Je zou kunnen kijken naar een Sterrenkubus, dat zijn kleine houten huisjes met een glazen koepel boven het bed, dan kun je vanuit je bed sterren kijken. Ze zitten in Twente en daar wordt het ook nog echt donker 's nachts waardoor je de sterren goed kunt zien.
Ja, die zag ik net voorbij komen. Ik vond het dakraam klein en heb het toen weer weggeklikt. Ik dacht: Wat kan je daar nou aan sterren zien?? Ben je er zelf geweest? Ik ben dan wel benieuwd hoe je het daar hebt gehad.
Helemaal over het hoofd gezien! Ik ben zelf helaas ook nog op zoek naar een goed recept, tot nu toe vind ik het altijd saai. De lekkerste tot nu toe had ik zelf opgeleukt met witte truffelolie, maarja daarmee is een schoenzool nog lekker.
Nee ik ben er zelf niet geweest, maar een paar van mijn vriendinnen wel en die vonden het heel erg leuk. Misschien kun je op deze site nog wat leuks vinden: https://www.specialhotels.nl/hotels-in-bosrijke-omgeving
Dankjewel Als jij zegt dat er wel echt sterren gekeken kunnen worden dan vind ik het toch wel weer interessant. Ze zullen het ook niet voor niks sterrenkubus noemen en zo populair zijn als het zo was dat er niks te zien viel.
Ik ben er zoân 5 jaar geleden geweest en we konden wel echt sterren zien ja! Het raam is best groot als je er onder ligt.
Weet iemand hier een goede app voor Instagram volgers checken / bijhouden? Ik wil het voor een zakelijk account gebruiken, dus het moet geen spam/scam zijn⊠de statistieken van Instagram zelf vind ik niet voldoende.
Ik gebruik Reports+ maar niet voor een zakelijk account. Ik heb de gratis versie met veel advertenties maar er is wel een betaalde versie van!
Followers
Oké dan doe ik kazen en voeg ik er truffelolie aan toe.
Heeft er iemand aanraders uit Aziatische supermarkt? Omdat ik me steendood verveel tijdens deze periode heb ik dit weekend een uitstapje gepland naar een grote Aziatische supermarkt, zodat ik nadien vanalles kan uitproberen Dus alle tips zijn welkom!!
Gyoza wrappers. Lekker gyozas maken
Je kunt zelf ravioli maken van wonton vellen, die heeft de toko hier in het vriesvak. Verder is de sesam dressing van kewpie super lekker en schijnen de dumplings uit de diepvries ook goed te zijn. De Aziatische supermarkt hier heeft ook een Mexicaans gedeelte en daar koop ik graag tomatilloâs in blik voor salsa.
Heeft iemand welleens de app (of boekje trouwens) van 5 minute journal of een andere âsnelle dagboek idee - reflectie vragenâ concept gehad?
Zo ja,
Houd je dat vol? Is dat gemakkelijker dan zelf dagboeken qua discipline die je zelf nodig hebt?
Het is echt goed voor me om dingen van me af te schrijven, in perspectief te zetten. Maar zo blanco schrijven houd ik nooit vol. Vraag me af of dat dat met zoân template idee laagdrempeliger is (beter vol te houden)?
Zeewier!
Rijstvellen om summer rolls mee te maken, gyoza vellen voor o.a. dumplings, korean pancake mix, silken tofu (kan in hartige gerechten maar je kunt er ook mee bakken), tempeh, enochi, mushroom soy sauce, jackfruit in blik, spekkoek, heel veel verschillende specerijen en kruidenmixen om mee te experimenteren, sojaboontjes uit de diepvries, super pittige noodles van samyang als je zin hebt in een uitdaging en van pittig eten houdt, rice cakes, mango-kokosmelkijsjes, miso, gochujang, goede sambal, verschillende soorten gedroogde peulvruchten, kimchi
Wauw!!! Heel hard bedankt voor al jullie tips! Ik ben al helemaal enthousiast
@Falafel @tessel @George @pastelzwart @Scorpiovibes
Ik stelde deze vraag ook precies gisteren in het vegan topic, dus daar staan ook wat tips. Maar aan al deze tips heb ik ook wel wat
Ja ik heb een dankbaarheidsdagboek van paperstore. Maar ik vind het niet echt lekker werken. Je bent erg gebonden aan de beschikbare schrijfruimte, dat vind ik echt hinderlijk. Als je iets uitgebreider wil zijn, dan kom je in de knoei met de schrijfruimte (maar misschien schrijf ik ook wel vrij uitgebreid hoor)
Dit zie ik trouwens ook bij dat dagboek van Cynthia. Het zijn leuke vragen om bij stil te staan, maar het moet wel bij je passen qua opschrijven.
Ik vind het trouwens ook niet makkelijker om vol te houden. Juist eerder frustrerend want dan zie je dat je een maand geleden iets op had geschreven waar je dankbaar voor was. Is vast vaker gebeurd.
Tips/ideeën gewoon dagboek schrijven
Zelf schrijf ik in een paperblank ultra flex en dat is echt fijn. Een groot boek, je kan zelf indelen hoe/wat. Misschien kun je voor jezelf bedenken wat je leuke vragen vind of lijstjes om bij te houden en die gewoon uitproberen? Als het concept niet bevalt kun je iets anders uitwerken. En wat is ânooit volâ houden? Ik dacht ook dat ik dat niet kon, dagboekschrijven, maar het is ook iets wat je je eigen âmoetâ maken. Dat je er bij baat bij hebt wil zeg maar niet zeggen dat je het ook gelijk goed kunt.
En wat is goed? Elke dag of is om de dag om de drie dagen ook goed? Misschien heb je ook wel genoeg bij 1x in de week en hoeft het niet meer te zijn.
Wat bij mij zo is, is dat ik eerst vooral schreef als het niet zo goed ging en dan kon ik ook niet goed stoppen met schrijven. Maar dat werd vermoeiend en irritant want er gebeurden ook heus leuke dingen. Daar ging ik me dan ook op focussen en probeerde dan wat regelmatiger schrijven en zo werd het langzaamaan dat ik elke week wel een keer schreef. Denk dat jezelf tijd geven wel handig is. En misschien werk je nog fijner ook met plaatjes zoeken en erbij plakken of tekeningen maken of gedichtjes schrijven of wat dan ook. Het hoeft niet alleen maar schrijven te zijn.
Misschien heb je nog iets aan de boeken van Christine de Vries. Op haar website staan ook andere handige en leuke tips.
https://shodo.nl/dagboek_als_spiegel/
En kijk ook eens op flowmagazine of happinez daar staan vaak ook wel tips voor dagboek schrijven en/of bijhouden!
waar kopen jullie fijne/leuke sokken? geen happy socks pls