Durf te vragen #4

Iemand hier die in de bouw werkt?
Waarom zijn bouwvakkers nooit tegelijkertijd aan het werk? Als er bijvoorbeeld een groepje van vier bouwvakkers is, is er 1 zich het zweet in de bilnaad aan het werken en de rest staat er dan zo wezenloos naar te staren.
Is dit een gouden regel onder de bouwvakkers? Mogen ze niet voor de deadline klaar zijn? Whyyy

5 likes

Ja die vond ik ook al! Maar die voldeed niet helemaal aan hoe ze het omschreef.

Aanvulling hierop: waarom beginnen ze altijd om 7 uur en niet gewoon op een normaal tijdstip zoals 9 uur?

2 likes

Dat mag vast wel. Heb je al eens telefonisch een afspraak gemaakt? Ik wil je anders wel uitleggen hoe zo’n gesprek gaat zodat je daarna zelf kan bellen. (Want oefenen is altijd goed en met een huisarts wellicht laagdrempelig voor je.)

1 like

En is het ook niet dat het met de hitte nog te maken heeft? Vooral in de zomer hoe vroeger je begint hoe meer je kan doen zonder oververhit te geraken.

Aan de snelweg zijn ze wel altijd in de avond/nacht bezig. Dan zie je ook hoeveel extra risico dat meebrengt. Overal lampen etc.

1 like

Maar waarom staan ze dan zo met z’n allen te staren? Ik zie nooit iemand zn ding doen :rofl:

1 like

Oh joh wist helemaal niet dat dat noodzakelijk was. Ik haal eigenlijk altijd de medicijnen van mijn vader op, dat zijn vaak hele grote hoeveelheden omdat hij veel moet slikken en dat is nooit een probleem geweest gelukkig! Misschien verschillend per apotheek :slightly_smiling_face:

Thanks :two_hearts: Mijn vriend heeft ondertussen al gebeld en het kon gewoon, maar lief dat je het aanbied!
Ik heb liever gewoon dat iemand zegt “ja dat kan gewoon, heb ik ook wel eens gedaan” of “nee dat mag niet ivm privacy” dan dat ik of mijn vriend er achter moet komen tijdens het bellen.

Okee. Sorry Jantje, Piet, Ali en Klaas. Ik zal booit meer op jullie zeiken :sob:

3 likes

Maar wij kunnen toch niet weten wat jouw huisarts goed vindt? :joy:

6 likes

Nouja je vraagt gewoon iets aan ons wat wij niet kunnen weten. Desalniettemin reageren mensen en proberen je te helpen met hoe je het wel kan aanpakken dus beetje flauw dit. Maar goed, fijn dat het is gelukt.

2 likes

Ja, heb ook weleens voor mijn vriend gebeld.

Edit: Oh laat maar, er is al gebeld haha

1 like

Dit?

10 likes

Weet iemand waar ze Ice Cappuccino voor een Dolce Gusto verkopen? Heb al heel veel supermarkten gehad. Jumbo, Dirk, AH, MCD en allemaal niet :pensive: Misschien AH XL?

Zijn de winkels (supermarkt) morgen open? Denk het wel gewoon toch

Ligt eraan waar je woont toch? In Amsterdam is de kans groter dan in Lutjebroek.

Ja, bevrijdingsdag is dit jaar geen officiële vrije dag

Ik heb een oorbel van m’n moeder gekregen (ze was er 1 kwijtgeraakt maar ik heb toch altijd verschillende sieraden in beide oren) en ben heel benieuwd wat voor soort steen er in zit. Hij is lichtroze maar wel heel helder, daarom dacht ik geen rozekwarts (dat lijkt wat troebeler op plaatjes). Wie is hier stenen-expert? (@Radio misschien?)

Er zijn veel verschillende roze stenen, maar die kunnen er ook weer per steen anders uitzien.
Dit zou een roze toermalijn of een roze topaas kunnen zijn. Een roze spinel of roze kunziet kan ook. (omdat ik andere sieraden ken met die stenen, die er ongeveer zo uitzien) Ik weet eigenlijk niet of je dat onderscheid zo van een plaatje kunt maken, maar misschien weet iemand anders meer!

5 likes

Is heel lastig te zeggen vind ik, ik neig naar spinel of toermalijn, maar kan ook saffier zijn. Of gewoon zirkonia :sweat_smile:

2 likes