Durf te vragen #4

Sorry, wil je me niet outen hier op het forum.

Edit: jaaaa dat bedoel ik dus. Dat ik als Iniemaxie de Naamman iets bestel en dan met m’n ID met Iniemaxi de Meisjesnaam aankom, dat ze dan denken: eh neu.

5 likes

Officieel moeten ze het soms weigeren, zeker bij bedrijven zoals wehkamp waar ze hier heel streng mee zijn. Daar moet degene die het ophaalt ook degene zijn die het besteld. Dus als Jansen het besteld en op jouw ID staat de Vries mogen ze het niet meegeven.
Bij bedrijven die dit strenge beleid niet hebben maakt het idd niets uit.

1 like

Maar je mailadres heeft toch niets te maken met de naam waarmee je iets koopt? Als je prinsespony@hotmail.com als e-mail hebt kun je ook gewoon online bestellen.

3 likes

Ik vond het ook veel gedoe, en zeker nu het ernaar uitziet dat we geen kinderen gaan krijgen (beide niet echt een kinderwens), denk ik wel eens: waarom heb ik niet gewoon mijn eigen naam gehouden?
Maar ik ben gewoon mijn oude e-mailadres blijven gebruiken, alleen mijn naam aangepast als afzender (dus ontvangers zien nu Voornaam Achternaam-Meisjesnaam als afzender, maar mijn e-mailadres is voornaammeisjesnaam@…).
Naamswijziging bij de bank is het vervelendst, daar moest ik fysiek met mijn trouwboekje naartoe :joy: Wel pre-corona. Verder kan alles online gewijzigd worden. Ik kreeg wel een nieuwe zorgpas. Handtekening heb ik aangepast nadat ik een nieuw rijbewijs kreeg, nooit wat over gehoord verder.

2 likes

Ik weet niet of deze vraag over jezelf gaat maar ik hoop dat alles oké met je gaat en dat je veilig bent :heavy_heart_exclamation:

6 likes

Vind ik lastig of ik wel/geen aangifte zou doen. Ligt eraan. Als hij echt in therapie gaat dan zou ik dat (denk ik) niet doen, maar ligt aan de situatie.
Maar afstand nemen zou ik sowieso. Zou veel te bang zijn dat het nogmaals gebeurt.

Mocht dit over jou gaan, kies voor jezelf en je eigen veiligheid aub :heart:

2 likes

Zelf bespreken met jouw netwerk/therapeuten en jezelf in veiligheid brengen :heart:

Ik denk overigens dat het woordje ‘ernstig’ wel aangeeft dat je zelf weet dat het foute boel is. Maar welig niet aangifte doen kunnen wij niet voor je bepalen, dat is zo’n persoonlijke beslissing. Ik kan alleen maar zeggen praat met je omgeving, ik hoop dat je daar steun hebt. En áls je aangifte gaat doen; neem alsjeblieft iemand mee.

5 likes

Oeh als ik alle andere antwoorden lees, denk ik: volgens mij doe ik iets niet goed.
Ik heb nergens echt mijn naam gewijzigd? Voor de wet blijf je toch bekend met je meisjesnaam en idd op je rijbewijs ect komt het er bij een nieuw op als e/v . Dus volgens mij maakt het wettelijk gezien niets uit?
Ik heb iig echt nergens proactief mijn naam gewijzigd. Alleen als ik nu dus ergens een nieuwe account aan maak. En mailadres is wat @George ook al zegt, dat maakt niets uit. Dus die ga ik al helemaal niet wijzigen want dan mis ik jaren aan communicatie…
Hahahah vraag me nu sterk af of ik te makkelijk ben haha

2 likes

Zo heb ik het ook gedaan. Effectief gebruik ik m’n nieuwe achternaam alleen bij (restaurant) reserveringen en op kaartjes.

1 like

(Laat me even weten als je dit gelezen hebt, wil het weer verwijderen :hugs:)

1 like

Ik heb je even een PB gestuurd.

1 like

Wat heftig dat je dit hebt moeten doormaken. Hopelijk heb je mensen om je heen (in het echt of op het forum) die je kunnen adviseren en ondersteunen. Wees inderdaad niet bang om voor jezelf te kiezen en jezelf op één te zetten. Sterkte en een dikke digitale knuffel :heart:

1 like

Ik had hier het geluk dat we uit het buitenland naar Nederland kwamen en ik me meteen met mijn nieuwe naam kon inschrijven! En oja, die handtekening. Haha de lijst houdt niet op. Gelukkig moet ik binnenkort een nieuwe rijbewijs, dan kan ik dat meteen regelen.

1 like

Ah thanks!!

1 like

Weet iemand wat dit is? Is van tupperware

Als niemand iets weet heeft AliExpress misschien een suggestie? Als je een foto toevoegd.

Ik heb het telefoonnummer van een tupperware consulente en heb het even aan haar gevraagd, ik @ je wel even als ik reactie van haar heb

1 like

Het laat mij denken aan zo’n ding waarmee je bolletjes kunt maken uit fruit.

Alleen dat uitsteeksel klopt niet helemaal

1 like

Is dit niet een ei scheider? Kan niet goed zien of het groot genoeg voor een eidooier is…

Edit: die inkepingen lijken wel gemaakt om vocht van iets te scheiden…

Nee het is heel klein, op google vond ik een olijvenschepje maar wat is dat?? Maar het is wel de maat van een kleine olijf of amsterdams uitje ofzo

2 likes