Durf te vragen #4

Kent iemand een boek oid met basiswiskunde in verstaanbare taal en beknopt uitgelegd? Met basis bedoel ik dan ongeveer alles wat je in het middelbaar leert. Het is al 10 jaar geleden dat ik ook maar iets met wiskunde te maken had en mijn vriend (wiskundige) probeert me nu wat uit te leggen maar alles zit zo ver. Afgeleide, functies, integralen, rico,… Ik herken het woord wel en ik weet dat ik het ooit moet gezien hebben maar wat het allemaal precies is??? Mijn vriend vindt het ook moeilijk om uit te leggen want voor hem is het allemaal vanzelfsprekend en hij denkt gewoon op een ander niveau. Bestaat er zoiets dat vrij algemeen helpt om al die dingen opnieuw te leren of op te frissen? Mag ook video’s of welk ander medium zijn.

Sos, send help. Ik verkoop nu een tafel via FB en hoopte dat er wel wat biedingen zouden komen (nee haha). Nu vroeg een bekende of ik de tafel nog heb; ja! En hij wil dus komen kijken. Helemaal prima, gun hem dat ook wel. Alleen hij vraagt nu wat ik ervoor wil hebben… vind dat zo moeilijk? Wil gewoon een normale prijs, maar ben zelf al snel bang dat het te veel is. Even foto in spoiler.

Samenvatting

Tafel is van Ikea, ondertussen niet meer verkrijgbaar ook. Is 170 cm lang. Heeft 4,5 jaar binnen gestaan in huis en zitten op het blad een aantal deukjes, en een iets dieper krasje van misschien 2cm lang, verder ziet hij er best nog netjes uit al zeg ik het zelf. Edit; geen flauw idee meer wat wij hiervoor ooit zelf hebben betaald
Wat zouden jullie hiervoor willen geven/vragen?

50 euro?

3 likes

Wat was de oorspronkelijke prijs?

Heb dus echt geen flauw idee meer :sweat_smile:

Niet meer dan 50 euro zou ik er voor vragen denk ik

4 likes

25 max denk ik, zoiets betaal je hiervoor ook bij de kringloop

2 likes

Je hebt wel een toepasselijke naam

4 likes

Misschien ff polletje maken voordat we hier 10tal berichten rijker zijn? Hoeveel zou jij max vragen voor deze tafel

• 10
  • 20
  • 30
  • 40
  • 50
  • 60
  • 70
  • 80
  • 90
  • 100
  • 110+

0 stemmers

1 like

Hahah ja erg hè, die is niet uit de lucht komen vallen hoor :yum:

1 like

Wat voor materiaal is het? Het lijkt op de foto een massief houten blad met een metalen onderstel, klopt dat?

Ik keek voor mijn eindexamen vaak wiskundeacademie op youtube, dat is vast nog wel te vinden. En anders zou je kunnen zoeken op middelbare schoolboeken, ik geloof dat mijn boeken getal en ruimte heetten.

1 like

Nee het is beide gewoon hout! Ook geen massief blad, I wish

Ik had laatst een (geschiedkundig) onderwerp waarover ik mijn kennis wilde ophalen en ik heb toen een “for Dummies” boek gelezen daarover.
Ik vond het eigenlijk echt heel goed, helder en met goede bronvermelding e.d. en ook gewoon serieus van toon. Ik was positief verrast! (Ik dacht eerst dat het meer komisch bedoelde boeken waren maar dat was dus niet)
Ze hebben vast ook wel wiskundeboeken?

2 likes

Khan Academy is top! Was ooit een docent die voor zijn neefje video’s ging opnemen om hem te helpen met wiskunde, maar dat is inmiddels uitgegroeid tot een enorm platform. Wel even opletten dat je in het goede niveau zit, want volgens mij biedt hij van basisschool tot universitaire wiskunde aan (en andere vakken)

4 likes

Dit “camera” icoontje verschijnt soms op mijn werklaptop. Ik zag het ineens en heb snel een screenshot gemaakt voordat hij weer verdween.

Weet iemand wat dit icoontje doet? Houdt mijn werkgever mijn scherm in de gaten met screenshots eens per kwartier? (Dat zou ik echt heel shit vinden)

Ik doe vrijwilligerswerk en help een Iraans koppel met hun Nederlands. Ze hebben daarnaast ook Nederlandse les en luisteren naar filmpjes op YouTube waar Nederlands wordt gesproken.

Hebben jullie misschien tips voor podcasts/YouTube-kanalen die fijn te volgen zijn en niet al te ingewikkeld zijn? (Ze zijn 37 en 42 jaar, dus geen Enzo Knol of zo😅).

1 like

Komt het bij je werkblad te staan?
Is het een camera, lijkt op een uitkijk toren ofzo (in UFO vorm?)
Is het niet je eigen virus scanner? It afdeling inschakelen? Krijgen andere collega’s dit ook te zien? Hebben jullie een OR (spyware moet met de OR zijn afgestemd)

Ja, dat kijken ze ook af en toe! En ik wil ze first dates aanraden:’)

Ik heb een tienerdagboek-podcast, is grappig, goed te volgen en duurt niet zo heel lang.

De vrouw heeft vaak oortjes in tijdens de afwas om zo meer naar Nederlands te luisteren. Vandaar dat ik vooral zoek naar podcast!

In een podcast van Man Man Man hebben ze wel eens verteld dat een meisje dat altijd naar hun podcast luisterde, ook vrijwilligerswerk deed met mensen die Nederlands wilden leren en daarvoor dus de podcasts van Man Man Man gebruikte (hadden ook een paar een spraakberichtje ingesproken en dat lieten ze horen, was echt schattig :smiling_face_with_three_hearts:). Wellicht dat dat iets is? Kunnen ze evt ook op lagere snelheid afspelen.