Durf te vragen #4

Nee vind dat (vooral nu na Corona) helemaal niet raar juist!

1 like

Ja heeft een uitneembare binnenzool! Die heb je wel echt nodig, dus ik zou niet zonder gaan lopen, maar je kan natuurlijk altijd gewoon een los binnenzooltje kopen bij de schoenmaker of schoenwinkel. Ik vind ze normaal vallen qua maat. Ik heb maat 38/39 (koop schoenen meestal in 39, soms 38) en heb AF 1’s in 38,5 en 39.

Als je online bestelde kleding in een H&M winkel retourneert, worden ze dan daar in de winkel opgehangen? Ik wil wat kleding terugbrengen, als ze terug gaan naar het sorteercentrum ga ik moeite doen om ze netjes in het zakje terug te krijgen maar als ze toch worden opgehangen laat ik het wel zo haha.

3 likes

Ben opzoek naar een leuke activiteit om te doen met vriendinnen. We deden altijd high wine’s (of andere alcohol proeverijen), maar hebben de hele omgeving nu wel uitgespeeld. Wat is nog meer tof om te doen? Liefst wel iets waarbij je een beetje kunt kletsen en niet dat je in een groep met andere mensen erbij iets doet. Vind het maar lastig

Samen sloepje huren?

1 like

2 uur fietsen vind ik al heel heftig

8 likes

Dat er bijna geen groepslessen beschikbaar waren lag denk ik aan de corona maatregelen? Dat je lang geen groepslessen mocht hebben. Nu is het prima hoor, zijn heel veel sportscholen bij aangesloten en heel veel beschikbare lessen. Sommige locaties zijn alleen wel wat populairder dan andere idd

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Ondergoed-topic

Oh valt wel mee! Lekker podcast op en vroommm :biking_man:‍♂

Even een persoonlijke vraag omtrent transplantatie in spoiler :slightly_smiling_face:

Samenvatting

We hebben deze week te horen gekregen dat mijn vader komende maand getransplanteerd wordt. Hij is vanwege omstandigheden met spoed op de operatie lijst gezet. We hebben de afgelopen jaren veel zorgen gehad over of we wel op tijd een nierdonor zouden vinden, totdat de man van mijn zus dezelfde bloedgroep als mijn vader bleek te hebben en graag zijn nier wilde doneren. Heel erg emotioneel en bijzonder natuurlijk.

Ik vind het natuurlijk super super spannend, mijn vader en zwager worden tegelijkertijd geopereerd en mijn zus gaat rond die tijd ook met zwangerschapsverlof, er hangt dus nogal wat vanaf. Zijn er hier mensen die van dichtbij een (nier)transplantatie hebben meegemaakt? Hoe hebben jullie dat ervaren? Ik ben benieuwd naar deze ervaringen!

5 likes
Samenvatting

Ah wat fijn dat je vader een donor heeft gevonden, en ook nog je zwager, wat bijzonder!
Mijn schoonvader heeft vorig jaar een nier gedoneerd aan de neef van m’n vriend.
Die neef had eerder een nier gekregen van z’n vader maar die transplantatie is helaas mislukt. Dus vonden het ook heel spannend.
De dag van de operatie was ik bij mijn schoonmoeder en zaten we toch wel echt in spanning. Maar alles is goed gegaan en mijn schoonvader is er echt snel van hersteld (en is toch al 65+). Bij de neef van m’n vriend is het ook allemaal voorspoedig gegaan en die heeft zoveel meer energie nu al, heel mooi om te zien.

2 likes

Weet iemand wat van spinnen? De spin die ik gisternacht in huis heb gevangen wil ik zo uitzetten. Kan ik dit het beste doen bij het grasveld langs het complex (zodat hij wellicht in een muur kan gaan wonen) of in het stuk groen verderop met bloemen, struiken en volgens mij een moestuin? Het is een bodemjachtspin.
Heb expres gewacht tot de avond omdat ik niet wilde dat vogels hem pakten (hoop dat dat goed was?)

3 likes
Samenvatting

Heel erg bedankt voor je bericht! Ik ben me ervan bewust dat het nogal persoonlijke informatie is. Wat fijn dat hij toch nog een tweede kans heeft gekregen op deze manier! Dat van meer energie is iets wat je veel hoort, ik ben erg benieuwd hoe dit voor mijn vader gaat zijn (aangezien hij al 30 jaar nierschade heeft). Het is zo’n kwetsbaar onderwerp, je vraagt nogal wat van iemand. Hoe ging het herstel van de neef van je vriend? Hoe lang is hij in het ziekenhuis gebleven na de transplantatie? Mocht je dit te persoonlijk vinden, kan het ook altijd via dm (als je daarvoor open staat!!). Thanks :kissing_heart:

2 likes
Samenvatting

Ja inderdaad, dat merk je ook wel aan alle gesprekken die eraan vooraf gaan. Blijft heel bijzonder. Hopelijk knapt jouw vader er ook zo van op. Ze hadden van te voren aangegeven dat hij 10 dagen zou moeten blijven, maar op dag 7 mocht hij alweer naar huis. Hij heeft een weekje bij zn ouders geslapen en daarna kon hij zich alweer helemaal zelf redden. Veel succes/sterkte gewenst alvast! Laat je weten hoe het is gegaan?

2 likes
Samenvatting

Goed om te weten!! Ik laat zeker weten hoe het gegaan is. :slightly_smiling_face:

2 likes

Sorry geen antwoord op je vraag, maar vind dit echt heel aandoenlijk :heart:

2 likes

Ja dan hangen ze het in de winkel op! Je ziet in de winkel toch wel eens kledingstukken waar de prijs met pen op het kaartje is geschreven? Dat zijn geretourneerde kledingstukken uit de webshop, want daar staat geen prijsje op het kaartje.

1 like

Haha ik had ze eens allemaal terug in het zakje gedaan en dat verveelde kassameisje zat echt zo van ‘hoef je echt niet te doen hoor’. Het was juist irritant want ze moest alles eruit halen.

1 like

@George bedankt! Fantastisch, dan laat ik ze er lekker uit, scheelt mij ook weer werk!

1 like
Samenvatting
1 like

Haha dankje. Vond het oprecht een beetje zielig hem te verplaatsen. Ook omdat hij denk ik goed bezig is geweest mijn huis insectvrij te houden. Maar wil me ook niet nogmaals half dood schrikken als ik hem in huis tegen kom.

Heb gekozen hem los te laten in het stuk groen met bloemen en moestuin op een plekje met genoeg schuilmogelijkheden

3 likes