top. Ook met opladen, gaat super snel.
Het is ook alleen met getypt Frans zo, als je schrijft dan hoef je er geen rekening mee te houden volgens mij. Daarom komt het op de middelbare school misschien weinig aan bod?
Misschien is het al ergens anders genoemd, sorry in dat geval maar hoe kun je reageren met bijv een hartje of huil emoji op een post? Heb het gelezen in de forum update dat het kan maar mij lukt het niet
Heb het al!! Voor anderen: hartje ingedrukt houden en dan iets anders kiezen
Vroeger was dat volgens mij wel zo. Maar vroeger als in 30-40 jaar geleden, dus niet dat ik het zelf nog meegemaakt heb. Ik herinner mij heeeel vaag dat mijn vader mij dat eens verteld heeft.
Edit: of ging dat over twee spaties na een punt. Nu weet ik het zelf niet meer.
Haha maar toen ik op de middelbare school zat was de boekdrukkunst al wel uitgevonden hoor
Maar ik snap wat je bedoelt, we hadden inderdaad ook geen laptops oid in de klas maar de kans dat je na school ooit een franse tekst zou typen ipv met de hand zou schrijven is toch wel erg groot. Ik vind het echt gek dat dit nooit aan bod is gekomen (terwijl ik gewoon eindexamen Frans heb gedaan), en blijkbaar bij het merendeel van de mensen hier niet.
Ik vind dat soort verschillen tussen talen altijd wel fascinerend, ook dat je in het Duits zelfstandig naamwoorden met een hoofdletter schrijft of in het Spaans zo’n omgekeerd vraagteken/uitroepteken gebruikt.
Van mergpijp trek je boullion, dus voor de smaak. Mja als je dat vies vindt kun je ook gewoon een boullionblokje/poeder gebruiken
Het is Rid-ouan Tag-hi (spreek je uit als Taggi en niet als Takkie)
Ri doe an taggie