Durf te vragen #4

2 likes

(Ook @Skadi)

@crazyplantlady Een C1 heeft geen distributieriem, maar een distributieketting. Daar hoef je dus niet op te letten.

Ik heb mijn Peugeot 107 (in principe hetzelfde autootje, net als de Toyota Aygo, is allemaal Toyota onder de motorkap) bijna 11 jaar geleden gekocht, toen 4 jaar oud en met bijna 16.000 km op de teller. Rijdt nu, bijna 15 jaar oud, nog steeds als een zonnetje! In die 11 jaar alleen een nieuwe accu en waterpomp nodig gehad (naast dingen die slijten, zoals banden en remblokken, ook één of twee keer een kapotte koplamp). Maar ze staan bekend als betrouwbare autootjes. Alleen niet zo comfortabel voor lange afstanden, het oudere model althans. Op de snelweg ook nogal luidruchtig, maar nu met 100 km/h valt dat ook alles mee.

2 likes

Wij hebben een 107 van 10 jaar oud, met al meer dan 2 ton op de teller. Weinig aan hoeven doen, prima wagentje, al is dat misschien ook een kwestie van geluk hebben. :+1:t2:

1 like

Telescoop arm kopen van leifheit ?

Als het enkelvoudig glas is werken met van dat soort tell sell ding met magneten

Wisser enzo met verlengstuk, dan heb je stuk extra ‘arm’. ik had er vroeger een (geen idee waarvandaan) voor zelfde soort situatie, daaraan kon ik eerst soort spons klikken/schuiven voor het reinigen en daarna de wisser, werkte wel prima ook horizontaal!

Ik heb dat laatst een keer geprobeerd (raam van 5 meter breed) en het werkte niet goed. Je kunt geen kracht zetten over die lengte en je krijgt druppels/strepen. Voor mij geen 2e keer (en ik zou eigenlijk wel moeten want ik woon heel hoog dus het kan niet anders).

(En ook @DelilahBard, @unglaublich @Luzarl @tessel @Skadi @Enthusiasm)

Dank!! Het is wel een via-via bekende dus diegene doet ‘m niet per se vlak voor de APK, maar wel goed om even op te letten inderdaad, of daar een afspraak over te maken dat als er hele dure dingen uit de APK komen dat we dat nog splitten ofzo.

En die distributieketting kan dus geen probleem zijn?

2 likes

Meestal gaat een distributieketting wel de hele levensduur van een auto mee (in theorie niet, maar in de praktijk wel).

Edit: die van mij is in elk geval nog niet aan vervanging toe na die 15 jaar!

Ik zoek dit keer een nummer dat ik gisteren op de radio hoorde:

Het is een kerst remix dat begon met mambo n5 en dat nummer nanananana kwam er ook in voor. Het klonk erg modern en vrolijk. Ik vind wel kerstremixen met mambo n5 erin, maar het is niet de versie van de radio… iemand een idee?

Geen idee maar je kunt vaak op de site van de radiozender de playlist vinden per programma, die al gecheckt?

Thanks!!! Ik had gelijk geappt toen ik in thuis was, dus kon precies het nummer achterhalen!!

Het was all i need is love van cee loo green en the muppets!

2 likes

Wat ik laatst leuk vond in een pubquiz was de emojironde, waarbij we artiesten en bands en later films in een stuk of 5 emojis werden weergegeven die je moest raden!

1 like

Pictionairy achtige ronde er doorheen, Hints, met dingen uitbeelden?

1 like

Weet iemand of https://mekanik-strip.be betrouwbaar is?

Men in black,
Girl with A dragon tattoo
En de laatste weet ik niet :joy:

1 like

Ik had laatst een vlaggenronde. Niet heel spannend, maar wel ff snel en toch ook veel frustratie omdat je het echt wel herkent, maar welk land is het ook alweer?!

En als bonusronde, weet niet of je die hebt, de deelnemers/teams een opdracht geven om in huis te zoeken naar voorwerp x. En dan allemaal iets anders, om de beurt. Snelste vinder krijgt bonuspunten. Leuk effect om mensen te zien rennen door de woonkamer via zoom.

1 like

Geen ervaring met hun webshop, maar is wel een hele bekende winkel (in Antwerpen).

1 like

@Calypso Ik heb vandaag ook Vranken Demoiselle en Bollinger gehad. Die mogen ook op je lijst

2 likes

Je kan vaak vier maanden vantevoren verlengen met nieuwe telefoon. Dus niet eerder maar vanaf de 30ste kan je dan een nieuwe telefoon bestellen, die krijg je dan ook meteen al (indien op voorraad uiteraard) en gebruik je die gewoon eerst met je huidige abo en dan daarna met je nieuwe abo, die gaat wel altijd pas aansluitend op je huidige abo in.

Ik wil een geopende fles wijn meenemen in mijn tas maar de kurk is kwijt en ik heb ook geen andere ter vervanging. Is er een andere manier waarop ik hem kan afsluiten, zou ductape werken? :face_with_monocle:

@Santeria ik vind de subreddit dataisbeautiful altijd heel leuk, denk dat je daar wel wat leuke statistiekjes kan vinden!

Deze heb ik toevallig vandaag opgeslagen, vond hem wel geinig:

5 likes