Durf te vragen #4

Ja, dat kan inderdaad kloppen! Volgens mij krijg je dan de optie om te kiezen of je het vanuit je lokale boekhandel wilt of vanuit hun magazijn. (Volgens mij heeft Bol ook z’n optie maar ik weet niet hoe sketchy dat is voor de boekhandels)

Ja je kan kiezen naar welke boekhandel je geld gaat

Iemand verstand van werkkostenregeling / cafetariaregeling.

Ik kan via mijn werk een deel van mijn sportabo terugkrijgen door deze regeling, bruto/netto.

Maar kan nergens de consequenties vinden. Zag wel dat je dan over minder salaris pensioen zou opbouwen, maar dat is als goed is inmiddels achterhaald. Maar je loon is wel lager voor verzekeringen zoals ww etc?

Kan t niet goed overzien, of dit nu wel of niet slim is.

@Clancy

Libris klinkt ideaal. Bedankt weer!

1 like

Kun je nog gewoon postpakketten verzenden? Moet iets terugzenden naar een webshop maar heb geen idee waar dat nu allemaal nog kan ivm Corona !

Ja, moet je wel even kijken welk pakketpunt open is, sommige zijn gesloten.

Ik wil eigenlijk mijn boekenkast wat aanvullen.

Wat zijn manieren om dingen aan de muur te hangen zonder gaten te maken? Het zijn vooral losse blaadjes/posters/etc., geen kaders. Ik zag ooit bij een Amerikaanse instagrammer dat zij iets had waarmee ze zelfs kaders kon ophangen, maar ik weet niet meer wat het was en of we dat uberhaupt hier hebben. Vroeger gebruikte ik van die kauwgomachtige witte plakdingen (lekker duidelijk…) maar die lieten vaak toch los na een tijd.

Tesa powerstrips!

3 likes

ja die blijven bij mij ook goed hangen!

Je loon is inderdaad wel lager voor verzekeringen zoals de ww enzo. Bij ons raden ze de cafetariaregeling af als je verwacht binnenkort die verzekeringen nodig te hebben

1 like

Je bruto loon daalt, dus hetgeen waarover je werkgever lasten betaalt. Dat heeft consequenties voor ww-opbouw, ziektewet en dat soort dingen.

Maar heel eerlijk. Je voordeel zit in je loonbelasting, die betaal je ook minder. 1. De kans dat je uitvalt en in zo’n situatie terecht komt is wss niet heel groot.
2. De vergoedingen vanuit ziektewet / ww zijn meestal toch 70%, dus dat is minimaal.

Mi is gewoon gebruik maken al gauw voordeliger, zeker een sport abo paar 10tjes per maand?

1 like

Als ik bij ditzo kies voor alleenstaand zonder kinderen en de postcode van mn ouders invul zie ik gewoon dit

1 like

Hebben je ouders een aansprakelijkheidsverzekering? In mijn polis staat dat inwonende kinderen levenslang meeverzekerd zijn, zolang ze maar op hetzelfde adres wonen, misschien dat jouw ouders ook zoiets hebben?

Gebruik een cardreader, die steek je gewoon in een usb poort.

1 like

Vrienden van mij zijn eind februari een jaar getrouwd. Ze wonen in het buitenland dus ik wil een leuk pakketje naar ze opsturen. Vind het alleen heel lastig om cadeautjes te bedenken iemand een idee?
Ik heb tot nu toe: rozenblaadjes, chocoladehartjes, een cadeautje voor de baby en een kaart.

Weet iemand of er een topic is waarin unieke hotels / slaapgelegenheden worden gedeeld? Ik wil iemand (en mezelf) verrassen met een “romantische” overnachting binnen Nederland. Het lijkt erop dat een huisje niet snel te boeken is voor 1 nacht. Maar mocht iemand iets weten dan hoor ik het zo zo graag.

Edit: O ja en ergens nabij natuur dus niet midden in een stad :relaxed:

Ik weet geen topic, maar een vriendin van me heeft laatst gelogeerd in het Volkshotel en daar ook een drie gangen maaltijd geboekt die je dan zelf wel moest ophalen. Ook kon je een uur in de jaccuzi op het dak. Vond het wel leuk klinken!

1 like

Volkshotel Amsterdam?

Ja!

1 like