Scheutje bleek erin, aanvullen met kokend water en een nachtje laten staan? Als het daarmee niet weggaat zou het voor mij verloren zaak zijn.
De antisociale stoornis sowieso. Die wordt in verband gebracht met prikkelbaarheid, agressiviteit, roekeloosheid. Prevalentie daarvan is rond de 3-5% en wel 2.5 keer zo vaak mannen als vrouwen hebben deze stoornis.
Klinkt interessant. Thanks! Is ie een beetje fijn om te lezen ook?
Ja leest erg vlot (ik heb hem in het Engels gelezen)!
Is het dan niet gevaarlijk als je nog mini restjes bleek binnen zou krijgen?
@Plantengekkie Zou hem weggooien. Bij RVS heb ik dit nog nooit gehad, mocht je een nieuwe willen kopen.
Ja kan deze ook aanraden! echt supergoed boek over waarom in de wetenschap vrouwen al sinds Darwin als de inferieure sekse werden gezien en daarom veel ouder wetenschappelijk onderzoek al met een bias is opgezet. Tegenwoordig komen ze er dus steeds vaker achter dat die oude aannames (‘mannen en vrouwen hebben andere hersenen’ of ‘meisjesbaby’s spelen liever met poppen dan jongensbaby’s’) vaak toch niet kloppen
Dit gebruiken?
Mijn moeder was heel slecht in aardappels koken en dit was haar toptip om de zwart aangekoekte aardappelresten van de bodem van pannen te krijgen, dit deed ze zeker 2x per week bij 1 of meerdere pannen, wij zijn er allemaal nog.
Wel goed naspoelen natuurlijk!
Toevallig gaat het bij bnr nu over mannen emancipatie en daarin worden een aantal van deze onderwerpen genoemd!
Duurt nog tot 11 uur en anders kan je het terug luisteren!
Jij ook in het engels gelezen?
Denk dat ik m maar ga bestellen zo. Ben benieuwd geworden haha.
Verschillende aangeboren biologische sekse (niet gender identificatie) hersenen lijken veel meer op elkaar dan ze niet op elkaar lijken. Hormonen inclusief. Je hebt al antwoord gehad haha maar alsnog, er zit vrijwel geen verschil tussen man/vrouw. Er zit meer verschil tussen jouw en mijn hersenen (allebei vrouw, aangenomen) dan tussen mannen en vrouwen in het algemeen
Bijzonder dat mij dat zo aangeleerd wordt op school dan. Op hbo paar jaar geleden maar nu ook bij de master die ik nu volg. Zo zie je maar weer, altijd goed om kritisch te zijn en zelf onderzoek te doen. Waarschijnlijk zullen enkele verschillen wel kloppen, maar zullen er idd ook veel al achterhaald zijn.
Moet ook zeggen in de colleges dat alles overdreven en versimpeld wordt om de stof een beetje behapbaar te maken, wordt dus niet heel genuanceerd gebracht.
Gender sowieso niet, dat is een sociaal construct
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik ga wel omtrek 70 bestellen. Dat heb ik sowieso bijna altijd gehad. Die bh die je hebt gelinkt vind ik mooi maar niet voorgevormd is niet wat voor mij. Als ik dan een t-shirt ofzo aan heb zie je 9 van de 10 keer mn tepels. Maar ik ga er gewoon meerdere bestellen vandaag en we shall see!
Oh ja je hebt helemaal gelijk. Ik bedoelde biologisch geslacht, ik Edit het even
Weet iemand of je Vrienden van Amstel Live nog ergens kan terug kijken?
Ja dat helpt zeker, dankjewel! Ik loop vooral tegen problemen aan met bijvoorbeeld de woorden gebeurd en bedoelt.
Op youtube staan wel veel losse video’s
Ik word gek van mezelf in deze tijd, ik ben heel ondernemend en haal mn energie uit samen zijn met andere mensen, dingen doen en nieuwe dingen. Nu m’n werk ook nog thuis is komen de muren op me af, we maken wel elke dag een andere wandeling van 1,5 uur maar zelfs daar word ik helemaal leip van.
Wat zijn echt leuke dingen die je kunt doen in deze tijd?
Al (vaak gedaan):
- street art zoeken
- naar het bos / een tentje om koffie te halen
- een gebakje ergens halen
- 1000.0000 spelletjes en boeken gelezen
- wandelen met een vriendin
- hotelovernachting
- speurtocht in de stad
- iets bakken/koken (was geen succes haha)
- films/series kijken in een hut
- popcorn maken
Zo klinkt het overigens wel heel leuk allemaal maar ik lig 23/7 op de bank lamlendig en bloed chagerijnig te zijn. Kom mezelf enorm tegen. Hebben jullie creatieve tips om te doen? Kinderactiviteiten mogen ook! Niks is te gek
Geogache misschien?