Ja hoorde ook dat sommige een huisarts hebben die je meteen voor 5 dagen thuis schrijft lol:joy:… voor iets wat mss binnen 1/2 dagen wel oke is.
Dan krijg je inderdaad langer verzuim. Op mn werk (be) komt er een controle arts thuis om te kijken of je wel echt ziek en thuis bent. Kost ook lekker veel geld dan. Doe mij maar gewoon een belletje naar t werk van: ik heb hoofdpijn tot over 2 dagen maar (NL).
Grappig die verschillen.
Ik zou ook geen hoestsiroop kopen. Vind dat onzinnig, want een sterke thee van citroen/honing etc. Werkt net zo goed. Of dropjes eten om je keel te verzachten, maar dat is met een slijmhoest niet echt nodig. Misschien dat je vriend met citroenhoning thee oon akkoord gaat?
Funfact: er zit een opiaat in hoestdranken, een die niet verslavend of pijnstillend is.
Ik heb een Postcrossing kaart ontvangen uit Ukraine, tekst is niet in het Engels, mooi geschreven wel, maar niet altijd even duidelijk vind ik. Wil of kan iemand mij helpen met vertalen?
Heb je toevallig Facebook? Je hebt daar een groep ‘‘Elementor Community’’ (Elementor is een systeem wat binnen Wordpress kan draaien) en daar zie ik regelmatig oproepjes van mensen die benieuwd zijn naar websites van anderen. Dus daar zou je eventueel een oproep kunnen doen.
Heb je al die google translate functie geprobeerd waarbij je je camera erop richt?
Ik had me vorig jaar voor twee markten ingeschreven met mijn planten. Beiden gingen niet door en ze lieten me in januari weten dat ik het inschrijfgeld terug zou krijgen de week erop. Niets gekregen en ze reageren nergens meer op. Telefonisch niet bereikbaar. Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Maar je hebt hoestsiroop en hoestsiroop want iets van tijmdrank of dropdrank werkt niet per se nee (behalve verzachtend misschien). Maar in hoestdrank van de drogist bijv voor slijm zit broomhexine en dat lost de slijm op waardoor je het beter op kan hoesten! Heb nog nooit gelezen dat dat niet werkt eigenlijk (en in m’n eigen ervaring werkt het ook). Je hebt ook nog hoestdrank voor een droge hoest, daar zit noscapine in en onderdrukt de hoestkriebel
Als er een postadres is misschien een aangetekende brief sturen?
Ja maar werkt helaas niet
Op Reddit heb je pagina’s waar mensen je tekst kunnen vertalen!
Kun je misschien in contact komen met andere standhouders? Een oproepje plaatsen op social media misschien? Voor mijn werk moet ik ook de debiteuren bijhouden, hiervoor schrijf ik in ieder geval op wanneer ik ze op welke manier heb proberen te bereiken, dan heb je wel bewijs dat je het hebt geprobeerd. Verder stuur ik ook altijd een mail als ik heb gebeld en ik ze niet te pakken heb gekregen, want dan staat dat weer zwart op wit.
Het helpt bij mij altijd goed als ik een e-mail stuur dat ik ze meermaals heb geprobeerd te bereiken, maar ik helaas geen reactie heb ontvangen en dat ik hierbij de laatste herinnering stuur en ze het bedrag binnen 7 dagen naar ons dienen over te maken. Meestal is het dan wel vrij vlot geregeld. Nu gaat dit wel om situaties waarin ik facturen stuur die niet worden voldaan, maar ik denk dat je dit zeker kunt proberen. Anders misschien een aangetekende brief sturen zoals @Luipaard zegt, of rechtsbijstandverzekering inschakelen als je dat hebt? Je kunt het juridisch loket ook nog even bellen.
Dank, ga ik daar even vragen.
Ja die heb ik ook gezien maar daar is t wetenschappelijk nut ook niet van aangetoond 🥲. Ben mss ook te kritisch als verpleegkundige (denk dat dat mn vriend ook irriteert haha!) Als ik dit lees :
Advies
Bij acute hoest ten gevolge van ongecompliceerde luchtweginfecties heeft een afwachtend beleid de voorkeur. De effectiviteit van symptomatische of antimicrobiële therapie is niet aangetoond.
Puntje bij paaltje: vanavond lekker honingthee zetten en extra lepeltje erbij en t moet maar gewoon overgaan of hij (of ik) slaapt op de bank😆.
Ik wilde eigenlijk van het weekend naar de bollenstreek gaan voor de bloemenvelden. Zag op insta dat de tulpenroute verplaatst is. Weet iemand of er al velden in bloei staan en heeft iemand tips voor mooie plekken?
Je bent al een eind op weg geholpen. Eventueel kun je nog voorbeeldbrieven vinden bij Juridisch loket en Consumentenbond
Late reactie, maar Karwei heeft ook mooie!
Er staan op dit moment velden met narcissen en hyacinten in bloei. Nog niet echt volle velden met tulpen. Tenminste nog niet gezien op de velden waar ik dagelijks langs kom.
Hoi meiden ik heb een excel vraag. Ik heb een lijst waar ik heel veel data uit moet verwijderen. Maar als ik op verwijderen klik worden de cellen leeggemaakt maar ze blijven wel staan. Ik moet echt 1000 dingen weghalen en ik heb nu 1000 witregels en daarna begint die lijst. Hoe haal ik die 1000 witregels weg?