Durf te vragen #4

Vgm moet je een qr code delen die anderen kunnen scannen om zegels door te geven

Als je de link kopieert die je via whatsapp kan sturen lukt het wel. Ik heb ze zo ook van iemand via hier gekregen!

Heb je nog zegels nodig?

Ja nog zegels nodig! Het was juist de link van mijn whatsapp link. Zouden jullie me een PM kunnen sturen?

Staat meestal gewoon op de website! Bij ons was het 150 of 250 euro.

Ik neem aan van wel, maar denk dat het ook afhankelijk kan zijn hoe lang je de auto huurt. Bij ons was het geen verschil tussen 1 dag en een lang weekend, maar als je een maand gaat huren, heb ik geen idee.

1 like

Hoe maken jullie echt een pittige gemberthee? Plakjes (stuk of 4-5) vind ik vaak wat flauw smaken, raspen ook. Het lijkt zo simpel maar ik krijg het maar niet voor elkaar om het echt pittig te krijgen

Met puur gembersap.

Is er iemand die de macOS Big Sur update heeft gedaan (op een relatief nieuwe mac) die mij kan vertellen hoe lang dit ongeveer duurt?

Ik heb de applicatie gedownload (duurde 30 min. ongeveer) dus ik moet het nu installeren maar als het uren duurt heb ik er deze week geen tijd voor haha i.v.m. een examen. Maar ik heb de macbook net een paar dagen dus wil wel graag updaten voordat ik aan deze versie wen :joy: en dan weer opnieuw moet wennen.

Kun je het niet s’avonds aanzetten voordat je gaat slapen. Dan is t de volgende ochtend klaar

1 like

Mijn Mac is van januari 2020 en hij was er iets van anderhalf uur mee bezig volgens mij. Ik heb echter geen verschillen gemerkt in hoe alles werkt, dus je kan het prima nog een week uitstellen hoor!

1 like

Big Sur duurde bij mij kapot lang, maar aangezien er niet heeel grote veranderingen worden doorgevoerd ben je er zo aan gewend als je ā€˜m over een tijdje pas installeert

1 like

@George @vitaminwater thanks! Dan wacht ik gewoon! Las overal ā€˜grote veranderingen’ haha.
Is m’n eerste mac dus ff wennen allemaal.

1 like

ik vind vooral dat het nu gigantisch op een ipad/iphone lijkt qua meldingcentrum en bepaalde apps haha.

1 like

Ik wil sushi rijst koken, op de verpakking staat:
Breng aan de kook op stevig vuur onder gesloten deksel. Draai het vuur lager en laat sudderen, haal de pan van het vuur als water geabsorbeerd is onder de deksel afkoelen.

Roer je dan de rijst helemaal niet tussendoor? Iemand ervaring haha!

Heb nog nooit sushirijst gemaakt maar op basis van deze beschrijving zou ik zeggen van niet nee. Maar ik roer normale rijst ook nooit tijdens het koken eigenlijk.

1 like

Ik roer rijst nooit dan krijg je romige risotto.

1 like

Pm maar

Je roert rijst überhaupt niet toch, sushi rijst ook niet lijkt me

Ja ik eet dus op risotto na nooit rijst, dus twijfelde even!