Durf te vragen #4

Zat al te kijken of het de Belgische site was maar niet toch

1 like

Hmmm dat maakt het wel een beetje apart inderdaad. Misschien dat ze dezelfde FAQ gebruiken?

Ook een Vinted-vraag. Ik heb nog nooit iets verkocht, maar nu heeft iemand iets van mij gekocht wat groot en lomp is, maar niet zwaar. Ze had het via Homerr gekocht, maar het servicepunt wilde het niet aannemen omdat het pakket te groot was. Nu heeft koper het opnieuw gekocht via DPD. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dit wel kan. Waar zie ik dat nou precies? Het artikel is smal, maar bijna een meter lang.

En is het eigenlijk betrouwbaar? Ik heb de Boos-aflevering gezien en ik zie ook in de voorwaarden staan: ‘compensatie voor koper’ als er iets misgaat. Niet het hele bedrag dus. Wat is wijsheid, moet ik dit gewoon niet doen of kan het wel? (Het gaat om 40 euro, geen honderden euro’s, maar toch)

Heeft iemand een gouden tip voor een mom jeans die lang genoeg is voor iemand die +1.80m
H&M lijkt allemaal te kort, heb best lange benen namelijk

Oh top dankje!

1 like

Ahh, bij mij helaas niet in de bonus

Kent iemand een boek oid met basiswiskunde in verstaanbare taal en beknopt uitgelegd? Met basis bedoel ik dan ongeveer alles wat je in het middelbaar leert. Het is al 10 jaar geleden dat ik ook maar iets met wiskunde te maken had en mijn vriend (wiskundige) probeert me nu wat uit te leggen maar alles zit zo ver. Afgeleide, functies, integralen, rico,… Ik herken het woord wel en ik weet dat ik het ooit moet gezien hebben maar wat het allemaal precies is??? Mijn vriend vindt het ook moeilijk om uit te leggen want voor hem is het allemaal vanzelfsprekend en hij denkt gewoon op een ander niveau. Bestaat er zoiets dat vrij algemeen helpt om al die dingen opnieuw te leren of op te frissen? Mag ook video’s of welk ander medium zijn.

Sos, send help. Ik verkoop nu een tafel via FB en hoopte dat er wel wat biedingen zouden komen (nee haha). Nu vroeg een bekende of ik de tafel nog heb; ja! En hij wil dus komen kijken. Helemaal prima, gun hem dat ook wel. Alleen hij vraagt nu wat ik ervoor wil hebben… vind dat zo moeilijk? Wil gewoon een normale prijs, maar ben zelf al snel bang dat het te veel is. Even foto in spoiler.

Samenvatting

Tafel is van Ikea, ondertussen niet meer verkrijgbaar ook. Is 170 cm lang. Heeft 4,5 jaar binnen gestaan in huis en zitten op het blad een aantal deukjes, en een iets dieper krasje van misschien 2cm lang, verder ziet hij er best nog netjes uit al zeg ik het zelf. Edit; geen flauw idee meer wat wij hiervoor ooit zelf hebben betaald
Wat zouden jullie hiervoor willen geven/vragen?

50 euro?

3 likes

Wat was de oorspronkelijke prijs?

Heb dus echt geen flauw idee meer :sweat_smile:

Niet meer dan 50 euro zou ik er voor vragen denk ik

4 likes

25 max denk ik, zoiets betaal je hiervoor ook bij de kringloop

2 likes

Je hebt wel een toepasselijke naam

4 likes

Misschien ff polletje maken voordat we hier 10tal berichten rijker zijn? Hoeveel zou jij max vragen voor deze tafel

• 10
  • 20
  • 30
  • 40
  • 50
  • 60
  • 70
  • 80
  • 90
  • 100
  • 110+

0 stemmers

1 like

Hahah ja erg hè, die is niet uit de lucht komen vallen hoor :yum:

1 like

Wat voor materiaal is het? Het lijkt op de foto een massief houten blad met een metalen onderstel, klopt dat?

Ik keek voor mijn eindexamen vaak wiskundeacademie op youtube, dat is vast nog wel te vinden. En anders zou je kunnen zoeken op middelbare schoolboeken, ik geloof dat mijn boeken getal en ruimte heetten.

1 like

Nee het is beide gewoon hout! Ook geen massief blad, I wish

Ik had laatst een (geschiedkundig) onderwerp waarover ik mijn kennis wilde ophalen en ik heb toen een “for Dummies” boek gelezen daarover.
Ik vond het eigenlijk echt heel goed, helder en met goede bronvermelding e.d. en ook gewoon serieus van toon. Ik was positief verrast! (Ik dacht eerst dat het meer komisch bedoelde boeken waren maar dat was dus niet)
Ze hebben vast ook wel wiskundeboeken?

2 likes