Durf te vragen #4

Wat een leuk idee zeg!

5 likes

Misschien kan je nog ergens pepernoten vinden?
Wij moesten altijd van die boterbabbelaars meenemen voor vrienden.
En dropmunten.

En patatje joppie saus is volgens mij ook wel een ding.

4 likes

Salmiakknotsen en iets met advocaat

2 likes

Wat leuk! Ik ben ook heel benieuwd wat jij gaat krijgen. Laat je dat tegen die tijd weten?

3 likes

Lekker hè!

Overigens, wellicht is het bij jullie anders, maar 5 mei is alleen een officiële vrije dag als het jaartal op een 0 of 5 eindigt. Dit jaar dus officieel niet, maar wellicht heeft jouw werkgever het wel als vrije dag bestempeld.

NIet echt een snack maar vlokken

2 likes

Late to the party maar Haagsche hopjes!

1 like

Er zijn al veel tips gegeven maar ik wilde even zeggen dat stroopwafels hier in de US echt overal liggen. Bij Trader Joe’s (supermarkt) en bij Starbucks etc. Tony’s Chocolade is hier ook vrij bekend en kan je bij Whole Foods kopen.

Waar mensen altijd enthousiast van worden is hagelslag (of nog beter: die kleine pakjes met ook fruithagel en vlokken) en paprika chips. Mijn man vind hopjes heel lekker.

En Amerikanen lusten geen zwarte drop.

Edit: bedacht net nog ontbijtkoek. En dan erbij zeggen dat ze het met ongezouten boter moeten eten :+1:t2:

8 likes

Ga je me nu vertellen dat het land van de 5000 chips smaken géén paprika chips kent?

20 likes

Nee :pleading_face:
Ik accepteer donaties

8 likes

Ik stuur meteen een vrachtlading, en prayer and thoughts uiteraard.

3 likes

Dank je wel! Daar heb ik zeker iets aan, ik ga het op het lijstje zetten. En ik ga het gelijk even vragen of ze al iets van stroopwafels of Tony’s heeft geproefd. Ik vind zelf deze heel lekker:

Zoiets hebben ze dan niet? Alleen de “normale” stroopwafels?

1 like

@Flora wil je je vraag de volgende keer in een passend topic plaatsen. Dat scheelt ons een heleboel werk.

1 like

Soms heb ik het moment dat ik mijn comment hier plaats al een like ontvangen. Hoe kan dat? Ik was praktisch nog bezig met typen en het moment dat ik op antwoorden klik, heb ik al een notificatie?

Is hier iemand die iets weet over stages / afstudeeropdrachten van mensen die een grafisch design opleiding /multimedia design of vergelijkbare opleiding volgen?

Vraag erover

Lang verhaal kort: ik werk bij een soort startup dus nog niet zo veel budget. We ontwikkelen software producten die op zich goed werken maar het ziet er wel helemaal ruk uit. Zou het ontwikkelen van een gehele nieuwe huisstijl / interface design een afstudeeropdracht van iemand kunnen zijn? We werken wel met alleen maar IT’ers, dus er is geen creatieve begeleiding.

Ik werk niet in dat veld maar een stagiair hoort boventallig te zijn. Dit klinkt meer als een volwaardige professionele opdracht die gewoon onderbetaald gaat worden, maar eigenlijk door een volwaardige medewerker incl. bijbehorend salaris gedaan zou moeten worden. En als er geen begeleiding is al helemaal niet, dan is er eigenlijk niks stage-achtigs meer aan.

15 likes

Dat vind ik zelf eigenlijk ook, maar ik vraag me af wat gebruikelijk is voor dat soort studenten. Want ik denk niet dat iedereen bij een designbureau o.i.d. terecht zou kunnen voor een stage.
En ik denk eigenlijk wel dat ze boventallig zijn. Want het zou mooi zijn als we een extra optie hebben qua design. Is het niets, dan is het niets. Het is alsnog ons risico want wij gaan er uiteraard wel voor betalen (Maar gewoon een normale vergoeding denk ik.)
Maargoed, ik ben dus vooral benieuwd naar iemand die kan vertellen wat gebruikelijk is in die branche.
Edit: Misschien is het ook een slecht idee maar ik werkte voorheen in de tijdschriftenwereld dus ik denk dat ik sowieso geen realistisch beeld heb van wat een stage in hoort te houden. :sweat_smile:

2 likes

Ik zou sowieso even zoeken naar onderwijsinstellingen die deze opleiding aanbieden, over het algemeen moet er namelijk wel iemand in dienst zijn die een dergelijke opleiding heeft afgerond om een stagiair(e) van zo’n opleiding aan te kunnen nemen.
Vaak hebben ze wel een pagina op hun website met welke stages bedrijven kunnen aanbieden aan hun studenten en aan welke eisen ze dan moeten voldoen. Zo begin ik ook altijd met zoeken als we een stagiar(e) willen voor een bepaalde functie.

1 like

Ik heb zoiets nog nooit gezien nee!
Wel soms met alleen chocolade maar denk niet dat de meeste dit kennen!

Ben benieuwd wat jij allemaal krijgt!
Ik vind zelf Coffee Crisp uit Canada heel lekker! (Naast alles met maple syrup)

2 likes

Wat doe je met studieboeken van 10 jaar geleden? Bewaar je dat? Gooi je dat weg? Lijkt me niet meer relevant, maar een boek weggooien voelt verkeerd.