Khan Academy is top! Was ooit een docent die voor zijn neefje video’s ging opnemen om hem te helpen met wiskunde, maar dat is inmiddels uitgegroeid tot een enorm platform. Wel even opletten dat je in het goede niveau zit, want volgens mij biedt hij van basisschool tot universitaire wiskunde aan (en andere vakken)
Dit “camera” icoontje verschijnt soms op mijn werklaptop. Ik zag het ineens en heb snel een screenshot gemaakt voordat hij weer verdween.
Weet iemand wat dit icoontje doet? Houdt mijn werkgever mijn scherm in de gaten met screenshots eens per kwartier? (Dat zou ik echt heel shit vinden)
Ik doe vrijwilligerswerk en help een Iraans koppel met hun Nederlands. Ze hebben daarnaast ook Nederlandse les en luisteren naar filmpjes op YouTube waar Nederlands wordt gesproken.
Hebben jullie misschien tips voor podcasts/YouTube-kanalen die fijn te volgen zijn en niet al te ingewikkeld zijn? (Ze zijn 37 en 42 jaar, dus geen Enzo Knol of zo😅).
Komt het bij je werkblad te staan?
Is het een camera, lijkt op een uitkijk toren ofzo (in UFO vorm?)
Is het niet je eigen virus scanner? It afdeling inschakelen? Krijgen andere collega’s dit ook te zien? Hebben jullie een OR (spyware moet met de OR zijn afgestemd)
Ja, dat kijken ze ook af en toe! En ik wil ze first dates aanraden:’)
Ik heb een tienerdagboek-podcast, is grappig, goed te volgen en duurt niet zo heel lang.
De vrouw heeft vaak oortjes in tijdens de afwas om zo meer naar Nederlands te luisteren. Vandaar dat ik vooral zoek naar podcast!
In een podcast van Man Man Man hebben ze wel eens verteld dat een meisje dat altijd naar hun podcast luisterde, ook vrijwilligerswerk deed met mensen die Nederlands wilden leren en daarvoor dus de podcasts van Man Man Man gebruikte (hadden ook een paar een spraakberichtje ingesproken en dat lieten ze horen, was echt schattig ). Wellicht dat dat iets is? Kunnen ze evt ook op lagere snelheid afspelen.
Ik heb dit symbooltje ook en bij mij heeft het te maken met de harde schijven van mijn werk waar ik via de VPN mee verbind. Het staat ook in mijn verkenner bij die schijven. Kan het bij jou ook zoiets zijn? Ik zie er altijd een harde schijf aan een kabel in maar begrijp ook dat je er een camera in kunt zien haha.
Vinted bepaalt niet hoe groot een pakket mag zijn, dat doet de vervoerder. Dus even op de website van dpd opzoeken welke afmetingen je pakket mag hebben voor je het wegbrengt.
Echt gebeurd is ook wel leuk misschien. is altijd wel kort en duidelijk gesproken en opgenomen.
Misschien dat kookvideos ook een optie zijn? Ohmyfoodness is altijd wel helder. Anne+ staat ook op YouTube dacht ik. En iets als hhb. Nederlandse serie oogappels en dertigers.
Ik vind zelf De niet zo serieuze sprookjes podcasts ook leuk. Maar dat is wel Vlaams wellicht niet heel handig.
Nederlandse muziek is misschien ook nog een optie? Yentl en de boer hebben leuke, goede en vaak ook grappige teksten. Maaike Ouboter is ook leuk.
En @Leilouka thanks voor jullie reacties! Het is goed mogelijk dat het een virusscanner, vpn connect of harde schijn icon is. Ik zag er zelf enkel een camera in maar eigenlijk zou het ook een best rare camera zijn Volgens mij mag een werkgever ook niet zomaar mee gluren met schermen van zijn werknemers dus ik vond het al gekkig
Hm lastig, want het wordt natuurlijk al snel kinderlijk… Alles wat zo in me opkomt is gericht op jeugd (klokhuis ect). Zou het helpen als het kanalen/podcasts zijn die over een thema gaan waar ze in geinteresseerd zijn? Sport, koken, series, ect?
En misschien series & youtube incl ondertiteling? Ik kijk nu zelf Wafeltje & Mochi op Netflix haha, dat is dus een kinderserie over eten/koken. Vind ik wel leuk om te kijken en is er ook NL gesproken, maar denk dat dat niet is wat je zoekt. Lastig…
Heeft iemand ervaring met het schrijven van een motivatiebrief voor een master? Vind het op de een of andere manier een stuk lastiger dan voor een (bij)baan, dat ben ik namelijk wat meer gewend.
En zoja, zou ik diegene een berichtje mogen sturen?
Ligt heel erg aan de master! Ik werk voor een master en weet dat wij heel erg kijken naar internationale ervaring enz. De brief wordt snel bekeken maar niet lang geanalyseerd ofzo. Maar wij hebben nog een essay + cv + twee interviews ernaast.
Weet iemand of er ergens zoetjesdispensers te koop zijn? Het liefst zwart…
De blauw witte uit de supermarkt is een doorn in het oog in mijn koffie hoekje
Waarom wordt overal Tata Steel ijmuiden genoemd? Ik hoor dit op het nieuws en als ik google kom ik uit op ijmuiden, maar het ligt helemaal niet in ijmuiden? Het ligt in velsen noord, gemeente velsen. Is dat te lang of niet internationaal genoeg? Want het is ook niet dat iedereen ijmuiden nou zo goed op de kaart kan aanwijzen.
Elke keer als ik het hoor irriteer ik me weer, dus why???
Voor mij blijven het voor altijd de Hoogovens. Maar het postadres is in Ijmuiden en de plaats zelf is de 3e grootste haven in Nederland dus heeft wel enkele bekendheid op dat vlak.
Ik heb een nieuwe telefoon (van iPhone 8 naar 12) en ik had bij de 8 altijd in beeld hoe vol mijn batterij nog was maar dat is nu weg en kan ik nergens vinden. Weet iemand hoe ik dit weer in kan stellen?
Dat kan niet meer, maar als je naar beneden sleept zie je het
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Dat zal wel de reden zijn.
Ja ik kwam erop doordat we laatst parkeerde bij week aan zee en precies op dat moment kwam er iets op het nieuws over tata steel ijmuiden, terwijl we er dus gewoon naar kijken. Nouja die vriendin van mij ging dus twijfelen of er niet nog een tata steel was, want we waren niet in ijmuiden
Ah ik zie het! Thanks, had alles al afgezocht