Durf te vragen #4

Ik heb een ecobubble!

Moet je telkens zelf kiezen hoeveel spoelbeurten je wil? En hoe bepaal je dat?

2 likes

Ik zet hem meestal op ā€˜dagelijkse was’ en dan krijg ik een aantal spoelbeurten (ik zou je niet kunnen zeggen hoeveel) en daar verander ik niks aan. Soms gebruik ik een ander programma, maar dan verander ik eigenlijk ook niks aan de spoelbeurten, ik verander alleen soms de centrifugetoeren.

1 like

Dagelijkse was heb ik niet als optie. Heb nu een eerste was opgezet met het programma ā€˜katoen’ en dat stond standaard op twee spoelbeurten. Heb dat dan zo maar gelaten.

Mijn vorige was veel simpeler :sob:.

Ik heb ook een ecobubble met ā€˜dagelijkse was’ maar ik gebruik ook andere programmas. Verander eigenlijk nooit iets aan de spoelbeurten, laat gewoon staan wat die machine zegt. Het wisselt wel per programma

1 like

Ok dan zal het vanzelf wel juist ingesteld staan.

Gekke vraag maar heeft een van jullie vandaag ook appjes gekregen van Ierse nummers waarbij iedereen Ian heet?

Nee maar heb je Facebook? Mobiele nummers zijn gelekt. Geeeen idee of dat er mee te maken heeft maar dat is wat in me op komt

Daar zat ik ook aan te denken idd, maar wel heel toevallig dat 't Ierse nummers zijn met dezelfde naam? :sweat_smile:

Heb ze nu maar gewoon geblokkeerd want eentje belde ook al (per ongeluk denk ik want duurde maar 1 seconde)

@merel ohhhh is dat het aantal spoelbeurten? wat je van 0 tot iets van 4 kan instellen? Ik snapte al niet waar dat voor stond, ik dacht hoe vuil het was ofzo

1 like

Dit is de mijne met de instellingen van ā€˜dagelijkse was’, die 2 is het aantal keer spoelen en dat kan ik dan veranderen door op dat knopje spoelen eronder te drukken. Deze is al wel een jaar of 5 oud, dus misschien zien ze er nu wel heel anders uit of moet het met je iPad of met spraakbesturing ofzo :stuck_out_tongue:

2 likes

Speelt er hier iemand het spel Eleven met een vr-bril? Denk het niet maar zo ja, een keer een potje spelen?

(Het is een tafeltennisspel, het voelt echt exact hetzelfde als echt tafeltennissen! Ben helemaal fan :sweat_smile: )

3 likes

Ja raar. Hopelijk stopt het snel!

Ja ik heb de handleiding gelezen waardoor ik het wist. Maar stond niks in over hoe dit in te stellen.

Zo ziet het er bij mij uit (2e rij is spoelbeurten):

1 like

Ik vind extra spoelen zo zonde van het water! Met wasverzachter spoel ik 2 keer (laatste spoel komt de wasverzachter erbij) maar soms spoel ik maar ƩƩn keer.

3 likes

Ik heb al een week een slijmhoest (heb geen corona). En ben verkouden maar die hoest is al een week en gaat niet over. Nu wil mn vriend dat ik hoestsiroop haal. Maar ik niet omdat het gewoon niet bewezen is dat het helpt en ik moet mn hoestprikkel niet onderdrukken met een medicijn. (Op thuisarts.nl staat ook gewoon dat hoestsiroop niet werktšŸ˜‚).

Is dat iets qua cultuurverschil? Hij is BE ik NL. Kunnen anderen beamen dat ze in BE vaker naar de apotheek gaan voor dit soort dingen of ben ik gewoon koppigšŸ˜…. Mss wil mn vriend gwn lekker slapen zonder dat ik m wakker hoest maarja…

Geen idee of het medicijngebruik in belgiƫ echt hoger ligt, maar wij zijn wel gewend bij ziekte naar de huisarts te gaan (ziektebriefje verplicht voor werk), die dan wel vaak iets zegt dat het ok is om bepaald medicijn te nemen om klachten te onderdrukken of iets voorschrijft. Mss dat het daar wel te maken mee kan hebben?

1 like

Ik ben Nederlander en ik zou ook hoestsiroop kopen, maar ik heb ook het idee dat het echt werkt (misschien zit het dus tussen mijn oren, maar bij mij heeft het wel zin).

1 like

Ja dat van die briefjes ken ik. Toen ik dat voor t eerst hoorde vond ik dat een gek iets. Maar als t helpt tegen ziekteverzuim?
Vind t wel stom dat ik voor een simpel iets (pre corona) dan nu naar de huisarts zou moeten terwijl ik weet dat ik binnen 2/3 dagen weer kan werken.
Mijn oude huisarts in NL zou niks geven voor een hoestje en zeggen dat ik maar moest uitzieken (voel me verder ook gewoon goed en het is geen corona :wink:

https://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwerp/ziekteverzuim/regionaal-internationaal/internationaal

Volgens deze bron is er nochtans hoger ziekteverzuim in be dan nl dus of het echt werkt 🤷

1 like