Durf te vragen #4

Oh die heb ik gemist in mijn zoektocht, thanks.
Ik ga denk ik overwegen mijn plastic geval over te spuiten haha

1 like

Een gedeelte van Tata Steel grenst aan Wijk aan Zee (dit noemen ze de vieze kant) en een ander deel grenst aan IJmuiden (schone kant).
Officiële adres van Tata is inderdaad in Velsen! Maar Velsen valt onder gemeente IJmuiden.

Maar beide zitten nog in grondgebied van velsen noord toch en zitten aan de bovenkant van het noordzeekanaal? Of is er nog een stuk? En ijmuiden is gemeente velsen als ik het goed lees!

Ik denk dat het voornamelijk komt doordat ijmuiden een grotere stad is en velsen(noord) een klein dorp.

2 likes

Yes klopt een kant kijkt uit op WAZ en andere kant kijkt uit op de sluizen bij IJmuiden.
Zie dat in mijn berichtje ik het heb omgedraaid inderdaad. Het is gemeente Velsen en hieronder vallen o.a. Velsen-Noord en IJmuiden. De officiele ingang van de poort zit in Velsen-Noord aan de Wenckebachstraat.

Ik weet eigenlijk niet waarom ze het elke keer Tata Steel IJmuiden noemen.

Ik denk dat ze het relateren aan de haven die er zit, dat is de haven van IJmuiden.

Maar ijmuiden is onderdeel van de gemeente Velsen en de regio heet ijmond.

Zijn er meer mensen waarbij Google Docs momenteel niet goed werkt?

1 like

Ik wil een alert aanmaken bij asn bank dat ik als er geld wordt gestort een melding krijg. Ik kan nu alleen een attentie instellen per rekeningnummer maar ik wil voor elke storting. Kan dat?

Heeft iemand tips voor een goede bureaustoel?
Ik ben late to the party maar heb m nodig voor thuiswerken.

1 like

Bij mij doet 'ie het gewoon!

Ja bij mij nu ook weer! Blijkbaar was er een update waardoor de combinatie met AdBlocker voor problemen zorgde, dus die heb ik maar verwijderd. Gelukkig haha m’n halve leven staat daarop

Mijn laptop zoemt en piept vaak als een malle, word er echt helemaal gek van. Zou dat komen door stof? Het ding is pas een jaar oud en heb niet veel dingen tegelijk aanstaan oid, maar bij processen in de task manager staan wel weer heel veel windows processes en background processes waarvan ik geen idee heb wat ze betekenen dus geen idee wat ik mag sluiten? Maar die staan wel allemaal op 0.0% CPU dus wat betekent dat überhaupt.

En @Popsicle
Het terrein van Tata ligt in Velsen-noord, Beverwijk en zelfs in Heemskerk.

Het heet voluit ook Tata Steel IJmuiden BV

Dat steekt wel hoor, want IJmuiden ligt aan de andere kant van het kanaal…

(Ben een geboren wijker, en die zijn zeikers)

Edit:
Ok ik ben even verder gaan kijken want vroeger toen het hoogovens heette (mijn opa werkte er) hadden ze het ook al over IJmuiden.

Een stukje geschiedenis

Waar nu de sluizen liggen lag voeger de breesaap, met duinboerderijen. Daar werd het kanaal door gegraven en is er door de werknemers een nieuw dorp ontstaan waaronder IJmuiden en velseroog (het dorp van de arme gravers)
Het eerste hoofdkantoor van Hoogovens was in Villa Blijenhoeve. Dat stond in de Breesaap.
Men noemde dat na het graven van het kanaal ook uiteindelijk IJmuiden
Velsen lag oostelijker en aan de zuidkant van het kanaal.
Boven het kanaal, wat nu velsen-noord is, heette vroeger wijkeroog

In 1920 wilde Beverwijk uitbreiden en wilde het de dorpen wijk aan zee, wijk aan duin en wijkeroog indexeren.
Maar velsen wilde dat niet! En noemde wijkeroog toen velsen-noord

Dus, hoogovens bestond toen al, had zijn hoofdkantoor in een villa in de breesaap, oftewel IJmuiden.

Dit was mijn spreekbeurt

(De boeken van Connie braam zijn goed voor een stukje geschiedenis over velsen)

11 likes

Omg mijn opa werkte ook bij de Hoogovens! Voel een instant connectie nu :smiling_face_with_three_hearts:

Haha de kleinkinderen van Hoogovens
(Krijgen helaas geen kerstpakket meer)

2 likes

Ook geen zwart maar wel veel goedkoper dan die van bol.

1 like

:raised_hand:t2: nog een kleinkind van de Hoogovens hier!

2 likes

https://op-terschelling.nl

Dit poste zij afgelopen week.

Dit is nogal een random vraag haha maar dit gaat over Neymar, de voetballer. Het valt mij op dat als hij bijv. Heeft gescoord zijn naam altijd in hoofdletters staat, NEYMAR. Ook bij de opstellingen staat ineens zijn naam als enige weer in hoofdletters? Why??? Is ie zo populair of I dont get it.

1 like

Neymar is ook nog eens zijn voornaam

Ja! Dus ik volg het niet. Misschien heeft ie ze omgekocht ofzo haha.

2 likes