Durf te vragen #4

Wauw mooie borden dit! Je eten ziet er instant chique uit zo. Maar dit zijn wel meer diepe borden dan kommen toch? Bij een kom voor ramen denk ik meer aan zoiets:

1 like

Ja het zijn inderdaad ‘‘gewoon’’ diepe borden, maar ik gebruik ze zelf ook regelmatig voor ramen en dan zijn ze zeker groot genoeg!

Waar komt je servies vandaan?

In mijn post staat een linkje naar een webshop! Ik heb de borden zelf bij een groothandel gekocht, dus je zou nog even kunnen kijken of je ze ergens anders goedkoper kunt vinden, maar ik denk dat deze prijs best fair is.

1 like

Haha wauw helemaal over de link heen gekeken. Bedankt! Erg mooi servies en inderdaad redelijke prijs.

1 like

www.meerleuks.nl heeft wel leuke dingen! En www.24papershop.nl ook (maar weet even niet qua mappen e.d.) en www.cafeanalog.nl heeft ook wel heel knutsel dingen, misschien vind je daar nog iets tussen wat ook kan voor schoolspullen.

1 like

Ik ben even op zoek naar wat advies van vrouwen hier die ook getrouwd zijn en de naam van hun man hebben aangenomen. Mij leek dat dus leuk, maar ik vind het ZO veel gedoe dat ik twijfel of het wel handig is. Mijn emailadres (met m’n oude naam dus) gebruik ik echt om bij 100 platforms in te loggen, hoe kan ik dat nou ooit aanpassen? En als ik iets bestel op mijn nieuwe naam en ik moet me legitimeren als het bezorgd wordt, daar staat je nieuwe naam niet automatisch op. Pffff, ik vind het echt lastig. Hoe hebben anderen dit gedaan? Help :slight_smile: ik zit er al aan te denken om het maar te laten en gewoon lekker m’n eigen naam te blijven voeren, omdat dat makkelijk is, maar het leek me zo gezellig (en handig) om dezelfde naam als m’n kind te hebben.

Ik ben al voor ons huwelijk een nieuw e-mail adres gaan gebruiken voor alles wat i daarna aanmeldde. En als ik er aan dacht wijzigde ik m’n mail.

Overigens wordt mijn id altijd geaccepteerd. Ook al staat er de Vries en op het pakketje Janssen haha.

En ik check 1x per week m’n oude mail nog

Maar op je ID staat je meisjesnaam nog wel.

Dus op je rijbewijs:

Iniemaxi Jansen e/v De Vries

Als je vliegtickets koopt moet je ook nog je meisjesnaam gebruiken.

Sorry, wil je me niet outen hier op het forum.

Edit: jaaaa dat bedoel ik dus. Dat ik als Iniemaxie de Naamman iets bestel en dan met m’n ID met Iniemaxi de Meisjesnaam aankom, dat ze dan denken: eh neu.

5 likes

Officieel moeten ze het soms weigeren, zeker bij bedrijven zoals wehkamp waar ze hier heel streng mee zijn. Daar moet degene die het ophaalt ook degene zijn die het besteld. Dus als Jansen het besteld en op jouw ID staat de Vries mogen ze het niet meegeven.
Bij bedrijven die dit strenge beleid niet hebben maakt het idd niets uit.

1 like

Ik laat mijn oude mail automatisch doorsturen naar mijn nieuwe mail, dus daar merk ik niks van. Bij websites enzo heb ik gewoon af en toe eens mijn naam aangepast (niet alles in 1x, maar gewoon op het moment dat ik er ging inloggen).
Verder heb ik in al die jaren 1x gehad dat iemand bij het postkantoor zei dat de naam niet overeen kwam, toen zei ik ‘die andere naam staat op de achterkant’, en toen was het goed. Ik legitimeer me nu altijd met mijn rijbewijs, daar staan beide namen naast elkaar.
Was echt geen gedoe verder.

1 like

Maar je mailadres heeft toch niets te maken met de naam waarmee je iets koopt? Als je prinsespony@hotmail.com als e-mail hebt kun je ook gewoon online bestellen.

3 likes

Ik vond het ook veel gedoe, en zeker nu het ernaar uitziet dat we geen kinderen gaan krijgen (beide niet echt een kinderwens), denk ik wel eens: waarom heb ik niet gewoon mijn eigen naam gehouden?
Maar ik ben gewoon mijn oude e-mailadres blijven gebruiken, alleen mijn naam aangepast als afzender (dus ontvangers zien nu Voornaam Achternaam-Meisjesnaam als afzender, maar mijn e-mailadres is voornaammeisjesnaam@
).
Naamswijziging bij de bank is het vervelendst, daar moest ik fysiek met mijn trouwboekje naartoe :joy: Wel pre-corona. Verder kan alles online gewijzigd worden. Ik kreeg wel een nieuwe zorgpas. Handtekening heb ik aangepast nadat ik een nieuw rijbewijs kreeg, nooit wat over gehoord verder.

2 likes

Ik weet niet of deze vraag over jezelf gaat maar ik hoop dat alles oké met je gaat en dat je veilig bent :heavy_heart_exclamation:

6 likes

Vind ik lastig of ik wel/geen aangifte zou doen. Ligt eraan. Als hij echt in therapie gaat dan zou ik dat (denk ik) niet doen, maar ligt aan de situatie.
Maar afstand nemen zou ik sowieso. Zou veel te bang zijn dat het nogmaals gebeurt.

Mocht dit over jou gaan, kies voor jezelf en je eigen veiligheid aub :heart:

2 likes

Zelf bespreken met jouw netwerk/therapeuten en jezelf in veiligheid brengen :heart:

Ik denk overigens dat het woordje ‘ernstig’ wel aangeeft dat je zelf weet dat het foute boel is. Maar welig niet aangifte doen kunnen wij niet voor je bepalen, dat is zo’n persoonlijke beslissing. Ik kan alleen maar zeggen praat met je omgeving, ik hoop dat je daar steun hebt. En áls je aangifte gaat doen; neem alsjeblieft iemand mee.

5 likes

Oeh als ik alle andere antwoorden lees, denk ik: volgens mij doe ik iets niet goed.
Ik heb nergens echt mijn naam gewijzigd? Voor de wet blijf je toch bekend met je meisjesnaam en idd op je rijbewijs ect komt het er bij een nieuw op als e/v . Dus volgens mij maakt het wettelijk gezien niets uit?
Ik heb iig echt nergens proactief mijn naam gewijzigd. Alleen als ik nu dus ergens een nieuwe account aan maak. En mailadres is wat @George ook al zegt, dat maakt niets uit. Dus die ga ik al helemaal niet wijzigen want dan mis ik jaren aan communicatie

Hahahah vraag me nu sterk af of ik te makkelijk ben haha

2 likes

Zo heb ik het ook gedaan. Effectief gebruik ik m’n nieuwe achternaam alleen bij (restaurant) reserveringen en op kaartjes.

1 like

(Laat me even weten als je dit gelezen hebt, wil het weer verwijderen :hugs:)

1 like