Durf te vragen #4

Thanks voor de hulp iedereen! Dan doe ik het gewoon. Heb dan een soort van lichtblauwe balk bovenaan mijn cv met deze foto aan de linkerkant en verder alles gewoon zonder kleur!

2 likes

Ik ben ook super benieuwd, zal het laten zien als ik het binnen heb!

2 likes

Voor mijn werk ben ik o.a verantwoordelijk voor het bijhouden van de budgetten en de urenadministratie, etc. Dit heb ik me eigen gemaakt, maar ik zou het graag beter willen begrijpen. Nu is er een klein budget beschikbaar gesteld voor opleidingen en boeken en ik zou dus graag een cursus willen doen! Weet iemand of een basiscursus Boekhouden hierin zou voorzien? Of moet je dan eerder een andere cursus doen? Ik hoop dat iemand hier dat weet :slightly_smiling_face:

Ik heb geen inhoudelijke tips, maar ik zag dat in het kader van Nederland leert door ook financiĆ«le cursussen zoals bijv boekhouden worden aangeboden. Dan kan je gratis kijken of zoā€™n training je bevalt.
https://vindjeupdate.hoewerktnederland.nl/ en dan filteren op financieel en administratie

2 likes

Hee wat leuk, ik kende dit platform niet! Staan leuke dingen op, bedankt voor de tip.

1 like

Weet iemand waar je potgrond kan halen zonder afspraak te maken? Dan bedoel ik een winkel waar dat ook echt niet hoeft, geen winkel die zich niet aan de regels houdt.
Mijn moestuintjes van de AH schieten ineens omhoog :sweat_smile::sweat_smile:

Gewoon ah en en dirk, vomar ook geloof ik

1 like

Welkoop en pets place zijn ook open als essentiƫle winkel!

1 like

Lidl Aldi Coop (ter aanvulling op supermarkten)

1 like

@Deurklink @Lort Oh fijn, dat wist ik helemaal niet! Had al wel in de folder van o.a. Aldi gekeken, maar daar stond het niet in.
Nog nooit potgrond gekocht geloof ik :grimacing::grimacing:

1 like

afbeelding

Wat moet je doen met dat roze ding?

2 likes

Volgens google een bloemenstripper om bladeren en doornen enzo te verwijderen. Het lijkt meer op een plankje voor je strijkkralen.

1 like

Misschien een hele domme vraag hoor, maar stel dat iedereen (of heel veel mensen) opeens plantaardig gaan zouden eten, zouden we dan niet daarin een groot tekort krijgen en zou dat dan niet op zijn eigen manier het klimaat verneuken?

Nee dat gebeurt niet want voor vlees is veel meer landbouw nodig. Voor de productie van 1 kg rundvlees heb je bijvoorbeeld ongeveer 7 kg soja nodig. Je kan dan natuurlijk beter gewoon die 7 kg direct aan mensen geven toch. :woman_shrugging:t2:


Zijn er manieren om succesvol een kriebelend kledingstuk minder kriebelend te maken? Ik heb iets besteld en het staat ontzettend leuk, maar hij kriebeltā€¦ Ik lees op internet dat je hem kan wassen met conditioner of azijn, maar werkt dat echt of is dat zoā€™n advies wat leuk klinkt maar niets uithaalt? Iemand ervaring mee?

3 likes

Ik heb voor het eerst een baan zonder nul-uren contract (echt blessed :sparkles: ) maar over het algemeen is het dan toch zo dat ik bijv Pinksteren vrij heb maar wel betaald krijg als ik normaal altijd maandagen werk?

afbeelding

:blush:

10 likes

Aah super op die term zoeken levert meer op inderdaad! Gelukkig heb ik een rozenstruik dus zou het van pas kunnen komen :rofl:

Ja! Als jij een contract hebt voor 40 uur, krijg je ook salaris passend bij 40 uur. Ook als je een dag vrij bent vanwege een feestdag.

2 likes

Ja, daar zat zeker een V&D, de schoolspullen en papierwaren en zo zaten daar vooral. De rest van de V&D was inderdaad aan de overkant. In de kelder zat een Hema. @Sjern
Maar ook nog veel andere winkels (o.a. een mango volgens mij)

@monkeyslut gewoon zomaar! Ik moest er ineens aan denken en ik wist niet meer zeker hoe het nou zat.

3 likes

In die v&d zat dus een new look volgens mij! Zoā€™n store in store. Maar ik weet het niet zeker. Misschien was dat dan dat andere deel juist.

Nu je het zegt kan ik me dat van die schoolspullen daar wel herinneren, er komen van die vlagen aan herinneringen naar boven haha.

1 like