Ah, dat is goed om te weten! Dan is het nu voor mij ook wel het juiste moment om over te stappen. Ik verwacht een flinke tijd geen gebruik te maken van de NS.
@Okapi dat is fijn. Hier kon ik niets over vinden online.
Bedankt!
Ah, dat is goed om te weten! Dan is het nu voor mij ook wel het juiste moment om over te stappen. Ik verwacht een flinke tijd geen gebruik te maken van de NS.
@Okapi dat is fijn. Hier kon ik niets over vinden online.
Bedankt!
Waar kopen jullie nu online boeken? De grote online Bolle blauwe sponsor ik liever niet meer, en de lokale boekenwinkels zijn natuurlijk dicht.
Onze lokale boekhandel die geeft aan op facebook bijv dat ze wel bestellingen aannemen en dan met de fiets komen brengen. Betaling gaat dan via factuur. Wellicht een belletje met ze doen ?
Kom ik weer maar heel veel lokale boekhandels bezorgen nu wel in hun buurt! Kijk even op de website/socials/of bellen naar je lokale boekhandel.
Hier kun je telefonisch bestellen bij de lokale boekhandel en dan kun je het gratis laten bezorgen per fiets.
Ik koop wel eens via boekwinkeltjes.nl maar dat zijn (vaak oudere) tweedehands boeken, ik weet niet of je dat bedoelt?
Je geeft aan dat je het boek wilt kopen, en wordt dan contact gebracht met de verkoper. Je maakt dan gewoon het bedrag over naar iemands rekening en dan sturen ze het naar je op. Het zijn vaak kleine antiquariaten en boekhandelaars.
@Clancy @Luzarl @LaPetiteRobeNoire
Bedankt voor de tips! De lokale boekhandel waar ik vaak kwam is helaas recent definitief gesloten. Maar ik ga even een rondje googelen/ bellen en in de etalages naar briefjes zoeken.
En snap ik het goed dat als ik bij libris bestel het boek dan vanuit een dichtbijzijnde lokale boekhandel komt?
Ja, dat kan inderdaad kloppen! Volgens mij krijg je dan de optie om te kiezen of je het vanuit je lokale boekhandel wilt of vanuit hun magazijn. (Volgens mij heeft Bol ook zān optie maar ik weet niet hoe sketchy dat is voor de boekhandels)
Ja je kan kiezen naar welke boekhandel je geld gaat
Iemand verstand van werkkostenregeling / cafetariaregeling.
Ik kan via mijn werk een deel van mijn sportabo terugkrijgen door deze regeling, bruto/netto.
Maar kan nergens de consequenties vinden. Zag wel dat je dan over minder salaris pensioen zou opbouwen, maar dat is als goed is inmiddels achterhaald. Maar je loon is wel lager voor verzekeringen zoals ww etc?
Kan t niet goed overzien, of dit nu wel of niet slim is.
Kun je nog gewoon postpakketten verzenden? Moet iets terugzenden naar een webshop maar heb geen idee waar dat nu allemaal nog kan ivm Corona !
Ja, moet je wel even kijken welk pakketpunt open is, sommige zijn gesloten.
Ik wil eigenlijk mijn boekenkast wat aanvullen.
Wat zijn manieren om dingen aan de muur te hangen zonder gaten te maken? Het zijn vooral losse blaadjes/posters/etc., geen kaders. Ik zag ooit bij een Amerikaanse instagrammer dat zij iets had waarmee ze zelfs kaders kon ophangen, maar ik weet niet meer wat het was en of we dat uberhaupt hier hebben. Vroeger gebruikte ik van die kauwgomachtige witte plakdingen (lekker duidelijkā¦) maar die lieten vaak toch los na een tijd.
Tesa powerstrips!
ja die blijven bij mij ook goed hangen!
Je loon is inderdaad wel lager voor verzekeringen zoals de ww enzo. Bij ons raden ze de cafetariaregeling af als je verwacht binnenkort die verzekeringen nodig te hebben
Je bruto loon daalt, dus hetgeen waarover je werkgever lasten betaalt. Dat heeft consequenties voor ww-opbouw, ziektewet en dat soort dingen.
Maar heel eerlijk. Je voordeel zit in je loonbelasting, die betaal je ook minder. 1. De kans dat je uitvalt en in zoān situatie terecht komt is wss niet heel groot.
2. De vergoedingen vanuit ziektewet / ww zijn meestal toch 70%, dus dat is minimaal.
Mi is gewoon gebruik maken al gauw voordeliger, zeker een sport abo paar 10tjes per maand?